• کد خبر: ۲۲۳۶۱
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۳ - : ۱۷:۰۱
/اختصاصی/

بانک تجارت به هیات مدیره اش ۵ میلیارد از جیبِ ملت، پاداش داد!

اعضای هیات مدیره بانک تجارت از جیبِ ملت و با سلام و صلوات برای خود پاداشِ ۵ میلیارد ریالی تصویب کرده اند!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ناگفته پیداست که کشور در شرایط بد اقتصادی به سر می برد و در این شرایط انتظار می رود که بنگاه های بزرگ اقتصادی همچون بانکها و به ویژه بانکهای دولتی؛ ریخت و پاش های سابق خود را کم کرده و به نفعِ بیت المال و مردم، مزایا و حقوقهای آنچنانی مدیران خود را هم کاهش دهند.

در چنین شرایطی اما فیلمی از مجمع عمومی بانک تجارت به دست آمده که در آن دیده می شود مدیران و هیات مدیره مجمع عمومی این بانک در عرضِ کمتر از یک دقیقه، ۵ میلیارد ریال معادل ۵۰۰ میلیون تومان! پاداش برای خود تصویب و به میمنت این تصمیمِ مبارک، صلوات نیز می فرستند!

 

بنابراین با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که هر یک از اعضای هیات مدیره بانک تجارت برای یک سال مدیریت در این بانک و دریافت حقوق های بالا و مزایای آنچنانی، حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیز پاداش دریافت می کنند تا خستگیِ یک سال دریافتِ حقوق و مزایای بالا، از تن شان بیرون شود!

اما در این میان تنها یک پرسش کوتاه مطرح است: مگر بانک تجارت مُلک لایَملَک و ارث پدریِ مدیرانش است که اینگونه از دارایی بیت المال و هزاران سهامدار خرد و کلان و کارمندان زحمتکشش، برای خود خاصِّه خرجی و تقسیم غنائم می کنند!؟

بانک تجارت ارثِ پدرانشان است!؟

از این موضوع مهمتر آنکه آیا چنین کارهایی دامن زدن به فاصله ی طبقاتی و تشدید شکاف بین فقیر و غنی در جامعه و تبعاتش، آن هم با سوءاستفاده از منابعِ همین مردم و بیت المال نیست!؟ آیا رواست چنین هزینه هایی به مردم و حاکمیت تحمیل شود!؟

امیدواریم نهادهای نظارتی به ویژه سازمانی بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده و از منافع عمومی حراست کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=22361
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما