• کد خبر: ۲۲۱۹۵
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۰ - : ۲۰:۲۰

تصویب سود ۲۰۰ ریالی برای هر سهم مس سرچشمه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، مبلغ ۴۰۳۱ میلیارد ریال سود قابل تخصیص معادل هر سهم ۷۹۰ ریال اعلام شد که از این میزان ۲۰۰ ریال به هر سهم اختصاص یافت‌.

به گزارش اقتصاد سالم،در مجمع سالیانه، میلاد شمس، مدیر عامل شرکت به بیان گزارشی در خصوص عملکرد شرکت پرداخت و گفت: جایگاه شرکت در مقایسه با شرکتهای فعال در صنعت سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۹ از نظر سرمایه ثبت شده رتبه ۸ و از نظر ارزش بازار دارای رتبه ۱۲ می باشد.

میلاد شمس همچنین عنوان کرد: در حال پیگیری و انجام فرایند پذیرش و عرضه تمام شرکت‌های زیر مجموعه در بازار سرمایه هستیم که در پی آن به استناد مصوبه کمیته درج فرابورس ایران موفق به درج شرکت فرعی صنایع مس افق کرمان از تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ در فهرست اوراق بهادار بازار پایه فرابورس ایران شدیم و جهت پذیرش و معرفی سایر شرکتها در بازار سرمایه با شرکتهای تامین سرمایه منتخب مذاکره و در حال تهیه امید نامه یا برگزاری جلسه پیش پذیرش با سازمان بورسی می باشیم.
سرچشمه هفت هزار و ششصد میلیارد ریالی می شود: به گفته شمس مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، از جمله برنامه های شرکت طی سال ۱۴۰۰ به تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و افزایش حدود ۵۰ درصدی سرمایه شرکت از مبلغ ۵۱۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۷۶۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته پس از کسب مجوز سازمان بورس می باشد که پس از تصویب آن توسط مجمع عمومی فوق‌العاده تمامی اقدامات لازم جهت ثبت سرمایه به قید فوریت پیگیری
خواهد شد.
میلاد شمس در ادامه به جذابیت سهام این شرکت اشاره کرد و گفت مهترین عاملی که سبب جذابیت سهام این شرکت‌ است، کیفیت سود سرچشمه از لحاظ پایداری است. بدین معنی که پایداری سود که از طریق ضریب زاویه سود جاری و سود دوره قبل اندازه گیری می شود، مطابق محاسبات کارشناسی صورت گرفته ۰/۷۵ می باشد که بیانگر پایداری سود شرکت است.
وی در پایان گفت: اکثریت سهامداران حقیقی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه بازنشستگان و شاغلان‌ مجموعه شرکت های صنایع مس ایران می باشند که به قابلیت ها و ظرفیتهای شرکت واقف هستند. بنده و همکارانم در مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه با تمام قوا در تلاشیم که بتوانیم امانتدار حقوق ذینفعان باشیم.

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22195
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما