• کد خبر: ۲۹۵۱۷
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۵ - : ۱۳:۲۳
هشدار به نیروهای امنیتیِ ایران؛

“صدام حسین” در حالِ بازگشتن به عراق است

تحولات روزهای اخیر در عراق و کشتارِ سازمان یافته شیعیانِ معترض به تقلب در انتخاباتِ مجلسِ این کشور به دست نیروهای امنیتی وابسته به دولتِ مصطفی الکاظمی؛ نشان می دهد که اگرچه سالهاست صدام حسین تکریتی؛ دشمن شماره ۱ مردمِ ایران مُرده است اما بازماندگان رژیمِ بعثی_سعودی_آمریکاییِ صدام حسین در حالِ قدرت یابیِ دوباره در عراق هستند…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، صدام حسین تکریتی، رئیس جمهور وقت عراق در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رسما حمله به خاکِ ایران را آغاز کرد.

صدام بر اریکه ی قدرت

تجاوز رژیمِ یعثی_سعودی_آمریکایی عراق، ایران را درگیر جنگی فرسایشی کرد که علاوه بر وارد کردن خساراتِ صدها میلیارد دلاری به کشور، طی آن چند صد هزار نفر از بهترین جوانان وطن، در راه دفاع از مامِ ایران، جان باختند و چه پدران و مادرانی که تا پایان عمر داغدار شدند…

صدام در زمانِ دستگیری توسط ائتلافِ حمله کننده به عراق

به این ترتیب “صَدّام”، به منفورترین واژه در ایران تبدیل شد تا جایی که در تاریخ ۹ دی ۱۳۸۵، وقتی که پس از سررسیدنِ تاریخ انقضای صدام حسین برای حامیانِ آمریکایی اش، با حمله ی آنها؛ رژیم بعثی عراق سقوط کرد و مدتی بعد طناب دار بر گردنِ دیکتاتورِ خونریز عراق انداخته شد؛ چه بسیار ایرانیانی که به جشن و پایکوبی در منازل خود، کوچه و خیابانها پرداختند…

طنابِ دارِ مجازات/ سحرگاه ۹ دی ۱۳۸۵
عاقبت کسی که به خاکِ ایران تجاوز کرد…

اگرچه تصور می شد مرگِ صدام، پایانِ رژیمِ بعثی_سعودی_آمریکاییِ او باشد، اما تحولاتِ چند ساله ی اخیر در عراق به ویژه پس از ساقط کردن دولتِ عادل عبدالمهدی و به قدرت رساندن دولت آمریکاییِ مصطفی الکاظمی در عراق؛ نشان می دهد که برنامه های سعودی_آمریکایی در عراق ادامه داشته و آنها در حالِ ریل گذاری برای به قدرت برگرداندنِ بازماندگانِ رژیم بعثِ سابق با هدفِ “مقابله، تنش و ایجاد مشکل برای ایران” هستند.

جدیدترین نشانه ی این برنامه ی سعودی_آمریکایی، تقلب گسترده در انتخاباتِ اخیر مجلس عراق بود که به وسیله ی آن گروه ها و نیروهای “ایران_شیعه ستیزِ” وابسته به آمریکا و سعودی کرسی های قابل توجهی در مجلس عراق به دست آوردند.

تقلب در انتخابات، اعتراضِ مردم این کشور به ویژه اکثریتِ شیعه را در جنوب عراق به دنبال داشته است که در چند هفته اخیر با برگزاری تجمعات و راهپیمایی های مسالمت آمیز، اعتراض خود به تقلب در انتخابات را ابراز کرده اند.

با این حال این اعتراضات توسط دولت الکاظمی در عراق به خشونت کشیده شده و گفته می شود که تا صبح امروز (شنبه) حداقل ۵ معترض توسط نیروهای امنیتی عراق کشته شده اند.

در این زمینه نکته مهم و قابل تامل این است که روز گذشته در مقابله با معترضان به دستورِ “حمید الزهیری” از نظامیان بعثی بازمانده از دوران صدام، تصاویر “ابومهدی المهندس” توسط نیروهای دولتی، آتش زده شده که باعث خشمِ بیشتر معترضان شده است.

“حمید الزهیری” از نظامیان بعثی بازمانده از دوران صدام/
از فرماندهانِ فعلی نیروهای امنیتی عراق

“ابومهدی المهندس” از رهبرانِ گروه های مقاومت شیعه ی عراق، در زمان تجاوز رژیم بعث صدام به ایران بود که برای مقابله با دیکتاتوری و ظلم صدام حسین، در کنار ایران قرار گرفته و با رژیم بعث عراق مبارزه می کردند.

وی دوستی نزدیکی با سَر بازِ شهیدِ مردمِ ایران، “ژنرال قاسم سلیمانی” داشت و در نهایت نیز در کنار وی در عملیات تروریستیِ نظامیان آمریکایی در فرودگاه بین المللی بغداد در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسید.

آتش زدن تصاویر “ابومهدی المهندس” توسط نیروهای دولتی عراق و به دستور نظامی بازمانده از رژیمِ بعثِ صدام حسین؛ از نشانه ها و هشدارهای واضح و خطرناک برای ایران مبنی بر بازگشتِ تدریجیِ رژیمی بعثی_سعوی_آمریکایی به قدرت در کشور همسایه است.

قدرت گیریِ گروه ها و نیروهای “ایران_شیعه ستیز” در عراق، امنیت ایران را چه به لحاظِ اقتصادی و چه به لحاظ نظامی و امنیت ملی، به شدت به خطر انداخته و می طلبد که نیروهای امنیتی کشور به سرعت به این حوزه ورود کنند.

در این زمینه باید به دولتِ آمریکاییِ “مصطفی الکاظمی” در عراق هشدار داد که ایران بیش از این قدرت گیریِ نیروهای ضدِّ ایران_شیعه و بازگشتِ نیروهای بعثی و بازماندگان رژیمِ خونریزِ صدام حسین به قدرت را، تحمل نخواهد کرد و تمام اقدامات لازم را برای مقابله با رژیمی که هنوز زخم های تجاوز ۴۰ سالِ پیشش به خاک و ناموس و جان ایرانی؛ تازه است، به عمل خواهد آورد…

ابومهدی المهندس و سَر بازِ شهید مردم ایران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=29517
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مهد گفت:

    بایستی شیعیان عراق را تجهیز کرد و گروههای مسلح جهادی تشکیل داد و با تقویت آنها قدرت را به دست بگیریم همچنین شاهراه دریایی آنها برای فروش نفت را نا امن کنیم

  2. ایرج رمضانی گفت:

    متاسفانه دستهایی جهت رو در روی ملت مسلمان عراق در جریان است
    اولین گام اتحاد مردم عراق بسیار حائز اهمیت است
    در این خصوص مراجع عراق اعم از شیعه و سنی باید ورود کنند
    لذا آتش افروزی در عراق خواست انگلیس و اسرائیل و امریکا و عربستان است
    ثانیا ایرانی که عراق را از خطر داعش نجات داده و در خصوص هشت سال جنگ به خاطر اشتراکات مذهبی نجابت به خرج داده، حال چگونه می تواند صرفا نظاره گر تحولات عراق باشد.

  3. علیرضا گفت:

    نمایش اقتدار و انعکاس قدرت و توان نیروهای حشد شعبی به صورت رژه و برگزاری مانورهای شهری و امنیتی و نظامی در خیابان های شهرهای عراق(البته کاملا حرفه ای و منظم) و نشان دادن مستمر این قدرت به همراه نشان دادن حمایت و استقبال مردمی از این نمایش قدرت و انجام مسئولیت های اجتماعی توسط حشد شعبی در نقاط فقیر نشین عراق و انجام تبلیغات فرهنگی و هنری رسانه ای توسط حشد شعبی، همه این ها باعث تثبیت و جدی تر شدن قدرت بسیج مردمی و انعکاس آن به حاکمان عراق و دیگر کشورها میشه و میتونه هر روز فضای سیاسی مثبت بیشتری را برای حشد شعبی باز کند.

  4. شجاع حسین گفت:

    تقویت جبهه مقاومت با تجهیز بیشتر ِآن معادلات را تغییر خواهد داد

  5. س م گفت:

    چه بسیار دستهای تفرقه انداز که در عراق خصوصا شهرهای شیعه نشین مخصوصا شخص منفور و متاسفانه به اصطلاح شیعه اما بیسوادی بنام مقتدی صدر در جریان است
    بخدا من تمام این ناامنی را از چشم همین مقتدی صدر میدانم

  6. م.م گفت:

    ای مسلمانان عراق به خصوص شیعیان عراق یک بار برای همیشه به پا خیزید✌
    ظهور نزدیک است…

  7. متأسّفانه ایران در این زمینه ضعیف کار کرده چرا نباید تو این چند سال ایران شخصی راتربیت کرده باشه که بتونه تو عراق رهبری را به دست بگیره هنوز هم دیر نیست زودتر باید دست به کار بشیم ویک فرد را که هم راستای با ایران هست رو تقویت و بلد کنیم وازش پشتیبانی کنیم تا به قدرت برسه

  8. Amir گفت:

    سرزمین حسن البکر وعبدالقاسم و عارف شوخی نداره با کسی؛ کارتون را گم کنید تا گمنام نشدین

  9. عیسی شهبازی گفت:

    باسلام
    اگر من در کشور ایران کاره ایی بودم هرکجا ک … با خاک یکسان میکردم مگر اینکه با دستور ایران نفس بکشن چه بخواهند اسم ایران رو در مقابل خود ب زبان بیارند

دیدگاه شما