• کد خبر: ۲۴۲۷۰
  • ۱۴۰۰-۰۵-۳۱ - : ۱۸:۴۲

حرمتِ مجلسِ پسرِ علی را نشکنید/ از “اتباع” دلجویی کنید

امام حسین (ع) نه تنها به عنوان یکی از امامان و معصومانِ شیعه، بلکه به دلیل حرکت و کنش تاریخی خود و قیام در برابر حاکمیت ظلم، فساد و نابرابری، شهره ی آفاق است.
شخصیتی که نه تنها در میان شیعیان بلکه در بین معتقدان به سایر مذاهب نیز الگو و مورد توجه است؛ و به اعتبار این جایگاه مقدس و تاریخی، مجالس روضه و عزای فرزندِ علی (ع) از دیر باز تا کنون مامن و ملجای نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان از جمله زرتشتیان، ارمنیان، مسیحیان، یهودیان و… بوده است.

مرضیه حسینی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، هر ساله افراد زیادی با شرکت در مجالس عزای حسینی ضمن ابراز ارادت به ساحت فرزندِ علی (ع) و فاطمه (س)، یادِ قیامِ عاشورا را زنده و گرامی می دارند.

با وجود چنین گستردگی ای و ویژگی های مجالس حسینی که میزبانِ همه قشر و نژادی از آدمیان فارغ از هر نژاد و دین و مذهب در عالم است، اخیرا عکسی از یکی از هیئات عزاداری در منطقه ی “فرحزاد” در تهران، منتشر شده که در آن با نصب پارچه نوشته ای اعلام شده است:”با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و ظرفیت محدود حسینیه اعظم فرحزاد؛ از پذیرش برادران و خواهرانِ اتباع (سایر کشورها) معذور هستیم”!

از پذیرش عزاداران معذورند!

البته که این، اقدامی ناشی از نابِخرَدی ست که از ورودِ اتباع که در ایران عمدتا برداران و خواهرانِ افغانستانی هستند، به مجلس عزای حسینی جلوگیری کرده و به واقع، دست رد به سینه طیفی از عزاداران امام زده اند.

این در حالی ست که ناگفته پیداست مجلس عزای امام حسین(ع) و یارانِ همراهش، در انحصار هیچ گروه و دسته ای نیست؛ همچنین، هیچ فرد یا افردی حق ندارند حتی بی دینان را از ورود به این مجلس باز دارند، چه رسد به برادران و خواهران افغانستانی، که اتفاقا روزهای دشواری را به دلیل حوادث اخیر رخ داده در کشورشان، می گذرانند و نیازمندِ همراهیِ بیشتر هم وطنانِ خود در ایران هستند.

بنابراین افرادی که اقدام به ممانعت از ورود اتباع به مراسم عزای حسینی کرده اند، توجه کنند که این قبیل کج سلیقگی ها و بی توجهی به آموزه های دینی و عقلی؛ ضمن ایجاد ناراحتی برای هم نوعانِ ما، ممکن است به اسمِ “دین” و “ملیتِ” ما تمام شود! دین و ملیت ای که دهه هاست گشاده دستانه میزبان برادران خود از کشور خزان دیده ی همسایه است…

در این شرایط مستدعی ست عاملانِ نصبِ این پارچه نوشته، از اتباعِ عزیز دلجویی کرده و با نصبِ پارچه نوشته ای جدید و جبرانی، در ترویجِ فرهنگ مدارا، احسان، گشاده دستی، رئوفت، رواداری و شفقت شیعی، که از ویژگی های برجسته امامان این مکتب است، بکوشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=24270
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما