• کد خبر: ۲۷۸۷۷
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - : ۷:۲۳

الگوی شجاعت در دریا طراحی می‌شود

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نقش ۹۰ درصدی حمل و نقل دریایی در جابجایی کالا روشن و مبرهن است، گفت: استکبار جهانی با توجه به اهمیت و نقش انکارناپذیر حمل و نقل دریایی در اقتصاد کلان کشور، سیستم حمل و نقل دریایی را در کنار نهادهای مالی، در فرآیند تحریم‌های ظالمانه قرار داد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، تاکید کرد: به رغم تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده بر سیستم حمل و نقل دریایی کشور، تجارت دریایی در ایران، حتی برای لحظه‌ای متوقف نشده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر، به عنوان متولی حمل و دریایی کشور، در راستای تحقق اهداف عالی در این حوزه، سه رویکرد گذر از تحریم‌ها، مقابله با تحریم و مطالبه حقوق دریانوردان ایرانی در مجامع بین‌المللی را با اقتدار تمام انجام داد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر، شیوع بیماری کرونا را چالش دیگر دریانوردان طی دو سال گذشته برشمرد و افزود: با بروز و گسترش بیماری کووید ۱۹، با اجرای پروتکل‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت‌های مهمی چون صدور گواهینامه‌های دریانوردی و همکاری با شرکت‌های کشتیرانی به نحو احسن انجام شد.
وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته، آلودگی‌های دریایی در آب‌های کشور افزایش یافته است، گفت: با همکاری ارگان های دریایی کشور باید میزان آلایندگی دریا را کنترل و برای مقابله با آلودگی‌های دریایی اقدام کنیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر از نجات دریایی سالانه هزار نفر در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی خبر داد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در صدد است تا برای تشویق تیم امداد و نجات دریایی کشور، الگوی شجاعت در دریا را طراحی کند؛ این امر با نظرخواهی از تمام ارگان های دریایی اجرا خواهد شد.
لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=27877
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما