• کد خبر: ۲۳۹۱۴
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۵ - : ۱۲:۴۶

طالبان پرچم عزای حسینی را پایین کشید

نیروهای طالبان در یکی از میادین شهر مزارشریف، پرچم عزای حسینی را پایین کشیده و پرچم امارت اسلامی طالبان را جایگزین کردند.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، از شب گذشته فیلمی از نیروهای طالبان در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در حال دست به دست شدن است که گفته می شود مربوط به یکی از میادین شهر مزار شریف در افغانستان است.

در این فیلم نیروهای طالبان دیده می شوند که در حالِ خنده و گپ و گُفت، پرچم های عزای حسینی و پرچم های سیاه و سرخ “یاحسین” و “لبیک یاحسین” را که در میدان شهر در احتزاز است؛ یکی یکی به پایین کشیده، از میله پرچم خارج کرده و پرچم های امارت اسلامی طالبان را جایگزین آنها می کنند.

 

پایین کشیدن پرچم های “یاحسین” که نمادهای عزای حسینی در ایام محرم است و اهانت به اعتقادات مسلمانان؛ در حالی ست که طالبان در دور جدید تسخیر افغانستان تلاش کرده چهره ای متفاوت از گذشته و این بار، معتدل از خود نشان دهد به گونه ای که در مصاحبه ها و بیانیه های متعدد و مکرر از احترام به اعتقادات، حقوق و آزادیِ مردم افغانستان و حفظ جان، اموال و ناموس شان سخن گفته است.

با این حال هرازچندگاهی اخباری برخلاف گفته های طالبان از عملکرد آنها به گوش می رسد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=23914
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما