• کد خبر: ۳۲۰۰۲
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۶ - : ۱۳:۲۹

مذهبی های تندرو “آیت الله خامنه ای” را هدف قرار داده اند

مدتی ست جریانی در کشور شکل گرفته که با برگزاریِ تجمعاتِ متعدد علیهِ واکسیناسیونِ کرونا و همچنین ترویجِ سبک زندگیِ چندهمسری برای مردان؛ در حالِ از بین بردنِ گوهر تمدنیِ ایران زمین و آداب و رسومِ هزاران ساله ی ایرانیان و اندیشه های رهبری در این زمینه است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم“، از ابتدای بروز بیماری مهلک کویید ۱۹ (کرونا)، گروهی با عناوینی همچون طب اسلامی و طب سنتی، به مخالفت با طب نوین و روش های علمی درمان این بیماری پرداخته اند.

این گروه بالاخص علیهِ واکسن کویید ۱۹ موضع گیری و اعلام کردند که تزریق واکسن کرونا نه تنها سودمند نیست؛ بلکه عوارض مختلفی نیز دارد.

“وجود میکروچیپ در واکسن، تغییر جنسیت افراد با تزریق واکسن، امکان ردیابیِ افراد واکسن زده و…”؛ از جمله ی استدلال هایی است که مخالفان واکسن کرونا در توجیهِ دلایل مخالفتشان با واکسیناسیون عنوان می کنند.

اما از مقطعی به بعد با پایان یافتن دولت حسن روحانی و افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، تجمعات مخالفانِ واکسیناسیون کرونا از سوی برخی اقشارِ به ظاهر مذهبی و با حضور برخی طلبه ها و روحانیون در میانِ آنها به ویژه در شهر قم و در مقابل بیوت برخی از مراجع تقلید، تشدید شده است.

وای از روزی که ایران و مقدراتِ آن به دست جریاناتِ تندرو، مشکوک و مجهول الهویه بیفتد…
از خوارجِ زمان و جاهلان به مصلحتِ ایرانی تا افراد نفوذی و عاملِ بیگانه و دشمنان گوهر تمدنیِ ایران زمین و ایران ستیزان، در این جریان حضور دارند

اما یکی از نکات مهم و قابل توجه در این رابطه این است که یکی از افراد اصلیِ سازمان دهنده ی تجمعات اعتراضی علیه واکسیناسیون کرونا، فردی به نام “میرزاعلی حسینی” است که علاوه بر ضدیت با علمِ نوین و دستاوردهای آن؛ مروجِ سبکِ زندگیِ چندهمسری برای مردان نیز هست!

“میرزاعلی حسینی” در این حوزه به شدت فعال بوده و اقدام به تبلیغات و فرهنگ سازی در شبکه های اجتماعی و مجالس مختلف درباره ی مزایای چندهمسریِ آقایان و برگزاری کارگاه های آموزشی در همین زمینه و همچنین راهکارهای جذبِ زنِ دوم و همسرانِ متعدد، برای آقایان نیز می کند!

این وضعیت و مخالفت برخی اقشارِ به ظاهر مذهبی اما تندرو با واکسیناسیون کرونا و همچنین ترویج سبک زندگی چندهمسری از سوی برخی از لیدرهای این جریان؛ در حالی ست که حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید؛ صراحتا نظر فقهی خود را در هر ۲ مورد، اعلام کرده است.

مقام معظم رهبری مدافعِ واکسیناسیون عمومی برای مقابله با ویروس مُهلک کرونا بوده و برای تشویقِ عمومِ مردم به انجامِ این کار؛ شخصا اقدام به تزریق واکسن کویید ۱۹ در انظار عمومی و جلوی دوربین های تلویزیونی کرده اند.

همچنین در رابطه با مسئله ی چندهمسریِ مردان نیز، رهبری سالهاست نظر صریح خود را در موقعیت های مختلف اعلام و تاکید کرده اند با چندهمسری مردان مخالفند؛ زیرا باعث از بین رفتن محبت و عشق بین زن و شوهر و تضعیفِ عُلقِه های زندگی زناشویی می شود.

حساسیتِ حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه در حدی ست که سالهاست همه ی سیاسیون می دانند که اگر فردی از افرادِ شاغل در دفتر رهبری، اقدام به ازدواج دوم کند؛ باید از فعالیت در دفتر ایشان استعفا بدهد.

برخی کارشناسان معتقدند مسائلی همچون واکسیناسیون بهانه بوده و در این برهه ی حساسِ تاریخی، هدفِ هسته ی اصلی این جریان؛ از میان برداشتن و حذفِ مرجعیتِ عقل گرا و میانه روی شیعه و به دنبال آن انهدام بنیان های گوهر تمدنیِ ایران زمین با راه اندازیِ آشوب، جنگ داخلی و درنهایت تجزیه ی ایران، تحتِ حمایت و هدایتِ سرویس های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای ایران_شیعه ستیز است.

در چنین شرایطی شاهدیم که برخلافِ نظراتِ قطعیِ رهبری به عنوان یکی از مراجع عظامِ تقلید درباره ی ۲ موضوعِ مهم و مربوط به عموم مردم در کشور؛ برخی از سرکردگان و لیدرهایِ تجمعاتِ ضدِّ واکسن کرونا با ظاهر و شعارهای مذهبی؛ اقدام به برگزاری تبلیغات و دوره های آموزشی ای برخلافِ آداب و رسومِ کُهن ایرانیان که مبتنی بر حفظِ حرمت رابطه ی زناشویی براساس سبکِ زندگی “تک همسری” و احترام به ارزش و جایگاهِ والای “زن و مادر” که از زمانِ ایران باستان و افسانه های شاهنامه و فردوسی تا کنون در این کُهن سرزمین جاری بوده است، می کنند.

این افراد حتی “عقل” را نیز تعطیل کرده و سناریوهای هالیوودی و محیرالعقولی درباره ی واکسن کرونا می سازند، که دیگر از حدِّ مضحک بودن نیز گذشته و توهین به شعور و درکِ شنوندگان است.

در این رابطه حتی شنیده شده که برخی از اعضای این جریان در محفل ها و جلسات خصوصی خود، همچونِ خوارجِ صدرِ اسلام؛ مقام معظم رهبری را از نظر دینی، فردی ناآگاه به اصولِ اسلام معرفی کرده و ایشان را به انحراف از دین و اخذ تصمیم های نادرست، متهم می کنند!

این مسائل در حالی ست که اطلاعات رسیده به پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نشان می دهد این جریان در اقدامات خود، علاوه بر انگیزه های مالی (گردش مالی بسیار بالای خرید و فروش داروهای دست سازِ به اصطلاح طب اسلامی و سنتی)، دارای انگیزه های “ضدِّ میهنی” نیز هستند.

در همین رابطه پرسش اصلی و ساده این است که فردی همچون “میرزاعلی حسینی” که متولد و بزرگ شده ی ایالات متحده آمریکا است؛ چرا باید به ایران بازگردد و از یک سو، اجباری شدن واکسیناسیون کرونا را زیر سوال ببرد و از سوی دیگر کارگاه های آموزشی برای ترویجِ “چندهمسری برای مردان”، برگزار کند!؟ آیا اینکه مردان چند همسر داشته باشند، جز تضعیفِ بنیان های جامعه ایرانی و زمینه سازی برای انهدامِ درونیِ این کُهن دیار نیست!؟

اصولا چه ارتباطی بین فردی که متولد و بزرگ شده در کشوری همچون ایالات متحده آمریکاست با چنین موهومات و اراجیفی، وجود دارد!؟ آیا این نمودِ بارزی از جریانِ “نفوذ” برای هَجو، زیرِ سوال بردنِ گوهرِ تمدنیِ ایران زمین و میراثِ چند هزار ساله ی مردمش و همچنین اندیشه های اصیل دینیِ آن نیست؟

در این شرایط از سازمان های امنیتی می خواهیم بررسی کنند چطور یک “محفل و جریان” می تواند هم برخلافِ میراثِ تمدنی و ارزش های اخلاقی و سبکِ زندگیِ مردمِ ایران (اصالت تک همسری) و هم علیهِ جایگاهِ عقل و مدنیت در جامعه ی ایرانی (واکسیناسیون کرونا) و همچنین برخلاف نظراتِ فقهی و صریحِ شخصِ اولِ کشور درباره ی این مسائل (رهبری)، فعالیت کند و اتفاقا از نامِ دین و اسلام هم برای منافعِ نامشروع خود هزینه کند، اما با هیچ مانعی مواجه نشود!؟

ردپای سرویس های امنیتی کشورهای خارجی در این جریانِ تندرو و مذهبی، که انهدامِ تمدنِ ایران زمین از درون را، هدف قرار داده، مشهود نیست!؟

بخشی از صحبتهای “میرزاعلی حسینی”، از لیدرها و سرکردگان مخالفت با واکسیناسیون کرونا و مروجِ سبکِ زندگیِ “چند همسری” و برگزار کننده ی کلاس های آموزشی در این زمینه

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32002
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ایرج رمضانی گفت:

    در خصوص فروع الدین طبق نظر علمای اسلام دستورات زندگی به اقتضای زمان صادر می شود
    در صدر اسلام امیرالمومنین برای امرار معاش چاه حفر می کردند و یا سوار بر اسب به جهاد می رفتند
    یا بر فرض مثال پیامبر اسلام یا ائمه چند همسر داشتند
    این گونه مسائل بسته به شرایط است جز اصوالدین اسلام نیست.

    در خصوص واکسیناسیون اگر ایشان آقای میرزاعلی حسینی اگر ذره ای شناخت و بصارت داشتند.
    نظر امام خامنه ای رهبر معظم نظام اسلامی را
    زیر سوال نمی بردند…

  2. با سلام ودرود درباره ویروس کورونا. این خود ساختگی دشمنان جانی. جامعه بشریت. درهمین آلمان میلیونها هم تکذیب میکنند. که مخالف واکسن بنده هم. هفتاد وپنج سال لطف پروردگار صحیح وسالم. هیچ احتیاجی به ترس وخوف واهمه نیست کسانی که ازخوف خداوند هراس وبیم ندارند تسلیم این شایعه.
    دیدیم دراین دوسال چگونه زرع دشمنی وجدا کردن خانواده وجامعه ازهم. بستن وتعطیل کردن خانه خدا ومسجد وپیغمبر وهمه مساجد. وحتی دوسال همه را قرنطینه اجباری. وشایعه های دروغ. درجهان. ازجمله. مرکزبهداشتی ‌پزشکی پاستور که خود وابسته دستور اجنبی و بسود سرمایه داران.

  3. عبدالحسین گفت:

    تمام اینها انگلیسی و از طرفداران شیرازی ها می‌باشند با برنامه ویژه میخواهند که کشور را به بحران برسانند. خدا وطن فروشان را نابودکند

  4. باسلام دیدید چگونه فرار میکنید وبا حرف حق مخالف سرسخت هستید. درباره مخالفت با شایعه کورونا با اثبات ودلیل ومخالف واکسن دستور اجنبی های دشمنان جامعه بشریت. بحث وگفتگو ونظرات دیگران هم قبول. کنید. پس خوف وعبادت وتعظیم درمقابل خالق حق چه شد. واکسن وشایعه ویروس. شدید شدیدا افسوس ازمنطق دور وفرار میکنید واکسن خلاف شرع ونجس است عاقبت وخطر آن خواهیم دید. در انتظار باشید. بندگان واکسیناسیون. شاید. بندگان از خداوند بدور چند روزی ازمرگ نجات داده. افسوس اعتقادات ضعیف

  5. محمد رضا اکبرپور گفت:

    نظر آقای خامنه ای در زمینه تعدد زوجات هیچ حجتی برای غیر مقلدین ایشان ندارد و حتی مقلدین ایشان، زیرا سخن ایشان خلاف قرآن و نصوص روایات است

  6. مهسا گفت:

    مگه نفوذ فقط تو قشر مذهبی هست .فکر کردید توی وزارت بهداشت کم نفوذی داریم .چقد مردم رو با همین واکسن کشتید.حالا به قول شما اگر میرزا علی حسینی نفوذیه بقیه که نفوذی نیستند و مطالبات به حقی دارند .وزارت بهداشت خودش مافیای بزرگ واکسن و داروی هایی هست که داره وارد کشور میشه. شخص که باید اختیار سلامتی خودش رو داشته باشه .اجبار به تزریق واکسن حماقت محضه.

  7. کوروش گفت:

    اون آقایون ک میگن چند همسری ایرادی نداره پس اجازه بدن خانومشون یا خواهراشون هم چند همسری باشن هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست مگر در دین داری

  8. مُچگیر! گفت:

    دوستان خارجی (احتمالا آلبانی!) که از گوگل ترنسلیت (مترجم گوگل) برای پیام گذاشتن استفاده کرده اند،
    بفرمایند نظراتشان را برای کشور خودشان افاضه نمایند!
    و سعی نکنند بین هموطنان ایرانی مسلمان تفرقه بیندازند!
    در ضمن ما پیروان بی چون و چرای ولایت مطلقه فقیه هستیم، ولایت فقیه برای ما جانشین امام زمان (عج) است تا ظهور خود حضرت سلام الله
    در زمان امام حسن(ع) هم که وقتی ایشان با معاویه صلح کردند بسیاری از بچه مذهبی ها به امام زمان خود یعنی امام حسن(ع) تیکه مینداختند!

  9. سردار گفت:

    دستور قرآنه چند همسری، هیچ کس نمیتونه فتوا بده چرا با اسب سواری امام علی مقایسه میکنید، در ضمن اگه مخالف چند همسری هستی باید جواب بدی که چه فکری برا یک میلیون دختر مجرد دهه ۶۰ داری، و این همه زن بیوه چکار کنن؟ به فحشا کشیده بشن؟ امام ۱۲ نفر داریم وحتی این ۱۲ نفر خلاف قرآن یک حرف نزدن، چرا عده ای پاچه خواری حکومت میکنن و دیگران را انگلیسی معرفی میکنن درحالی که جامعه را فاسد و به آنگلوساکسون ها خدمت میکنن

  10. ارین گفت:

    اوج حماقت یعنی اینکه بخوای با حرف رهبر انقلاب که تمام مراجع و علما اونو بحق می دونن مخالفت کنی . آقای اکبر پور گیرم که شما مقلد اقای خامنه ای نیستین ،عقل هم ندارید ؟ شرایط جامعه الان طوریکه مردم تو یه ازدواج هم موندن بعد بیان برن سراغ چند همسری ؟

  11. امیرحسینی نژاد گفت:

    سلام من چندی همسری قبول ندارم ولی کسی توانشا داره چه اشکالی داره
    مهم اینکه اجبار کردن برای واکسن، نه قابل قبول نیست
    انسان را خدا آزاد آفریده خودشا انتخاب میکنه
    من دوست دارم بمیرم به کسی ربط نداره
    کسی که‌فکرمیکنه واکسن خوبه خودشاایمن کنه ولی اجبارکردن توهین حساب میشه

  12. سید گفت:

    عجب بیشرفیه این مرد

  13. امیر گفت:

    من خودم واکسن زدم ولی اینکه بخواهیم واکسن را اجباری کنیم شاید انسانی نباشه به هر حال بهتره بجای برچسب زدن به همدیگر طرفین از روش اقناعی استفاده کنند
    در خصوص چند همسری هم با توجه به اینکه چند همسری شرعا جایز است بهتره کسانیکه این امر را ترویج می کنند مورد آزار و اتهام قرار ندهیم
    مگر اینکه با ادله قطعی علمی ثابت شود که چند همسری موجب مجرد ماندن برخی آقایان در تمام عمر خواهد شد ..در اینصورت با اجازه حاکم شرع شاید بشود مانع این مطلب شد
    ولی چیزی که خیلی مهمه و به نظرم واجبه که تبلیغ و ترویج بشه ..مساله ازدواج موقت است …..

  14. سید گفت:

    چند همسری خوبه؟؟؟ پس بزارین همسرانتون با ۳ تا مرد ازدواج کنن…مرد بیشرف…وقتی به حضرت آقا احترام نمیزاری یعنی یه حیوون هستی

  15. اسرافیل گفت:

    برادر ما موجوداتی اجتماعی هستیم.اگر من کرونا بگیرم جانِ عزیز تو در خطر خواهد اُفتاد.
    تا دیروز دعوای واکسن بود،الان برای واکسن رایگان ناز می کنیم.
    مگر واکسن کزاز یا فلج اطفال نزدیم؟؟؟
    چرا از عقلانیت به دور افتاده ایم؟؟؟؟
    چرا با پزشکی و علم روز مخالفیم؟؟؟؟
    …اِهدِنا الصِراط المُستَقیم!
    …و….رَبَّنااَفرِغ عَلینا صبرا

  16. دهقان گفت:

    با سلام اگر آقایان معترض واکسن جایگزینی که مورد تایید متخصصان است را سراغ دارند وزارت بهداشت به آنها کمک کند و در مورد چند همسری اول موقعیتی برای جوانانی که همسر ندارند ایجاد شود بعدا اگرهمسر ما زاد وجود داشت در مورد چند همسری بحث شود

  17. کیان گفت:

    الهم عجل ولیک الفرج
    چقدر قشنگ تاریخ تکرار میشه یاد فیلم امام علی افتادم که گیر کرده بود میون یه عده آدم تندرو و بی عقل اینها هم خوارج دوران حضرت مهدی هستند ولی خدا ر رو شکر هستند میلیونها نفر که جون میدن برای رهبری لبیک یا خامنه ای

  18. مهسا گفت:

    پیام من شاید طولانی باشه ولی سعی کردم چیزهایی که از افراد مخالف واکسن شنیده بودم رو به نوبه خودم پاسخ بدم، چون به شخصه باور دارم باید دوگروه مخالف باهم صحبت کنند تا به نتیجه برسه وگرنه با فریاد کار به جایی نمیرسه..
    در رابطه با واکسن زدن یا نزدن و اینکه واکسن چیه و اگه واکسن بزنیم یعنی دیگه کرونا نمیگیریم؟
    ابتدا اینکه از لحاظ علمی خییلی ساده بیان کنیم در بدن سلول‌های دفاعی موقعی که با بیگانه مواجه میشن حالا ویروس یا باکتری یا… سلولی که اون بیگانه رو شناسایی کرده شروع به تقسیم شدن میکنه و دو گروه سلول تولید میکنه یه گروه برای مقابله با بیگانه و یه گروه به اسم سلول‌های خاطره که این گروه تا مدتی در بدن باقی میمونه و اگر دوباره همون بیگانه به بدن حمله کنه بدن خیلی زودتر نسبت به دفعه اول و البته خییلی هم با نیروی و درصد دفاعی بالاتری با بیگانه رودررو میشه و مقاومت میکنه (اینو همه کسایی که دیپلم تجربی هم داشته باشن میدونن چون جزعی از کتابشونه. باور ندارید به کتاب بچه ها نگاه کنین!) حالا واکسن چیه؟ واکسن همون بیگانه برای بدن هست که انسان ها یا به صورت کشته شده یا به صورت خییلی ضعیف و گاها هم با استفاده از ژن اون بیگانه ( که همون عمل ویروس ضعیف شده رو داره) به بدن افراد تزریق میکنن و این میشه اولین برخورد بدن با بیگانه که در ابتدا گفتیم چه فرایندی رخ میده و بدن چه عکس العملی داره؛ حالا اگر فرد بعدا به این بیگانه مبتلا بشه چون در بدنش سلول خاطره وجود داره واکنش سریع تر. و بهتری به این مورد میتونه داشته باشه. قابل توجه هست که مراکز واکسیناسیون به افرادی که قبلا به این بیماری مبتلا شدند و به تازگی بهبود یافتند واکسن تزریق نمیکنند که یکی از دلایل مهم آن همین وجود سلول‌های خاطره در بدن این افراد است. و خواهشا به این مورد توجه کنید که برای اینکه بدن در وهله اول واکنش مناسبی بدهد زمان بیشتری میکشد نسبت به برخوردهای بعدی.
    اما درمورد اینکه بعضی ها بیان میکنند افرادی را دیده اند که بعد از تزریق واکسن هم باز دچار بیماری شده اند و گاها هم افراد متاسفانه فوت شده اند باید گفت که واکسن از ابتلا جلوگیری نمیکند بلکه سبب میشود تا اگر فرد مبتلا شد واکنش بدن بهتر باشد و میزان درصد بهبود بسیار افزایش میابد.
    اینکه افراد متاسفانه بعد از تزریق فوت میشوند نیز دلایلی میتواند داشته باشد که یکی از مهمترین آنها این است که متاسفانه متاسفانه افراد دارای علائم بیماری بدون اطلاع به مسولین مراکز واکسیناسیون از وضعیت خود، اقدام به تزریق واکسن میکنند که اگر این افراد مبتلاباشند یعنی ویروس در بدن آنها وجود دارد و با تزریق واکسن قوای ویروس (بیگانه) افزایش میابد و خب بیماری فرد تشدید میشود و….
    دوستانی نیز هستند که بیان میکنند باید با تغذیه بدن را از ابتلا محافظت کرد،خب باید بگویم فکر نکنم کسی مخالف این باشد که میتوان با تغذیه سالم و سبک زندگی مناسب بدن سالم تری داشت و بدن در برار بیماری ها قوی تر میشود. اما این را در نظر بگیرید که ویروس کرونا بی رحم تر از این هاست و بدن نیاز به کمک دارد درکنار سبک زندگی سالم و درست. در ضمن چرا به توصیه افرادی که فقط شاید دوره کوتاهی گیاه شناسی و یا دوره تب سنتی دیده اند،عمل میکنید؟ ما متخصصین به نامی در تب سنتی در مراکز درمانی داریم، عقلا اگر قرار باشد گیاه دارویی ای را در مدتی خاص استفاده کنید باید به این متخصص ها مراجعه کنید چرا که برخلاف باور بیشتر مردم گیاهان دارویی نیز میتوانند عوارض بدی را برجای بگذارند.
    مورد دیگر بحث همین تجارت واکسنی است که سایت اتفاقا خیلی خوب گفته است اگر از نظر شما دعوت به واکسن یک نوع تجارت است، خب دعوت به استفاده از موارد دیگر دارویی نیز تجارت است حال چه پول خرج واکسن شود چه خرج گیاه دارویی در هر صورت تجارت محسوب میشود (لفظ تجارت از نظر بعضی افراد است)
    و چیزی که من در بعضی اخبار و فیلم ها دیدم چیزی شبیه اینکه افراد بیان میکنند ما پیرو حاج قاسم هستیم. ما از کشور….. واکسن نمیگیریم،معلوم نیست چی تو واکسن ها ریختن و واکسن آلوده میدهند! و افراد حتی بیان میکنند که رهبری گول خوردند و اشتباه کردند که واکسن زدند و…
    من سؤالی دارم از خدمتشون: چیزی که بر همه آشکار و واضح هست حاج قاسم پیرو و مطیع رهبری بودند و حتما هم به دانشمندان خوب کشورمون اعتماد داشتند. شما چطور پیرو حاج قاسم و راه ایشون هستین که به رهبری اعتماد نمیکنید و حتی درایت ایشون رو زیر سوال میبرین؟ شما چطور پیرو حاج قاسم هستین ولی به دانشمندان ایرانی اعتماد ندارین؟ درست دوست ندارین واکسن خارجی بزنین خب نزنین ولی چرا وقتی واکسن ایرانی آمد نزدین؟ چرا واکسن برکت نزدین؟ واکسن های دیگه ایرانی هم که هست. من واقعا این مورد را نمیتوانم هضم کنم این چگونه مطیع بودن و پیروی کردن است؟!!! واقعا چرا از سردار بزرگی که شهید شدن برای به کرسی نشوندن حرف خودتون مایه میذارین؟ لطفا سواستفاده نکنیم از اسم این عزیز ( این روزها نمیدانم چرا باب شده که هرکس میخواهد میخواهد حرف درست یا غلط خود را درست جلوه کند از نام ایشون استفاده میکند.)
    در مورد چند همسری واقعا دارم به عنوان یک زن میگم این چیه دارین تو جامعه راه میندازین آخه؟؟ نظرات رو که میخوندم بیشتر افراد گویا آقایون بودن که نظر داده بودن. جناب شما چقدر این رو حق خودت میدونی که همسرت فقط برای تو باشه و فقط بیشترین علاقه رو به تو داشته باشه؟ خب یه زن هم همین حس رو داره و حتی اگر این حس مالکیت (شاید از نظر بعضی درست نباشد ولی کلمه بهتری پیدا نکردم) نسبت به همسر در زن بیشتر نباشه کمتر هم نیست. آقایون زن وقتی یکی رو دوست داره با تمام وجود اون فرد رو دوست داره و واقعا هم انتظار داره که همسرش همچین حسی رو بهش داشته باشه و حاضر نیست همسر خودش رو و این دوست داشتن و دوست داشته شدن توسط همسر رو با کس دیگه ای شریک باشه… درسته شرعا اشکالی نداره که مرد چند همسر داشته باشه ولی شما از همون دید شرع نگاه کن مرد درصورتی که بتونه برای مثلا هر دو همسر به یک اندازه وقت بذاره به زندگی هر دو به یک اندازه برسه و بتونه کاملا تمام و کمال عدالت رو در تمام موارد بین هر دو زن داشته باشه میتونه دو تا زن داشته باشه. تازه اگر اشتباه نکنم مرد در صورتی میتونه زن دوم برای خودش اختیار کنه که زن اول نسبت به این موضوع رضایت داشته باشه و حواستون باشه که این رضایت اگه از راه تهدید و… به دست بیاد ارزشی نداره
    آقایی که گفتی اگر مرد ها چند همسر نداشته باشن پس دخترهای دهه ۶۰ چیکار کنن؟ جناب شما مطمئنی که داری منافع دختر ها فکر میکنی؟ بعید میدونم…البته محض اطلاع طبق آمار تعداد پسرهای مجرد از تعداد دختر های مجرد بیشتر هست پس عملا شما نمیخواد دغدغه ازدواج دخترها را داشته باشی!!
    و اون کسایی که باز هم حرف رهبری رو زیر سوال برده بودن… آیا شما مجتهدی؟؟ خودت رو در چه درجه ای دیدی که حرف یک مجتهد که بقیه مجتهدان هم حرفش رو قبول دارن زیر سوال میبری؟ نمیدونم تخصص شما چیه ولی این رفتار شما دقیقا مثل این میمونه که مثلا فردی اینقدر شدت بیماری قلبیش زیاد باشه که دچار سرفه های مکرر باشه و بعد بدون اطلاع از این مورد بره دکتر و بگه برام شربت سینه بنویس و در برابر تشخیص دکتر هم مقاومت کنه

  19. سعیده گفت:

    …. چرا همه چیز رو باهم قاطی می کنید ؟ مخالفان واکسن دلایل علمی دارند و طرفدار و دوستدار رهبرند ووقتی دیدند از سوی رئیس جمهور مردمی مورد حمله قرار گرفتند ، خواستند دست به دامن رهبری شوند و رهبر هم هیچوقت تاکید بر واکسن اجباری نداشته و ندارند. لطفا طرفداران چند همسری رو که مدیران دوران احمدی نژاد مروج اش بودند با منتقدان واکسن قاطی نکرده و افکار عمومی رو منحرف نکنید. لطفا صادق باشبد و واقعیت ها رو بگویید و تمام نظرات را بدون سانسور منعکس کنید….

  20. مهدی گفت:

    سلام ببخشید لطفا جواب یکدیگر را بهتر است درست بدهیم و انشاالله حرف حق را بگوش همه برسانیم. کی و کجا حضرت امام خامنه‌ای در مورد چند همسری فتوا دادند و نهی کردند اگر سراغ دارید با مدرک آرایه بدهید و هیچ کسی حق خود کشی ندارد شما که گفتی جان خودم هست و اختیارش را دارم خیر مگر شما نگفتی که نص صریح قرآن کریم است اما قرآن چیز دیگری میگوید که هرکسی باعث مرگ خودش شود قاتل خودش است و در قیامت جهنمی است و شفاعت نمی شود بهتر است ما با غرب نشستها که برای خون ما تشنه اند حرکت نکنیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم این آقایان تا حالا کجا بوده‌اند والان پیدایشان شده و یقه جر میدهند حالا هم بروند دنبال کارشان ما خودمان بهتر مسایل را با راهنمایی حضرت آقا وپزشکان حل اختلاف میکنیم لطفا به خانمهای دهه شصت توهین نکنید آنها راه بلد هستند مثل شما غربی ها نیستند که در کاهواره وقت بگذرانند. امیدوارم که اون آقا که این گونه تجمعات را رهبری میکند برود گورش گم کند.

  21. الهام گفت:

    جناب سردار و امثالهم، شما دلشوره ی زنان مجرد دهه شصتی رو نداشته باشید و هرزگیو هوسرانی خودتون رو با دفاع از چند همسری و سواستفاده از قرانو ائمه اطهار جلو نبرید. اون هرزه ای که دهن به یاوه گویی باز کرد همون میرزای حسینی از امریکا برگشته، ادله ای مسخره تر از چیزایی که گفت و همگی از بی سوادی و هرزگی بود نداشت که انقدر بچگانه دلیل اورد؟ زنا بهم کمک کنن؟ بچه ها باهم بازی کنن؟ خانواده شلوغ و فان باشه؟ بعد مرد خونه چکارست نون خورو مولد اولاد؟ یا هوس بازو هر شب کنار یکی؟ بچه ها با یک پدر تربیت و کنترل میشن؟ یا بناس تو کوچه و با اب بینیشون و باری بهرجهت مثل پدر بی ریششون رشد کنند؟ همه اینها کنار ایا امثال تو الدنگ از پس مخارج همه همسران و بچه ها برمیاین یا بناست نون خالی حتی بدون پنیر سق بزنن همگی؟ و نهایت با جشن کودکان بد تغذیه یا بد سرپرست با کمکهای مردم جون بگیرن؟ همینجوری در همین حالت و با همه سختیها همه مردم ایران مثل خواهر و برادر کنار هم و دست تو دست هم بدون چشم داشت و توقع مابه ازا، برای هم فداکاری کردن و خدا هم بابت این حمایت و وحدت مزد هممونو داده و میده. شما نیاز نیست دنبال چند زن برای همکاریو کمک بهم، برای خودتون و هوسبازایی مثل خودت بگردی.که ما همه خواهر و برادر میلیونی و به وسعت ایرانمون داریم. حتی مادی یک پیکریم و شکر خدا عین امریکا و اروپا تو فروشگاهها یقه ی همو پاره نکردیم سر یک جعبه دستمال کاغذی. اونهم در شرایطی که در تحریم اربابت امریکا هستیم . واکسن کرونا ویروس کرونا اگر سواستفاده مادی و معنوی و مردم کشی داشت و داره دیر آمدید ما اکثرا واکسینه شدیم به کوری چشم امثال شما که فکر کردید بدلیل تحریم، واکسن نمیاد و با سواستفاده از نبود واکسن کشورو بهم میریزید و مردمو تحریک میکنید. چطور که ماههای اول با همین ترفند که همه کشورها فایزر میزنن و ایران اصلا واکسنی نداره اتیش سوزندین. مردکه متولد امریکا یا هر قبرستونی جز ایران تو گوش خودت و اربابات نگه دار رهبر ما اگر هیتلر ثانی باشه و دونه دونه مارو در کوره ادم سوزی بسوزونه بازم رهبرمونه و ما وطن فروشی پیشه نمیکنیم مثل شما دم تکانهای امریکا و اروپا.

  22. مرجان گفت:

    وقتی انقدر کوتاه فکر هست که به تنهایی و انفرادی بخاد تصمیم بگیره در مورد یک بیماری فراگیر و تابع جمع و کشور نباشه، قضیه چند همسری پیش کش عقل نداشتشون. اقای مدعی که واکسن اجباریو توهین میدونید، از کی کمک به سلامت فرد و جامعه توهینه؟ شدید مسافری که قصد سوراخ کردن گوشه ای از کشتی که جای نشستن خودش بود و داشت و مدعی بود به کسی ربطی نداره جای خودمو سوراخ میکنم؟ ابله نمیفهمید سوراخ کشتی، کل مسافرارو به فنا و غرق شدن میده. مگه تنها در اجتماع زندگی میکنید که دلتون نخاد واکسن بزنید، تردد شما بقیه رو هم تو خطر میندازه بیماری مسریه نمیتونید تابع جمع و قانون و صلاحدید اساتید نباشید مگه اینکه حصر خونگی بشید و اصلا اجازه ی بیرون اومدن نداشته باشید. در منزل خودتون و در حریم خصوصی باب میلتون اما بدون تردد، توهین هم نمیشه بهتون.. آدمای دهن بین و سست اراده که با هر فتنه رنگ عوض میکنن، از کرونا نمیرن از بی همتی و کمی اراده از پا درمیان. روحتان شاد و قرین رحمت

  23. امیر گفت:

    کسانیکه مخالف واکسن هستن و ادعا دارند انسان آزاد است وباید خودش در مورد واکسن تصمیم بگیرد، باید گفت این افراد تضمین میدهند که با نزدن واکسن وگسترش بیماری جان دیگران بخطر نمی افتد.
    ضمنا اگر واکسن بد است چرا واکسن سرخک و فلج و غیره را زده اید. تا چندی پیش میگفتید واکسن نیست جان مردم در خطر است ولی با همت دولت جدید واکسن تامین شد،حالا به جنگ واکسن برخاسته اید، بنظر مشکوک است و این مخالفتها معلوم است از حلقوم کدام جریان سیاسی در کشور بیرون میاد.
    در مورد چند همسری باید عرض کنم موافقین بیشتر حرفشان از روی هوس است.بیشتر، کسانی میتوانند چند همسری را اداره کنند که تمکن مالی دارند نه همه. پس این به نفع گروه خاصی است نه همه. اگر راست میگویید اول بفکر ازدواج جوانان باشید.

  24. امیر گفت:

    در مورد این جناب میرزا علی باید عرض کنم ایشان مشخص است از کجا خط میگیرند.
    بنظر ایشان از خالوقربانهای زمانه هستن.
    دشمن داره همه راهها را برای چند پاره کردن ایران امتحان میکنه. به هر دستاویزی برای ایجاد جنگ قومیتی و مذهبی چنگ میزنند تا وطن رو تجزیه کنند.
    نتیجه میگیرم دشمن در توطئه های قبلی شکست خورده،انشاالله این بار هم تیرشان بر سنگ خورده وکمانه کرده وبر قلب ناپاکشان اصابت خواهد کرد. انشاءالله

  25. بی نام گفت:

    یکی بهش بگه مردتیکه هیز تو حال میکنی باچند همسری دیگه به کسی پیشنهاد نه
    حروم لقمه

  26. فاطمه گفت:

    آدمای هوچی و زنده باد مرده باد
    تو این شرایط دنبال چند همسری هستن خوب خودشون تو همین تجمع مشکل رو حل کنند و هر کی خواست و شوهر نداشت بره زن چندم هم نظرش بشه

  27. مرتضی توتونی گفت:

    سلام،من مقلد حضرت امام خامنه ای هستم.ایشان فتوا نداده اند علیه چند همسری،نظر و سلیقه شخصیشان را گفته اند.طبق قرآن،اسلام اجازه داده تا چهار همسر اختیار کنیم البته با رعایت شرط و شروطی که گذاشته.این دلیل نمیشود همه بروند چند همسر اختیار کنند چون شرایطش را ندارند.در مورد واکسن حق با رهبر است و باید واکسن زد البته واکسن ایرانی.ضمنا طب اسلامی و طب ایرانی هم مورد تایید است.مشکل بعضی از ما اینست که برای اثبات چیزی بر خود واجب میدانیم چیز دیگری را حتما نفی کنیم.طب امروزی همراه با طب سنتی مکمل یکدیگرند نه رودرروی هم

  28. عبدالله گفت:

    بسم الله ک قانون گذار است.و کسانی ک قانون صریح الله را نادیده میگیرن در واقع قرآن را کنار میگذارن و از طغیانگر پیروی میکنند.فرق نمیکند چ کسی باشد.
    تعداد بانوان مجرد ک امکان ازدواج برایشان نیست زیاد هست
    اینها یا باید … کنند یا زن دوم بشوند
    کدامیک بهتر است؟

  29. محمد گفت:

    الان درحال حاضر بزرگ و کوچک مشکل و دغدغه معیشت دارن
    یک خانواده چهار نفره روزانه بدون حاشیه دویست تا سیصد هزار تومانی خرج زنگیشونه
    دریافتی حقوق که هیچگونه کسری و بدهی داشته باشد مال ده روز زندگیه مشکلات جوانان میانسال که هنوز موفق به تشکیل خانواده نشدن بسیارند حال کدام حیوانی میخواد با چند همسری، زنان و دخترانی که هنوز طعم زندگی سالم و یک عشق را تجربه نکرده اند، به بردگی بگیرد!؟ آن هم کسانیکه اموال زیادی دارن که شاید بطور قطع از راه حلال بدست نیامده باشد.
    باید دولت و رهبری چاره ای اندیشه کنند که روز به روز با فتواهای احمقانه به مشکلات موجود و فحشا دامن نزنیم…

  30. جوادی گفت:

    جواز چند همسری مورد تایید قرآن و روایات هستش و جزو احکامی هستش که در قرآن آمده و هرکس با آن مخالفت کنه مخالف قرآن هستش و کافر و مرتد

دیدگاه شما