• کد خبر: ۳۲۱۲۶
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۸ - : ۷:۱۶
هشدار به وزیر صنعت:

آیا “شُخم‌زاده” ایران خودرو را هم شُخم می‌زند؟

براساس جدیدترین اطلاعات رسیده، گزینه‌ی در نظر گرفته شده برای انتصاب به مدیرعاملی گروه صنعتی ایران خودرو، از عواملِ مدیرانِ ارشد دولت اصلاحات و همچنین دولت تدبیر و امید بوده و مورد حمایتِ اَبَرقاچاقچیِ صنعت قطعه‌سازی نیز هست!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم“، پس از انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه و تعیین رئیس‌جمهور جدید، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر سرعت عمل در معرفی کابینه و استقرار هرچه سریعتر دولت جدید برای ساماندهیِ امور مردم و حل مشکلات اقتصادی؛ یکی از توقعات مردم نجیب ایران، رسیدگی سریع به اوضاع آشفته صنعت خودرو بود که متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تا کنون عملکرد قابل دفاعی در این حوزه نداشته است.

در این زمینه جدیدترین گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات رسیده در مورد تغییر و تحولاتِ مدیریتی در دو قطب صنعت خودروسازی کشور، نام‌ها و خط و خطوط سیاسی‌ای را در یکی از ۲ قطب بزرگ خودروسازی کشور مطرح می‌کند که محل تعجب و تأسف است.

اخیرا نام شخصی به عنوان گزینه قطعیِ مدیرعاملیِ گروه صنعتی ایران خودرو شنیده می‌شود، که اما و اگرهای بسیاری درباره ی سوابق و ارتباطاتِ سیاسی وی مطرح است و بررسی‌های پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز بسیاری از ابهامات پیرامونِ وی را تایید می‌کند.

این شخص که پیش از این نیز در دوره‌ای از مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو بوده است؛ به دلیل سوءعملکرد، به شدت مورد تنفر و انزجارِ بدنه ی مدیریتی، اجرایی و پرسنلیِ ایران خودرو بوده و اقدامات ویرانگرش در مسئولیت‌هایی که پیش از این داشته؛ موجب شده در این مجموعه لقبِ “شُخم‌زاده” را به وی بدهند!

این لقب مُبَینِ این است که وی هر سِمَتی که در بخش‌های مختلف صنعت خودرو داشته، آن بخش را اصطلاحا “شُخم زده” و به ویرانه‌ و زمینِ سوخته، تبدیل کرده است.

البته همین شخص با پشتوانه‌ی سیاسی و رانتیِ خود در دولت های به اصطلاح اصلاحات و تدبیر و امید، رزومه‌سازی چشمگیری برای خود انجام داده و دارای سوابق مدیریتی در سطوح مختلف صنعت خودرو و حتی صنایع دیگر است.

با اندکی بررسی و کنکاش درباره ی حامیانِ اصلی و پشتیبانانِ فردِ مذکور (شُخم‌زاده)؛ به نام‌هایی می‌رسیم که در دولت اصلاحات به عنوان مدیران اصلی صنعت خودرو و قطعه سازیِ کشور و همچنین در دولت بنفش به عنوان مشاوران ارشد معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمتِ وقت؛ نقش عمده‌ای در بروز نابسامانی‌های امروز صنعت خودرو داشته‌اند و با این حال خودشان را پدرخوانده صنعت خودرو و قطعه ی ایران نیز می‌دانند.

آقایان “رو” و “اق” (از مدیرانِ ارشد دولت اصلاحات و دولت بنفش) که به دلیلِ داشتنِ منافعِ شخصی در صنعت قطعه‌سازی، ارتباطات پیچیده‌ای در پشت پرده با مافیای این صنعت نیز دارند؛ حامیانِ اصلیِ این شخص (شُخم زاده) برای تصاحبِ صندلیِ مدیرعاملیِ گروه صنعتی ایران خودرو هستند و موفق شده‌اند اَبَرقاچاقچی صنعت قطعه سازی که دارای پرونده ی محکومیتِ سنگین در دستگاه قضایی نیز هست را به پشتیبانی فرد مذکور، متمایل کنند.

البته وابستگیِ شدید و علنی و انتساب این فرد به وزیر اسبق صمت در دولت بنفش هم محل سؤال و تعجب همگان شده که چگونه فردی با این سوابق و وابستگی عمیق به سرشاخه‌های سیاسی و فکریِ دولتِ ضِدِّاصلاحات و دولت “ناامید و بی‌تدبیر”، توانسته قاپ وزیر صمتِ “دولت مردمی و انقلابی” را بِرُباید و گزینه ی مدیرعاملی بزرگترین خودروسازی کشور و خاورمیانه شود؟!

آقای سیدرضا فاطمی‌امین! هشدار می دهیم این قبیل افراد، کشور را به منزلگه مقصود و دستیابی به وعده‌ی تولید سه میلیون دستگاه خودرو در سال و صادرات یک میلیون دستگاه نخواهند رساند و این ره که پیش گرفته‌اید، به هیچستان است…

بدون شک چنین انتصاباتی مورد پذیرش بدنه‌ی مدیریتی و اجرایی گروه صنعتی ایران خودرو قرار نخواهد گرفت.

آنها انتظار ندارند که در دولت مردمی و انقلابی آیت الله ابراهیم رئیسی، فردی با عقبه‌ی دولتِ اصلاحات و دولت بنفش که از فرطِ بدنامی در پُست‌های پیشین به “شُخم‌زاده” معروف شده است؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو شود…

شرایط ناگوارِ امروز صنعت خودرو و مدیریت تولید و ساماندهیِ زیان انباشته‌ چند هزار میلیارد تومانی ایران خودرو، کار هر مدعی و طمع ورزی نیست؛ فریب رزومه‌ها و حمایت‌ها و بازی‌ها و لابی‌ها را نخورید.

بدنه کارگری امروز، بدنه‌ای هوشیار، فرهیخته و آگاه است و اداره و هدایت آن درایت و کاربلدی و دلسوزی و وطن پرستی می‌طلبد.

در همین رابطه پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، براساس رسالت رسانه‌ای خود برای دفاع از منافع ملی و حسب دستور آتش به اختیار مقام معظم رهبری برای دفاع از وطن، در صورت اصرار وزیر صنعت بر انتصابِ “شُخم‌زاده” به مدیرعاملی گروه صنعتی ایران خودرو؛ جزئیات و مسائل بیشتری را در همین رابطه به ویژه درباره ی ارتباطاتِ “شُخم زاده” با سَرپُل های دولت اصلاحات و دولت بنفش، منتشر خواهد کرد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32126
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ایرج رمضانی گفت:

    بنده در خصوص فلسفه خودرو سر رشته ندارم
    اما قطعا تعدادی با هدف نفاق بین ملت و دولت
    در داخل با چراغ خاموش مثل موریانه از سوی دشمنان اجیر شده و افتادند به جون اقتصاد کشور
    برای دشمنان جاده صاف می کنند
    غفلت از این گونه افراد برای دولت و ملت بهای سنگین دارد. در خصوص گلوگاهای که با اقتصاد کشور مرتبط است دولت باید نظارت جدی داشته باشد.

  2. جواد گفت:

    سلام
    بنده زیاد کار سیاسی نمیدونم
    فقط همینقدر میتونم بگم پراید هنوز با قیمت واقعیش خیلی خیلی فاصله داره
    قیمت واقعیش حدود یک و نیم میلیارد تومانه
    هنوز این دزدها دارن با زیان پراید رو میفروشن
    بر خاین و دزد لعنت

دیدگاه شما