• کد خبر: ۲۵۵۷۴
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۹ - : ۱۱:۵۲

افزایش صادرات نفت و گاز به کشورهای همسایه

وزیر نفت گفت: از جمله برنامه‌های وزارت نفت در دوره جدید می‌توان به مذاکره‌ای که اخیرا با کشور پاکستان انجام گرفته اشاره کرد، که طبق این مذاکرات، ایران قرار است تا چند ماه آینده سهم صادرات خود به این کشور را افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد سالم؛ جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه‌های وزارت نفت داریم که ظرفیت‌های تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در کشور افزایش پیدا کند که در سال‌های آینده با کمبود آن‌ها مواجه نشویم.

 

وی افزود: علاوه بر برنامه‌هایی که برای جلوگیری از کمبود نفت و فرآورده‌های آن داریم، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که صادرات این محصولات به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

وزیر نفت بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می توان به مذاکره‌ای که اخیرا با کشور پاکستان انجام گرفته اشاره کرد، که طبق این مذاکرات، ایران قرار است تا چند ماه آینده سهم صادرات خود به این کشور را افزایش دهد.

اوجی ادامه داد: اورهال بخش‌های مختلف پالایشگاه‌ها از جمله امور بسیار مهمی است که باید طبق برنامه انجام گیرد که این مورد را نیز مرتب پیگیری خواهیم کرد که هیچ بخش از برنامه اورهال خود جا نماند.

وی تصریح کرد: برای امر اورهال به قطعات و خدمات مختلف و ویژه‌ای نیاز است که اکثر آن‌ها در داخل تامین می‌شوند و برای تامین مابقی خدمات که وارداتی هستند، در تلاش هستیم که تماما داخلی سازی شوند.

اتصال میرجاوه، خاش و زابل به شبکه گاز در آینده نزدیک

اوجی گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال شهرهای خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند. پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=25574
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما