• کد خبر: ۲۲۱۴۴
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۰ - : ۸:۵۲

سود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سه ماهه فمیلی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور ۷۳ درصد از سهامداران به صورت آنلاین روز گذشته برگزار شد.

دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل فملی در مجمع گفت:  ۲۹ پروژه برای استراتژی مدنظر شرکت در راستای افزایش تقاضا برای عنصر مس، در دستور کار شرکت ملی صنایع مس ایران قرار گرفته است.ظرفیت کنسانتره از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ظرفیت ذوب به ۶۰۰ هزار تن و ظرفیت تولید معدنی از ۱۱۸ میلیون تن به ۳۱۰ هزار تن افزایش می یابد.ظرف یکسال آینده ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره شرکت اضافه می شود که از لحاظ قیمتی ۷۵۰ میلیون دلار به نرخ امروز به درآمد شرکت اضافه خواهد شد.در مجموع با افتتاح طرح‌های مدنظر ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمدهای شرکت اصافه خواهد شد.در سال ۱۴۱۰ به تولید ۶۱۰ هزار تن کاتد مس دست خواهیم یافت.

مدیر عامل فملی افزود:🔸ی سه ماهه سالجاری ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص در شرکت مس اتفاق افتاد. سود کسب شده بیانگر یک حرکت صعودی و شفاف و روشن برای مس و سهامداران این شرکت است.تا ۲۷تیر ماه سال جاری، کل استخراج ۱۰ درصد، سنگ سولفوری ۱۰ درصد کاتد ۶درصد و مس محتوی ۳ درصد از برنامه جلوتر بوده است.اکتشافات ما ادامه دارد و توانستیم به عمق یک هزار و ۲۷۳ متر برسیم که بیشترین عمق حفاری در شرکت مس بوده است. این اکتشافات ۱.۵میلیارد تن به ذخایر مس اضافه کرد.در سال ۱۳۹۹ توانستیم ۱۰۰ هزار متر حفاری اکتشافی داشته باشیم و برنامه برای ۱۵۰ هزار متر حفاری خواهیم کرد.معدن مس سریدون با ذخیره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن با عیار ۰.۴۸ درصد کشف کردیم و تا پایان سال ذخیره آن به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن خواهد رسید و پروژه تولید کنسانتره از آن را تعریف خواهیم کرد.

دکتر سعدمحمدی در مجمع سهامداران اظهار داشت: با ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شرکت مس روند صعودی خود را طی خواهد کرد. جزو کشورهای در حال رشد در تولید مس هستیم و با توجه به اینکه تقاضا برای این فلز زیاد است رشد قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت. ظرف ۴ سال آینده ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید خواهیم داشت و درآمد شرکت به ۴ میلیارد دلار ارتقاء پیدا خواهد کرد. سال ۹۹ ارزش سهام شرکت ۲۸۲ درصد رشد داشت و جزو شرکت‌های برتر بورسی قرار گرفت. کارخانه درآلو احداث شده و مخازن و تاسیسات مورد نیاز نصب شده است و تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود.

 

 

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22144
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما