• کد خبر: ۲۷۸۴۱
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۰ - : ۱۴:۱۹

آخرین وضعیت آب تهران اعلام شد

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه کیفیت آب تهران بسیار بالا است و هیچ نقطه‌ای در پایتخت آب آلوده ندارد گفت: سال گذشته با کاهش ۳۷ درصدی نزولات جوی مواجه بودیم ولی با تمهیدات پیش‌بینی شده مشکلی در تأمین آب نداشتیم.

به گزارش اقتصاد سالم؛محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران در حاشیه صحن شورای شهر در مورد وضعیت آب تهران اظهار داشت: سال آبی گذشته در تهران و کشور بسیار سخت بوده و در ۵۰ سال اخیر سال آبی این چنینی را تجربه نکرده بودیم.

وی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی نزولات جوی در سال آبی گذشته گفت: این میزان معادل با ۳۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب سدها است.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت تهران از بهمن سال گذشته کمیته تنش آب در شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو تشکیل شد، گفت: تمهیدات لازم را برای تأمین آب تهران انجام دادیم .

بختیاری گفت:‌امسال علیرغم شیوع کرونا و افزایش ۳ درجه‌ای میانگین دمای هوا نه تنها افزایش مصرف آب نداشتیم بلکه ۰.۳ درصد هم کاهش مصرف آب گزارش شد.

وی اعلام کرد:‌امسال در شهر تهران حتی یک ساعت قطعی ناشی از نبود آب نداشتیم و همکاری خوبی بین مردم، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران تصریح کرد: مردم برای تأمین آب خیالشان راحت باشد ما هم سناریوها را برای تأمین آب برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی از شهروندان خواهش می‌کنیم در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

وی ادامه  داد: ۱۰ درصد کاهش مصرف یعنی ۳۰ مترمکعب آب و معادل تأمین آب برای ۱.۵ میلیون نفر است.

بختیاری درباره کیفیت آب تهران گفت: به گواه همه دستگاه‌های ناظر اعم از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست کیفیت آب تهران بسیار بالا است و هیچ نقطه‌ای در تهران وجود ندارد که آب آن آلوده باشد.وضعیت سلامت آب کاملا مطمئن است و این در حالی بوده بسیاری از شهرهای دنیا از جمله پاریس در شرایط کرونا پساب کرونا وارد آب آنها شد و ما در این زمینه کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: ۰.۸ میلی‌گرم کلر در هر لیتر آب شرب تهران استفاده می‌شود که بالاترین میزان استانداردها در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در صحن امروز شورا به یکی از اعضا گفتید اگر جمعیت تهران افزایش یابد نمی‌توانید آب مورد نیاز آنها را تأمین کنید گفت:‌به هر حال تهران یک حدی از جمعیت را می‌تواند داشته باشد ما برای پوشش سالانه افزایش ۲.۵ میلیون جمعیت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم ولی اگر افزایش جمعیت بیش از این میزان باشد باید در سطح کلان برنامه‌ریزی کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=27841
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما