• کد خبر: ۳۰۰۴۶
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۰ - : ۱۸:۰۳
هشدار نمایندگان مجلس به مدیران شرکتهای صنعتی و معدنی؛

“به زودی در محضرِ قانون، پاسخگو خواهید بود”

در روزهای اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورتِ صیانت از جایگاه و حریمِ خبرنگاران و رسانه های ضِدِّفساد و افشاگر؛ به مدیران شرکتها و هلدینگ های بزرگِ اقتصادی_ صنعتی_معدنی هشدار داده اند که خبرنگاران، چشمدانِ بیدارِ مردم و نظام و ناظر بر عملکردِ آنها هستند و هیچ مدیری نمی تواند برای پوشاندنِ فسادِ خود و بریدنِ صدای رسانه های افشاگر، از آنها شکایت و صدای شان را خفه کند… بلکه این آنها هستند که باید در محضرِ قانون، حاضر شده و پاسخگوی سوابق و عملکردشان باشند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ماجرا از بازداشتِ یک خبرنگار و شکایت علیهِ یک خبرنگارِ دیگر آغاز شد؛ جایی که خبرنگار خوزستانی به دلیلِ افشاگری درباره ی وزارت نفت، مورد شکایت و پیگردِ قضایی قرار گرفت و خبرنگار دیگری در لرستان به دلیل انتشارِ فیلمِ “کول سواریِ” مدیرکل سازمان محیط زیست این استان برای عبور از یک کانال آبی، با شکایتِ وی، بازداشت شد…

اقداماتِ قهریِ تهدیدکنندگانِ “آزادی بیان” و “مبارزه با فساد” در کشور اما، عمرِ چندانی نداشت به گونه ای که به دنبالِ اعتراضاتِ صورت گرفته به این اقداماتِ ناقضِ حقوقِ مردم؛ خبرنگار لرستانی به سرعت آزاد و شکایت از خبرنگار خوزستانی پس گرفته شد…

برخی مدیرانِ فاسد به ویژه در هلدینگ ها و شرکتهای بزرگ و پول سازِ دولتی؛ در پاسخ به انتقادات و افشاگری خبرنگاران و رسانه ها؛ برای آنها پرونده سازی کرده و از آنها شکایت می کنند!
این در حالی ست که چه بسا مدیرانی که با توجه به کارنامه و سوابق شان، به زودی در محضرِ قانون و دادگاه های صالحه حاضر شده؛ و پاسخگوی اعمال شان و صدماتِ وارده به بیت المال، ملت، دولت و امنیت ملی، خواهند بود…

با این حال این ماجرا یک نکته ی مهم در دل خود داشت که ورودِ سریع و قاطع نمایندگانِ مجلس شورای اسلامی به این عرصه؛ برای دفاع از خبرنگاران افشاگر و صیانت از آنان بود.

در این رابطه در چند روز اخیر برخی از نمایندگان مجلس با اشاره به قوانینِ کشور و همچنین تاکیداتِ مقاماتِ عالی نظام بر ضرورت صیانت از رسانه های ضدِّفساد، سوت زنان و خبرنگاران افشاکننده ی مفسدان؛ به مدیران بخشهای مختلف به ویژه مدیرانِ بنگاه ها و هلدینگ های بزرگ در حوزه اقتصاد، صنعت و معدن هشدار دادند که آنها نه مالکِ مطلق العنان بلکه تنها؛ امانت دارِ ملت و دولت در این حوزه هستند…

نمایندگان به این مدیران که به دلیلِ گردش بسیار بالای مالیِ هلدینگ ها و شرکت های تحتِ مدیریت شان، در معرضِ انحرافات و فساد مالی قرار دارند؛ هشدار دادند که در صورت بروز خطا و اشتباه، نمی توانند پاسخ انتقادات و اخبارِ افشاگرانه، میهن پرستانه و ضدفسادِ خبرنگاران و رسانه ها را با شکایتِ قضایی، اعمال نفوذ و روش های سلبی و خشن داده و… بعد هم قِصِر دَر بروند!

نمایندگان مجلس در این رابطه تاکید کردند که خبرنگاران، چشمانِ بینای جامعه و مسئولانِ نظام و گوش شنوا و زبانِ گویای مردم هستند و بدونِ موسسات قدرتمندِ مطبوعاتی و رسانه‌ای که از ابزارهای اصلیِ کنترل‌کننده ی فساد در فعالیت‌های جامعه هستند، یک کشور نمی‌تواند به حیاتِ سالم خود ادامه دهد…

به گفته ی آنها، شکایت از خبرنگارانِ افشاکننده ی فساد؛ یأس و نارضایتی مردم و فعالان اجتماعی را به دنبال داشته و باید ضمن دلجویی از این خبرنگاران و برخورد با متخلفان؛ نسبت به توسعه زیرساخت‌های شفافیت‌ زا و سلامتِ سیستم دولتی و اداری، اقدام کرد.

نمایندگانِ مجلس شورای اسلامی تاکید کرده اند که “نَفسِ عملِ شکایت از خبرنگاران آن هم کسانی که پیگیر مطالبه ی حقوق مردم و آمر به‌ معروف هستند، ناپسندیده است؛ خبرنگاران چشم بینای مردم و مسئولان هستند و ما از این عزیزان حمایت می‌کنیم… ‌مکاتبات محرمانه به جز با ملاحظات امنیتی و نظامی (برای منعِ دسترسیِ خبرنگاران)، ضروری نیست.”

عباس مقتدایی (نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس)، مجتبی یوسفی (نماینده اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس)، محمد کعب عمیر (نماینده شوش در مجلس) و زهره سادات لاجوردی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس)؛ از جمله ی نمایندگانی هستند که در روزهای اخیر بر ضرورتِ حمایت از خبرنگاران و افشاکنندگان فساد در مقابله با مدیرانِ فاسد در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی؛ تاکید کرده اند…

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز در این راستا همچون گذشته با قاطعیت به وظیفه ی خود برای شفاف سازیِ فضای جامعه، مبارزه با مفسدان و پایمال کنندگانِ حقوقِ مردم و بیت المال؛ در هر سطح، مقام و جایگاهی، ادامه خواهد داد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=30046
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ماشاا…به سایت فساد ستیز اقتصاد سالم.
    به آقای موسوی لارگانی بگویید چرا در مقابل ظلم و فساد در ذوب آهن ساکت هستید
    شما که مدیریت سابق فولاد مبارکه را به آتش کشیدید اما از ذوب آهن که بیشترین ایثارگر و شهید را در کشور دارد،و همه کارکنان آن در فشار، سختی و ظلم قرارگرفته اند چیزی نمی گویید و بعضی هم می گویند برای ماندن آنها، ازشون حمایت می کنید….
    جناب حاج آقا لارگانی بفرمایید موضع شما کجاست؟!! طرف حق است یا باطل!!!
    فقط فولاد مبارکه بد بود و مدیریت ذوب پاک!!!

  2. کریم گفت:

    شوی سیاسی اصلاحطلبان در دقیقه ۹۰ در بیمارستان ذوب آهن اصفهان

    پس از دوره مدیریت موفق و ۱۳ ساله آقای دکتر کریمی ، ریاست بیمارستان ذوب آهن به یک اصلاح طلب تندرو بنام دکتر آجدانی سپرده شد که قبلا در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.
    جای سوال است در این مدت ۵ ساله مدیریت ایشان چه کار مفیدی انجام شده جز تعطیلی بخشهای مختلف ، کاهش شدید بستری بیماران، خدمات رسانی ناقص ، فراری دادن پزشکان متخصص ، واگذاری بخشهای درآمدزا به شرکتها و افراد مسئله دار و بعضا دارای سابقه زندان ( بدون مجوز و برخلاف آیین نامه های شرکت پویش درمان) ، بکار گیری افراد ناتوان در پستهای کلیدی ، عدم حضور موثر در بیمارستان و در عوض برگزاری شوهای متعدد تلویزیونی و…….

    اکنون نیز واگذاری داروخانه بیمارستان به مساحت حدوداً ۳۱۰ مترمربع به شرکت بهیان سفیر زاگرس به مدت ۳ سال با هزینه آب و برق و گاز و تلفن و غذای پرسنل فقط به مبلغ ماهیانه ۳۵ میلیون تومان ( کرایه یک مغاز بااین شرایط در فولادشهر بسیار بیشتر از این هست )

    در مورد شرکت بهیان سفیر زاگرس مسائل زیر قابل توجه است:

    طبق دستورآقای آجدانی، قبل از عقد قرارداد داروخانه تحویل شرکت فوق شده است که خلاف قانون میباشد.

    شرکت مذکور هیچ سابقه ای در رابطه با دارو نداشته و بنام شرکت تجهیزات پزشکی ثبت شده است.

    شرکت فوق در تاریخ ۸ تیرماه سال جاری با مجوز شماره ۲۳۳۸ اداره ثبت فلاورجان ثبت شده و در تاریخ ۹ تیرماه در مزایده شرکت کرده و برنده شده است.
    براساس آگهی مزایده ، شرکت ها باید دارای سوابق مرتبط باشند ،سابقه کاری شرکت کجاست؟

    این داروخانه یک داروخانه بیمارستانی است و مجوز آن هم قابل واگذاری نیست . باچه ترفندی این مجوز را به شرکت بهیان سفیر زاگرس داده اند؟ مسئولیت و نظارت برداروهای مخدر و بیمارستانی و کرونایی که بعضا بسیار گران هستند برعهده کیست؟

    چرا برخلاف نامه مدیر امور مجامع ذوب آهن به شماره ۶۲۲۵۸ مورخ دوم شهریورماه سال جاری ، که این واگذاری را خلاف قانون و موجب ایجاد فساد و رانت دانسته بازهم داروخانه واگذار شده است؟

    نقش اعضای حزب منحلّه مشارکت در پیگیری این مسئله چیست؟

    با توجه به این واگذاری ، مدتی است که دونفر از پزشکان داروساز بیمارستان رفته اند و بیمارستان مسئول فنی در شیفت عصروشب ندارد. چرا کسی پاسخگو نیست؟

    چرا درمانگاه واقع در خیابان شریعتی اصفهان محل برگزاری جلسات حزب مشارکت و سایر اصلاحطلبان شده و کسی پاسخگو نیست؟

    چرا یک دستگاه MRI دست دوم و از رده خارج را کرایه کرده و دوسال است کرایه آن را میدهند و در انبار مهمانسرای ذوب آهن خاک میخورد تا در سالهای آتی بهره برداری شود؟ این کرایه به چه کسی پرداخت میشود؟ چه رانتی پشت این موضوع است….

    علت ساخت وسازهای بدون توجیه اقتصادی و بعد تعطیل کردن آنها (مثل طبقه هفتم بیمارستان ) چیست؟

    با توجه به اعتراضات سهامداران و شاغلین و بازنشستگان در جلسه مجمع عمومی ذوب آهن در تیر ماه در خصوص عملکرد بیمارستان ، اصرار زیاد مدیر عامل ذوب آهن بر حمایت از آجدانی چه توجیهی دارد؟

    چرا نظارتی بر دخل و خرج این بیمارستان و حیف و میلهای مربوطه نمیشود؟

    وهزاران چرای دیگر ….

    از مسئولین دولت انقلابی آیت الله رییسی خواستار رسیدگی به این مسئله هستیم.

  3. آلفرد گفت:

    چرا حجت الاسلام والمسلمین آقای دکترحسین رجایی درباره هر مسئله ای در مجلس لابی گری می کنه الا مسئله نچندان مهم ۱۶ هزار کارگر ذوب آهنی هیچ حرکتی انجام نمی ده، نکنه به هیئت مدیره و مدیریت ذوب بدهکاری داره؟؟؟

  4. ایوبی گفت:

    سپاس از همکارانمان در سایت پر تلاش و جهادی اقتصاد سالم.

    باتوجه به طرح این موضوع مهم که در خبر اشاره شد، ضروریست به چند موضوع مهم اشاره شود:
    * ارائه طرح تحقیق و تفحص توسط نمایندگان محترم مجلس از صنایع مختلف که مدیران فاسد آنها به نان و معاش مردم شهید پرور خیانت کردند و با سوئ مدیریت و رانت خواری وضعیت فلاکت بار فعلی را ببار آورده اند‌.
    * مطالبه گری جدی رسانه های مستقل به نمایندگی صدای مردم مظلوم و با شرافت از مسئولین فعلی بویژه قوه قضائیه جهت رسیدگی جدی و محاکمه خیانت کاران و مصادره اموال غیر مشروع آنها.
    * ورود جدی نهادهای امنیتی و بررسی ابعاد خیانت های اقتصادی و صنعتی…
    * از انجایی که تاکنون اخبار بسیار زیادی از فساد و خیانت های مدیریتی در شرکت ذوب آهن(دوران مدیران بنفش) بگوش می رسد، می طلبد که این مادر شرکت که با قدمت بیش از نیم قرن افتخار، هم اکنون اسکلتی از آن باقی مانده، مورد بررسی دقیق کارشناسی قرارگیرد و فقط به تغییر مدیریت اکتفا نشود و مدیران متخلف محاکمه و در دست عدالت سپرده شوند.
    انتظار است که همکاران عزیز رسانه ای هم، به رسالت واقعی خود در این شرعیط حساس عمل نمایند و نگذارند صدای ظلم و فساد ستیزی که هدف شهدا و ائمه مصومین بود خاموش شود.
    به امید روزی که با اصلاح وضع مدیریتی در کشور، شاهد ثبات و آرامش مردم شریفمان در همه زمینه ها باشیم.

  5. رسول جابری گفت:

    از نماینده محترم لنجان عاجزانه تقاضا داریم به حکومت مستبدانه آقایون بنفش در ذوب آهن از جمله آقایون یزدی زاده و اسفندمند و احمدپور حراست و مونس خواه و آجدانی بیمارستان پایان دهند. اینها برای منطقه خسارت محض هستند
    تشکر

  6. خبرنگار نما گفت:

    اول از همه خبرنگار نما ها را دستگیر کنید

    اقتصاد سالم بی مجوز لطفا خودتو خبرنگار نبین

  7. مجید معتمدی گفت:

    این اراجیف هات خیلی جالب و خنده داره، ایول
    تو که اینقد پاک و منزهی آقای اقتصاد سالم، چرا هیچگونه رد پایی از خودت تو سایتت نگذاشتی، نه ادرسی نه تلفنی نه نامی نه نویسندگانی
    دیگه اگه مدعی رسانه معتبر خبری هستی یه مجوز نماد که ساده ترین و راحترین مجوز الکترونیکی هستش، میگرفتی! چرا نگرفتی؟ چون هیچگونه اعتبار و اساسی نداری
    موفق باشی😄

  8. Majid motamedi گفت:

    Aاین اراجیف هات خیلی جالب و خنده داره، ایول
    تو که اینقد پاک و منزهی آقای اقتصاد سالم، چرا هیچگونه رد پایی از خودت تو سایتت نگذاشتی، نه ادرسی نه تلفنی نه نامی نه نویسندگانی
    دیگه اگه مدعی رسانه معتبر خبری هستی یه مجوز نماد که ساده ترین و راحترین مجوز الکترونیکی هستش، میگرفتی! چرا نگرفتی؟ چون هیچگونه اعتبار و اساسی نداریa
    پیروز باشید🤣

دیدگاه شما