• کد خبر: ۳۲۰۹۶
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۷ - : ۱۴:۱۵

روند کنترل کیفی کالاها در افق کوروش به چه صورت است؟

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بر اساس قراردادهایی که با تامین کنندگان دارد آنها را موظف کرده است که در دوره‌های مختلف همکاری، نتایج آزمایش‌های مختلف پروسه تولید (فیزیکی، میکروبی و …) را ارائه کنند. طبیعتا هر تامین‌کننده و تولیدکننده‌ای توان برآورده کردن این استانداردها را ندارد. ارائه منظم نتایج این آزمایشات شرط افق کوروش برای تداوم همکاری با تولیدکنندگان است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش گویا سیاست سختگیرانه‌ای در خصوص کنترل کمی و کیفی کالاهایی را که به سبد محصولات فروشگاهی خود وارد می‌کند در پیش گرفته و کنترل کیفی کالاها را یکی از اصول خدشه ناپذیر خود می‌داند به گونه‌ای که این شرکت تا از کیفیت کالایی مطمئن نباشد آن را وارد قفسه‌های شعب فروشگاهی خود نمی‌کند. در زمینه کنترل کیفی ‌‌و کمی کالاهایی که در شلف‌های شعب فروشگاهی افق کوروش به مشتریان عرضه می‌شود بیان چند نکته ضرورت دارد. اول این که افق کوروش اصولا و در گام اول از تولیدکنندگانی که مجوزهای مختلف نهادهای نظارتی و بویژه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد را دریافت نکرده باشند کالا تهیه نمی‌کند. برخورداری از مجوزهای بهداشتی و قانونی شرط اول و معیار مهم در همکاری با شرکت‌های تولیدکننده است.

نکته دوم این است که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بر اساس قراردادهایی که با تامین کنندگان دارد آنها را موظف کرده است که در دوره‌های مختلف همکاری، نتایج آزمایش‌های مختلف پروسه تولید (فیزیکی، میکروبی و …) را ارائه کنند. طبیعتا هر تامین‌کننده و تولیدکننده‌ای توان برآورده کردن این استانداردها را ندارد. ارائه منظم نتایج این آزمایشات شرط افق کوروش برای تداوم همکاری با تولیدکنندگان است.
نکته سوم این است که همه فعالیت‌های کنترل کیفی افق کوروش تنها به ضرورت برخورداری تولیدکنندگان مجوزهای بهداشتی و استاندارد محدود نمی‌شود. علاوه بر ضرورت برخورداری از مجوزهای قانونی، این شرکت بر اساس قراردادی که با شرکت جویا بهنود دارد از لحظه ورود کالا با نمونه‌گیری و سنجش نمونه‌ها، تلاش می‌کند تا با جلوگیری از ورود احتمالی کالاهای با کیفیت پایین، این اطمینان خاطر را برای مشتریان خود فراهم نماید که کالایی که می‌خرند از جنبه‌های مختلف کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
نکته چهارم یکسانی کیفیت و کمیت کالاهای عرضه شده در شعب مختلف افق کوروش در سراسر کشور است به گونه‌ای که این کالاها در مرفه‌ترین شعب فروشگاهی افق در پایتخت و در شعب مناطق محروم و حتی مرزی کاملا یکسان هستند. این گونه نیست که کالاهای عرضه شده در افق کوروش در شعب واقع در مناطق مرفه از لحاظ کیفی و کمی از درجه بالاتری نسبت به شعب واقع در مناطق محروم برخوردار باشند. مشتری افق کوروش در شعبات این فروشگاه در شمال شهر تهران همان کالایی را می‌بیند که در دور دست‌ترین شعبه این فروشگاه و در محروم ترین منطقه جغرافیایی کشور عرضه می‌شود. این یکسانی کالاها در شعب مختلف افق کوروش، نتیجه موفقیت فرایند کنترل کیفی و کمی کالاها در این شرکت است.
نکته چهارم انجام نظرسنجی های دوره‌ای و مرتب از مشتریان افق کوروش است. افق کوروش قراردادهایی را با موسسات حرفه‌ای نظر سنجی و پژوهش افکار منعقد کرده است تا در دوره‌های مختلف نظرات مشتریان شرکت را در زمینه‌های مختلف و بویژه کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده اخذ و پس از آنالیز در اختیار شرکت قرار دهند. این اطلاعات در اصلاح روش‌های قبلی و تدوین سیاست‌های آتی شرکت بسیار تاثیرگزار هستند.
نکته پنجم توجه افق کوروش به باشگاه مشتریان و پاسخگویی به شکایات مشتریان است. راه‌های مختلفی برای دریافت نظرات مشتریان فراهم شده است. از گفتگوی آنلاین و ابراز شکایت تا درج نظر در سایت و اپلیکیشن فروش اینترنتی افق کوروش( اکالا) راه‌هایی هستند که افق کوروش از طریق آن می‌تواند از نظرات مشتریان در خصوص کیفیت کالا و خدمات عرضه شده مطلع شود.
در پیش گرفتن این سیاست‌های سخت گیرانه از یک سو و کنترل کیفی و کمی کالاها در افق کوروش که توسط شرکت جویا بهنود انجام می‌شود از سوی دیگر شرایطی را فراهم کرده است که می‌توان مدعی شد هم اکنون عرضه محصولات با کیفیت در تمامی شعب فروشگاهی این شرکت به نحو تقریبا مطلوبی محقق شده و در اکثر گروه‌های کالایی موجود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از کالاهای یخچالی، خوراکی خشک، شوینده و بهداشتی و نوشیدنی، برندهای معتبر، با کیفیت و خوشنام حضور دارند که می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از مشتریان اعم از اقشار مختلف جامعه را پاسخگو بوده و موجب رضایت خاطر آنها شوند. ناگفته پیداست که با وجود همه این کنترل‌ها و سختگیری‌ها، بروز برخی اشتباهات محتمل است و این مجموعه تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی دارد.
لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32096
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما