• کد خبر: ۲۷۸۳۲
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۰ - : ۱۳:۱۱

ریزش ۳۸۷۷۰ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۳۸۷۷۲ واحد همراه شد.

به گزارش اقتصاد سالم؛بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند ریزشی به خود گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با ریزش ۳۸۷۷۲ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد به رقم ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد رسید.

ارزش شرکت‌های بورسی امروز به بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابورس هم امروز به بیش از ۶ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند که نشان از کاهش شاخص‌ها دارد، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۶ درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۹ درصد عقب‌نشینی داشتند.

شاخص آزاد شناور ۲.۴ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۲.۸ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲.۴ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع نامناسب بود بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۳۵۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه بورس به بیش از ۳۶۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پتروشیمی زاگرس امروز بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای آریا ساسول، صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن، فرابورس ایران و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

 خریداران پالایش یکم بعد از ۱۳ ماه به جای سود بردن با ۲۷ درصد زیان از اصل سرمایه خود همراه هستند، هر واحد سرمایه‌گذاری پالایش یکم در شهریور سال قبل از سوی دولت به ۱۰ هزار تومان فروخته شد، امروز به ۷۳۱۸ تومان رسیده است.

 بازار بورس این روزها به خاطر رفتار هیجانی سهامداران خرد و همچنین نوسان نرخ ارز رو به ریزش است به این دلیل اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران خرد و غیر حرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد شوند تا از ریسک و نوسان بازار در امان بمانند.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=27832
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما