• کد خبر: ۲۳۹۹۵
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۶ - : ۱۵:۱۲

افغانستان، “فرصتی” که به “تهدید” تبدیل شد…

در شرایطی که منطقه روی جهنمی اش را دوباره نشان داده خبری از قهرمانِ مردمِ ایران نیست؛ اَبَر مردِ وطن پرستی که با اخلاص، درایت و نبوغش برای ۳۰ سال هموطنانش و مردمِ منطقه را در جهنمِ خاورمیانهِ از تجاوز گروه های تروریستی تکفیری_وهابی_سلفی مصون نگاه داشت.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اکنون طالبان بازگشته و خاک افغانستان را به طوبره کشیده اما “حاج قاسم سلیمانی” سَر بازِ مردمِ ایران با اقدام تروریستی رئیس جمهور وقت آمریکا، به جای نقش آفرینیِ همیشگی در تبدیل سهمگین ترین تهدیدها به شیرین ترین فرصت ها، در خاکِ وطن آرمیده است…

در چنین شرایطی تا اینجای کار که به نظر می رسد در بازی پیچیده ی افغانستان، بازی خورده ایم.

شاید فریبِ هماهنگیِ پشت پرده ی آمریکا و سعودی با عاملیتِ پاکستان؛ برای خروج یکباره ی نیروهای نظامی غربی از افغانستان و تقدیم افغانستان در سینی طلا به “طالبان” را خورده ایم و اصلا هم نیاندیشیدیم که چرا استعمارگری همچون آمریکا، به یکباره تصمیم به واگذاردنِ میدان در افغانستان گرفته است!

کاش یک پرسش ساده را مطرح و به دنبال پاسخش می گشتیم که اگر آمریکا واقعا به دنبال کاهش دادنِ مداخله و هزینه هایش در خاورمیانه است، چرا از “عراق” که دولت و مردمش خواستار خروج نیروهایش از این کشور هستند؛ شروع نکرد و به یکباره “افغانستان” را تخلیه کرد؟ آیا همین باعث شک و تردید از وجودِ توطئه ای نیست!؟

حال با وضعیت فعلی افغانستان مواجه هستیم. در چنین شرایطی باید اندیشید به احتمالات و سناریوهای مختلف و برای آنها آماده بود. مثلا اندیشید به فردا روزی که نیروهای طالبان که متشکل از طلبه های تندروی درس دیده در مدارس تکفیری_سلفی_وهابیِ پاکستان هستند؛ کنترل کامل افغانستان را در دست گرفته و پس از محکم کردن جای پای خود، با مردم افغانستان به ویژه شیعیان و همچنین همسایه ی شیعه نشین خود؛ جفتک پرانی و مزاحمت را آغاز کنند.

این در حالی ست که خبرهایی از ارتباطِ حداقل بخش هایی از طالبان با داعش، القاعده و شبکه حقانی نیز منتشر می شود.

این قومِ بدوی و جاهل، در همین ابتدای کار که زیر فشارهای شدید بین المللی قرار دارند و در سودای به رسمیت شناخته شدنِ حکومت شان در جهان؛ از صلح، تعامل، مدارا و مردم دوستی می گویند، به دختران شیعه تعدی می کنند و پرچم عزای حسینی را پایین می کشند. اینها فردا که جا افتادند با این مردم چه خواهند کرد!؟

طالبان و اسلامِ طالبانی

شاید اگر درایت بیشتری بود باید بعد از خروج نیروهای اشغالگر آمریکا، به مجاهدین افغانستان کمک و جای خالیِ اشغالگران به سرعت از سوی نیروهای جهادی افغانستان پر می شد و اجازه داده نمی شد طالبان اینگونه در مناطق شیعه نشین، تاخت و تاز کنند.

البته درست است که مانع بزرگی به نامِ دولت آمریکاییِ “اشرف غنی” در این راه وجود داشت، اما مردم افغانستان در صورت حمایت می توانستند در برابر طالبان و دولتِ وابسته آمریکایی؛ از منافع، خاک و ناموس خود دفاع کنند.

کاری که فرمانده جهادی ای همچون “امیر محمد اسماعیل خان”، هرچند دیر، اما با تشکیل بسیج مقاومت مردمی در هرات در برابر طالبان انجام داد اما متاسفانه براساس اخبار اندکی که تاکنون درز کرده، قربانی دسیسه مشترک عواملِ دولت “اشرف غنی” و سرویس های امنیتی برخی کشورهای منطقه شده و به دست طالبان انداخته شد! تا وی نمونه و سرمشقی برای دیگر فرماندهان جهادی و مردم افغانستان در شهرها و نقاط دیگر برای مبارزه ی همزمان با آمریکا و طالبان، نشود!

هرچند که خوشبختانه وی پس از آن به طرقی نامعلوم از دست طالبان خلاصی یافته و هم اکنون به سرزمین مادری خود ایران (شهر مشهد) آمده است.

این نوشتار ناشی از ترس و هراس نگرانده نیست بلکه تنها یک هشدار برای آینده نگری و در نظر گرفتن سناریوهای مختلف است.

شخصا معتقدم در چنین بحرانی جای خالیِ “حاج قاسم سلیمانی” به شدت احساس می شود.

البته فرزندان و سربازان حاج قاسم در سرتاسر جبهه مقاومت در خاورمیانه و غرب آسیا، انگشت به ماشه؛ آماده دفاع از آرمان ها و سرزمین مادری اش هستند.

با این حال لعنت ابدیِ مردم ایران از نسل های فعلی و نسل های آینده، که روایت رشادت ها و ظفرهای سلیمانی را خواهند شنید؛ بر آن دست پلیدی باد که بزرگترین ژنرال ایرانی در قرن های معاصر را درست در عنفوان بلوغ و شکوفایی اش از ایرانیان گرفت.

سَر بازِ مردم ایران
حاج قاسم سلیمانی/
فرمانده نیروهای مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=23995
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما