• کد خبر: ۲۳۶۸۵
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۱ - : ۱۳:۴۹
بررسی میدانی جنگ در افغانستان نشان می دهد:

“غنی” نفوذی طالبان است/ علما فتوای جهاد بدهند

بررسی واقعیت های جنگ در افغانستان به ویژه سقوط چند ایالت مهم در شمال این کشور به دلیل خیانت والیانِ (استانداران) منصوبِ اشرف غنی این حقیقت تلخ را آشکار می کند که رئیس جمهوری افغانستان، آلتِ دست طالبان است.
در این شرایط ضروری ست علمای عظام فتوای جهاد بر علیه طالبان که دختران شیعه را به نکاح طالب فرا می خوانند؛ صادر کرده و شیعیان در تمام شهرهای باقی مانده در افغانستان به سرعت مسلح شوند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، گروهک تروریستی طالبان ۲۴ سال پیش به یکباره با سازماندهیِ سرویس امنیتی پاکستان (ISI)، حمایت مالی عربستان سعودی و چراغ سبز و حمایت اطلاعاتی آمریکا؛ در صحنه ی سیاسی و امنیتی افغانستان ظهور و به سرعت این کشور را تسخیر کرد.

حال پس از ۳ دهه تروریست های طالب دوباره ظهور کرده و در چند ماهه اخیر یکی پس از دیگری در حال تسخیر شهرهای افغانستان به ویژه شهرهای شیعه نشین هستند.

این در حالی ست که پس از شورش دوباره ی طالبان بسیاری از بزرگان و فرماندهان جهادی افغانستان که در ۴ دهه اخیر عمر خود را در جنگ با نیروهای اشغالگر شوروی سابق و جنگ با دور اول تجاوز طالبان سپری کرده بودند، ۲ خواسته ی مهم را از اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان مطرح کردند؛ یکی تغییر والیِ شهرهای کلیدی و گماردن والی های معتمد و کارکشته ای که “توان” و “اراده” ی مقابله با شورشیان طالب را داشته باشند و دیگری در اختیار گذاشتن جنگ افزار و مسلح کردن مردم برای دفاع از جان و مال و ناموس خود در برابر طالبان، ۲ خواسته ای که تاکنون از سوی اشرف غنی مورد پذیرش قرار نگرفته است!

موضوعی که بارها مورد انتقاد شدید فرماندهان جهادی افغانستان که در دفاعِ از مردم دست به سلاح برده و جبهه های مقاومت مردمی تشکیل داده اند، قرار گرفته است.

این وضعیت و انفعالِ دولتِ آمریکایی افغانستان و نیروهای نظامی آن در حالی ست که در چند ماهِ اخیر شاهد بودیم چند شهر کلیدی افغانستان بدونِ هیچ دفاعی و از سوی والی های منصوبِ اشرف غنی، به طالبان تسلیم شد که غزنی جدیدترین نمونه آن است! و تنها شهرهای معدودی همچون هرات که این شانس را داشته اند که اشخاصی همچون “امیر محمد اسماعیل خان”، فرمانده جهادی سابق، نیروی بسیج مقاومت مردمی در برابر طالب را در آن تشکیل دهند، توانسته اند علی رغم حمله های سنگین شورشیان طالب، از خانه و آشیانه و نوامیس خود دفاع کنند.

برخی زنان نیز می گویند می خواهند برای مقابله با طالبان، مسلح شوند

بنابراین تسلیم شهر به شورشیان طالب از سوی نیروهای نظامیِ دولتی افغانستان بدون هیچ دفاعی و عدم مسلح سازی مردم برای دفاع از جان و مال شان در برابر طالبان؛ نشان می دهد رئیس جمهور افغانستان نیز در زمین طالبان بازی می کند و مردمِ افغانستان برای دفاع از خود در برابر طالبان، چاره ای جز مسلح شدن و تشکیل جبهه مقاومت مردمی در برابر اشغالگران، ندارند.

این در حالی ست که شورشیان طالب که هنوز بر کل افغانستان مسلط نشده اند و زیر بار فشارهای بین المللی قرار دارند؛ جنایاتی همچون فراخواندن دختران شیعه به جهادِ نکاح برای نیروهای خود در شهرهای سقوط کرده را مرتکب می شوند!

در چنین شرایطی از علمای عظام تقاضا داریم فتوای جهاد در برابر این قومِ وابسته به بیگانه که دین رحمانیِ نبوی و علوی را، به وسیله ای برای تحقق اهداف شیطانی خود تبدیل کرده و آلت دست کشورهای بیگانه در منطقه (آشکارا پاکستان/ پشت پرده عربستان؟) و خارج از منطقه (آمریکا) هستند را، صادر کرده و به یاری شیعیان مظلوم افغانستان بشتابند.

توجه کنیم به اظهارات فرماندهان جهادی افغانستان همچون امیر محمد اسماعیل خان که اخیرا در اظهاراتی گفت:” این آمریکا بود که با برقراری ارتباط با طالبان و برگزاری نشستهای دوجانبه با این گروه در دوحه قطر و انعقاد تفاهمنامه صلح با آنها، به طالبان مشروعیتِ سیاسی داد تا به فکر تسخیر افغانستان و تشکیلِ دولت و حکومت بیفتد”.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=23685
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما