• کد خبر: ۲۵۴۲۰
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶ - : ۱۱:۰۴

پرچم ۱ گروه تروریستی در “مشهد” برافراشته شد

امروز انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است. در این فیلم که گفته می شود مربوط به مشهدالرضاست؛ عده ای در حالی دیده می شوند که در حال پخش شیرینی، فریاد زنده باد برای امارت اسلامی و برافراشتن پرچم طالبان هستند!

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، مقام معظم رهبری چند روز پیش تکلیف همه جناح های سیاسی در رابطه با وقایع افغانستان را روشن کردند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند که ایران طرفدار ملت و برادرانِ “هم دین، هم زبان و هم فرهنگِ خود” در افغانستان است.

ایشان تاکید فرمودند که دولتها در افغانستان “می آیند و می روند” و روابط ایران با آنها، تابعی از عملکردِ آنها است، آنکه باقی می ماند، ملت افغانستان هستند.

فرمایشات رهبری معظم و فرماندهی کل قوا بر همگان روشن کرد که اگر طالبان هنجارهای بین المللی و منطقه ای، حُسن همجواری، منافع مشترک ۲ ملت و ۲ کشور همسایه و به ویژه امنیت تمامِ مردمِ افغانستان و همچنین امنیت مرزهای مشترک را حفظ و از انجام اقداماتی که ۲۰ سال پیش مرتکب شدند؛ پرهیز کند، با رفتار دوستانه و توام با حُسن همجواری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد اما در غیر این صورت، نوع رفتار ایران، تابعی از اقداماتِ آتی طالبان خواهد بود.

علاوه بر تدابیر حکیمانه ی رهبر انقلاب؛ واقعیت این است که طالبان همچنان در لیست سازمان های تروریستیِ جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و شواهد و قرائن نشان می دهد تا زمانی که این گروه در عمل و درازمدت التزامش به موارد یاد شده را ثابت نکند، از لیست گروه های تروریستی خارج نخواهد شد.

بنابراین در چنین شرایطی پخش شیرینی، درود فرستادن بر امارت اسلامی طالبان و به اهتزاز درآوردنِ پرچم یک گروه تروریستی در یک شهر ایران آن هم در “مشهدالرضا”، شهرِ اَمن، محبت و مدارا؛ برخلاف رویه های جاری بر کشور بوده و غیرقابل پذیرش است.

 

البته ممکن است برخی از افغانستانی های مقیم مشهد طرفدار گروه طالبان باشند اما در کشوری که زادگاه و آرامگاهِ ژنرال “قاسم سلیمانی”؛ بزرگترین فرمانده ی نظامیِ مبارزه با تروریسم در چند قرن معاصر است؛ جایی برای اهتزازِ پرچم گروه های تروریستی وجود ندارد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=25420
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما