• کد خبر: ۳۰۹۹۸
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۳ - : ۹:۴۹

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که تحلیلگران نسبت به موثر بودن اقدام آمریکا و چند کشور دیگر در آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک تردید دارند و تمرکز خود را معطوف گام بعدی تولیدکنندگان نفت کرده اند، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. روز سه شنبه قیمت نفت برنت ۳.۳ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه هم که دیروز ۲.۳ درصد رشد کرده بود، امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۵ درصد رشد به ۷۸ دلار و ۸۵ سنت رسید.

ساتورو یوشیدا تحلیلگر بازار نفت در موسسه راکوتن گفت: «میزان اندک نفت آزاد شده توسط آمریکا و دیگر کشورها موجب ناامیدی سرمایه گذاران شده است.»

وی افزود: «به علاوه، تلاش های هماهنگ مصرف کنندگان این گرانی را ایجاد کرده که اوپک پلاس ممکن است روند افزایش تولید خود را کندتر کند.» به گفته این تحلیلگر بازار نفت اکنون معطوف نشست بعدی گروه اوپک پلاس در دوم دسامبر شده است.

آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد با هماهنگی چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و انگلیس و با هدف کاستن از قیمت نفت میلیون ها بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک خود به بازار تزریق می کند. این اقدام در پاسخ به بی اعتنایی اوپک پلاس به درخواست کشورهای مصرف کننده برای افزایش بیشتر تولید اتخاذ شده است.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه گفت دولت وی بخشی از ذخایر نفت خود را آزاد می کند، اما به رقم دقیقی اشاره نکرد. روزنامه نیکی چاپ ژاپن گزارش داده که این کشور تا پایان امسال حدود ۴.۲ میلیون بشکه از ذخایر خود را به مزایده می گذارد.

تحلیلگران معتقدند تاثیر اقدامات اینچنینی که پس از سال ها کاهش سرمایه گذاری و ترمیم قابل توجه اقتصاد جهان پس از بحران کرونا انجام می گیرد کوتاه مدت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=30998
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما