• کد خبر: ۳۲۷۴۵
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۷ - : ۱۲:۳۷

” ساختِ بمب هسته ای، خودکشیِ ایران است”

مدتی است که با تشدید و طولانی شدنِ جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، برخی کارشناسان داخلی از ضرورت دستیابی به بمب هسته ای سخن می گویند؛ آنها معتقدند در شرایطی که ایران هزینه ی بمب هسته ای را داده، چرا آن را نداشته باشد!؟

همچنین برخی کارشناسان خارجی نیز بر این باورند که تحریم و فشارهای همه جانبه ی آمریکا علیه مردم ایران و نبودنِ دورنمایی برای پایان دادن به این فشارها؛ عملا راهی جز دستیابی به بمب هسته ای برای دفاع از موجودیت و بقای خود، برای این کشور باقی نگذاشته است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اگرچه انتظار می رفت “برجام” پایانی بر اختلافات ایران و غرب، بر سر برنامه ی هسته ای اش باشد اما خروج “دونالد ترامپ” رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجامی که به خوبی برنامه هسته ای ایران را تحتِ کنترل و نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای قرار داده بود؛ نشان داد که مشکلِ اصلیِ کشورهای “ایران ستیز” نه برنامه ی هسته ای ایران، بلکه آن چیزی بود که ترامپ با خروج از برجام به دنبال محدود کردن و از بین بردنِ اش بود:” توان موشکی ایران و جبهه ی مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا”.

این موضوع نشان داد که محور “سعودی_اسرائیلی” به خوبی فهمیده توانمندیِ اصلی و دفاعی ایران نه در حوزه ی هسته ای، بلکه در بخش “موشکی و جبهه مقاومت” است و به همین دلیل با مجبور کردنِ ترامپ به خروج از برجام و مشروط کردن آن به محدود کردنِ برنامه ی موشکی و نقش منطقه ای ایران؛ “توانِ دفاعیِ ایران” را هدف گرفتند تا زمینه برای حمله ی نظامی به این کشور فراهم شود.

نگاهی به شرایط جامعه ی جهانی و مولفه ها و شاخص های امنیت ملی نشان می دهد که عاملِ اصلیِ دفاعی و بازدارندگی ایران برای دفاع از موجودیت خود و مقابله با دشمنان و تجزیه طلبان؛ ۲ اهرم “توان موشکی و نیروهای هم پیمان در جبهه ی مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا” ست و صحبت های مطرح شده مبنی بر ساخت بمب هسته ای، پوست خربزه ی دشمنان و خطایی راهبردی است.

 

با این حال رهبر عالی ایران با درکِ این توطئه زیر بار فشارها برای مذاکره بر سر توانِ دفاعیِ ایران و محدود کردن آن نرفت زیرا بدیهی ست که با تضعیفِ توانِ دفاعیِ ۱ کشور؛ دشمنانش که پروژه ی ایجاد جنگ داخلی، حمله ی خارجی و درنهایت تجزیه را تهیه کرده اند، برنامه ی خود را اجرا کرده و دیگر وقت شان را صرفِ دیپلماسی و مذاکره نخواهند کرد…

در چنین شرایطی اما حال که اصرارِ آمریکا برای پیوند زدنِ برجام و رفع تحریم های اقتصادی از مردمِ ایران، به مذاکره بر سر توانِ موشکی و حضور منطقه ای ایران و تضعیف و محدود کردنِ این اهرمها؛ ادامه دارد و این موضوع عملا دیپلماسی و مذاکرات احیای برجام را به بن بست کشیده است، مدتی ست زمزمه هایی از داخل و خارج مبنی بر ضرورتِ دستیابیِ ایران به “بمب هسته” شنیده می شود…

مدافعانِ داخلی دستیابی به بمب هسته ای معتقدند ایران بیش از ۲ دهه است که به خاطرِ برنامه ی هسته ای صلح آمیز خود تحریم شده، پس حالا که هزینه ی بمب هسته ای را داده، چرا بمب نداشته باشد!؟

همچنین کارشناسان خارجی نیز معتقدند در شرایط فشارهای شدید آمریکا و در حالی که طرف غربی عزمی برای پایانِ فشارها ندارد، در عمل راهی جز دستیابی به بمب هسته ای برای ایران باقی نمانده است.

اگرچه شاید به ظاهر، این نظرات درست به نظر برسند؛ اما توجه به نظم نوین جهانی، نظام بین المللی و از همه مهمتر، مولفه ها و شاخص های اصلیِ امنیتِ ملیِ ایران؛ نشان می دهد که بمب هسته ای نه تنها برای کشور “امنیت زا” نیست، بلکه منافع و امنیت ملی ما را نیز به شدت خطر خواهد انداخت…

ایران کشوری باستانی با تمدنی چند هزار ساله است که از موقعیتِ جغرافیاییِ خاص و منحصربه فردی در منطقه و جهان برخوردار است.

این کشور در شاهراه انرژی جهان و چهارراه حمل و نقل کالا قرار گرفته و سرشار از منابع انرژی نفت و گاز و ذغال سنگ و همچنین منابع طبیعیِ قدرت و ثروت همچون انواعِ مواد معدنی سنگ آهن، سرب، روی، طلا، جنگل، دریا و… است.

علاوه بر منابع طبیعی قدرت و ثروت، ایران از جمعیت ۸۰ میلیونی برخوردار است که اکثریت آن تحصیلکرده، فرهیخته، آگاه به دانش روز و برخوردار از اینترنت و شبکه های اجتماعی بوده و از تحولات روز دنیا با خبر هستند.

بنابراین شاخص های یادشده نشان می دهد ایران در ذاتِ خود، قدرتِ اول منطقه بوده و پتانسیلِ تبدیل شدن به یکی از قدرت های اول آسیا و قدرت های تاثیرگذار در معادلات جهانی را دارد؛ قابلیتی که در چند سال اخیر با دستیابی به سطحی از توانِ دفاعیِ موشکی و پیدا کردنِ هم پیمانانی متنوع و گسترده و از همه مهمتر وفادار و قسم خورده در جغرافیای جبهه ی مقاومت در خاورمیانه و غرب آسیا، به آن دست یافته و به قدرتی منطقه ای، البته تحتِ فشارِ غرب برای جلوگیری از تثبیت و افزایشِ این قدرت، تبدیل شده است.

دماوند و لاله های سُرخ گونش / نمادی از ایران و فرزندانِ شهیدش در تاریخِ چند هزار ساله…
ضرورت اصلاح نظام مدیریتی و اجرایی در ایران
در صورتِ عبورِ سلامتِ ایران از این پیچ و برهه ی حساس تاریخی، با حفظِ توانِ دفاعی و همچنین اصلاح روندهای مدیریتی به ویژه در بخش اجرایی، دولت و اداره کشور که فعلا موضوع این یادداشت نیست (به زودی در یادداشت دیگری به این موضوع خواهیم پرداخت)؛ زمینه های بازیابیِ قدرتِ تاریخیِ ایران فراهم شده و به زودی شاهد بیداری این کُهن سرزمین از خواب و عقب ماندگی تاریخی آن خواهیم بود.

 

چنین کشوری اما هم اکنون برای ادامه ی مسیر به سَمتِ احیای گوهر تمدنیِ خود و بازیابیِ قدرتِ تاریخی اش، نیاز به افزایش ارتباطاتِ جهانی و یارگیری در بین کشورهای منطقه ای و بین المللی نیز دارد؛ و بدیهی ست که هرگونه تلاش برای دستیابی به “بمب هسته ای” نافیِ این رویکرد بوده و زمینه را برای کشورهای “ایران ستیز” در جهتِ انزوای این کشور، تشدید تحریم ها، افزایش فشار اقتصادی بر مردم و ادامه ی روندِ تضعیفِ تدریجی، فراهم خواهد کرد…

خوب یا بد، جهان تحتِ یک نظمِ مسلط به نامِ سازمان ملل و شورای امنیت، اداره می شود و “بمب هسته ای” به معنای بردن پرونده ی ایران به شورای امنیت سازمان ملل توسط کشورهای ایران ستیز است.

در این زمینه تحلیل ها نشان می دهد که “اسرائیل” به عنوان دشمن اصلی “ایران” در جهان، در اتاق فکر خود درنهایت به دنبالِ سوق دادنِ ایران به سمت ساخت “بمب هسته” ای است تا دشمن شماره ۱ خود را به چاهی بیندازد که راه نجاتی از آن متصور نخواهد بود…

“ایران” در چاهِ بمب هسته ای، تحت شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهد گرفت و در چُنان وضعیتی؛ کشورهای “ایران ستیز” جز به ایجادِ جنگ داخلی و تجزیه این کشور، رضایت نخواهند داد.

طبق آنچه که تاکنون از اتاقِ فکر محور اسرائیلی_سعودی به بیرون درز کرده و مطالب منتشره در رسانه های فارسی زبان خارجی؛ ایران باید حداقل به ۵ کشور در شمال غرب، جنوب، جنوب غربی، شرق و مرکز ایران؛ تجزیه و تقسیم شود.

عملیاتِ اجراییِ این پروژه برعهده ی گروه های تروریستی و تجزیه ی طلب داخلی (که فعلا همچون هسته های خفته اما آماده ی فعال شدن در کشور وجود دارند) و پان ترک ها، پان عرب ها، پان کرد ها و… انواعِ جنگ جویانِ اجاره ایِ خارجی از کشورهایی همچون لیبی، سوریه، چچن، افغانستان و… در قالبِ گروهک هایی همچون داعش، القاعده، جبهه النصره و… خواهد بود.

در چنین شرایطی و با توجه به این واقعیات و به ویژه باورهای اصیل و اخلاقی مذهب شیعه است که آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران؛ طی فتوایی حکومتی، هرگونه ساخت و استفاده از سلاح های کشتارجمعی از جمله “بمب هسته ای” را حرام شرعی، اعلام کرده است.

پس در چنین شرایطی چه باید کرد!؟

حال در شرایطی که از یک سو آمریکا مردم ایران را زیر شدیدترین تحریم های اقتصادی تاریخ قرار داده و از سوی دیگر، رفع تحریم ها را نیز به مذاکره درباره ی اهرم ها و توانِ دفاعیِ ایران مشروط کرده است؛ چه باید کرد!؟

بدیهی ست که هیچ کشوری درباره ی توانِ دفاعی خود با دشمنش چانه نمی زند و مذاکره نمی کند؛ بنابراین به طور طبیعی هیچگاه “توان موشکی و جبهه مقاومت” نباید روی میز مذاکره با آمریکا قرار گیرد، مگر آنکه تصمیم داشته باشیم شرایط را برای تضعیفِ کشور و ایجادِ زمینه برای حمله ی نظامیِ احتمالیِ کشورهای ایران ستیز در محور سعودی_اسرائیلی_آمریکایی فراهم کنیم.

اما طبیعتا نمی توان بیکار نشست و فشار اقتصادی به مردم ایران را نظاره کرد. در این زمینه از یک سو باید اقدامات دیپلماتیک و مذاکره با تمام کشورهای جهان برای یادآوریِ ظلم تاریخی آمریکا و تامین حقوق مشروع مردم ایران صورت گیرد.

از آن سو نیز باید با اقدامات سلبی به ویژه در منطقه، به کشورهای ایران ستیز هشدار داد که صبر استراتژیک ایران به پایان رسیده و اگر مردمِ ایران به دلایل واهی زیر فشار و تحریم باشند، ایران ستیزان در منطقه نیز آسایش و آرامش نخواهند داشت.

این هنر و تخصص نیروهای نظامی ست که در عمل نشان دهند که به عنوان مثال اگر حمل و نقل دریایی ایران تحریم است، کشورهای منطقه نیز در حمل و نقل کالاهای خود دچار مشکل خواهند شد.

به هر حال دیگر دهه هاست سیاستمداران در جهان فهمیده اند که “امنیت” به عنوان یک کالای حیاتی و طلایی؛ یک سویه و برای ۱ طرفِ ماجرا، تامین نخواهد شد و امکان ندارد یک ملت متمدن و بزرگ را از منافع مشروعش محروم کرد و امنیت هم داشت!

در آن صورت چه خواهد شد؟

در چنین وضعیتی کشورهای “ایران ستیز” بینِ ۲ گزینه ی انجام کار درست و منطقی و احترام به حقوق مردم ایران یا احیانا اقدامات سلبی همچون حمله ی نظامی؛ انتخاب خواهند کرد.

البته بسیار بعید است با توجه به ۲ بازوی دفاعیِ ایران، کشورهای ایران ستیز به ویژه در منطقه (محور سعودی_اسرائیلی) دست به چنین خودکشی ای بزنند.

در نهایت و به طور خلاصه باید گفت، ایران نه باید توان دفاعی اش را روی میز مذاکره بگذارد و نه فریبِ تحلیل های نادرست و پوست خربزه ها را خورده و به سمت تولید بمب هسته ای برود…

از آن سو نیز باید به فشارها و تحریم اقتصادی آمریکا با مجموعه ای از اقدامات دیپلماتیک و بین المللی و همچنین سخت و سلبی، پاسخ داد.

در آن صورت مطمئنا کشورهای ایران ستیز و به ویژه در منطقه به زودی بین ۲ گزینه ی حفظِ امنیتِ خود یا ادامه ی فشار و ایجاد مزاحمت برای مردم ایران، انتخاب خواهند کرد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32745
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمدرضا گفت:

    تحلیل درستی است. ما نیازی به بمب اتم نداریم و بدون آن هم آقای منطقه هستیم. مدیران فقط باید به فکر بهبود شرایط اقتصادی باشند.

  2. حسین اسماعیلی گفت:

    سلام من کاملا با نظر شما موافقم ایران با دست یابی به سلاح هسته‌ای عملا خودش را در مقابل کل دنیا قرار خواهد داد و چند کشور دوست وکشورهای منفعل را نیز در برابر ایران قرار خواهد گذاشت و رو به نابودی خواهد رفت

  3. حسین گفت:

    احسنت،ما همین جوریشم قوی و قدرتمند یک.

  4. نیما سیفی گفت:

    با سلام و احترام چرا کشور ایران با تمدن چند هزار ساله بمب اتمی نداشته باشه دنیای امروز دنیای قدرت و زوره بدون داشتن زور کاری از پیش رو برداشته نمیشه وقتی زور داشتی همه کار می تونی بکنی ایران بهترین کشور و مردم رو داره چرا ابر قدرت نباشه در طول تاریخ ایران هیچگاه به کشوری حمله نکرد و همیشه به دنبال صلح ☮️ بوده ولی ما باید اقتصاد قوی و پیرو اون قدرت نظامی برتر باشیم تا هر بی لیاقتی برای کشورمان تصمیم نگیره

  5. عبدالاحد مولایاری گفت:

    فقط پدر این ملت را مدیران نالایق دزد درآورده والسلام
    پیروی از رهبر فرزانه و اتحاد و همدلی و روی کار آمدن مدیران انقلابی آگاه راه چاره است

  6. دکتر اسدی گفت:

    یکی از کاربردی ترین اسلحه های دشمن، شستشوی مغزی مردم هست به صورتی که انچه انها دوست دارند ما فکر کنیم.
    شاید استفاده از سلاح کشتار جمعی در دین ما ممنوع باشد ولی ساخت و بازدارندگی ان ممنوع نشده. وقتی هزینه سلاح اتمی رو پرداخت میکنی باید در زرادخانه ارتش باشه.
    دشمن سالها به ما تلقین کرده ما به سلاح اتمی، موشک، پهباد…. نیاز نداریم. ما مردم جنگجویی نیستیم. در سیصد سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکردین! حمله نکردیم چون توان دفاع از خودمان را نداشتیم.
    ایران همیشه امپراطوری بوده و اداره این امپراطوری با نیروی نظامی بوده. تهیه همه سلاحهای به روز دنیا جهت دکترین ایران بزرگ و قوی ضروری هست.
    زبان دنیا زبان شمشیر بوده و خواهد بود.
    میخوری یا خورده میشی و لاغیر

  7. اسدبیگی گفت:

    باسلام.
    بمب اتمی مال کشورهای است که از سایه خودشون میترسند.
    ایران اسلامی قهرمان نیاز به بمب اتمی نداره .هر جوان بسیجی خودش یک بمب اتمی است.

  8. ایرج رمضانی گفت:

    وجهه که ایران در دنیا دارد با ساخت بمب اتم از بین خواهد رفت در مقابل چیزی عاید ایران نمی شود و در نتیجه مذهب ما زیر سوال می رود.

    گویا محور اسرائیل و عربستان و آمریکا طی چند دهه دریافتند که ایران بدنبال ساخت بمب اتم نیست. اما اقرار به عدم ساخت بمب اتم از سوی ایران از سیاست کشور داری بدور است
    ایران نه تنها در خصوص بمب اتم شفاف سازی نکند بلکه باید اعلام نماید عدم پای بندی آمریکا به معاهده برجام و تشدید تحریم ها ایران را به سوی بمب اتم سوق می دهد. و در این خصوص مقصر اصلی آمریکاست. اینگونه بهربرداری از قضیه بمب اتم با کمترین هزینه صداقت آمریکا را زیر سوال می برد و این دست آورد کمی نیست ناگزیرآمریکا باید جواب افکار مردم دنیا را بدهد.
    از طرف هر روز بر قدرت متعارف خود مثل موشک و غیر را افزایش دهد
    چون بی تردید ساخت بمب اتم انسجام دشمنان ایران را در پی خواهد داشت

  9. رهگذر گفت:

    با اینکه افتخار میکنم ایرانی ام ولی اینقدر فکر نکنید چون ایران دارای قدمت تاریخی است پس همیشه خواهد ماند. امروز مثل گذشته نیست و اسرائیل فسقلی با ۲۰۰ کلاهک اتمی میتونه ۸۰ درصد جمعیت ایران را در روز اول جنگ نابود کنه و حتی نیاز به دخالت آمریکا هم نیست. بهتره واقع بین باشیم و هر چه زودتر با ساخت و آزمایش اولین بمب اتم توازن قدرت را برقرار کنیم همان کاری که هند و پاکستان کردند. آمریکا قدرت اول اقتصاد دنیاست و حتی چین و روسیه یا حتی عراق هم روابط چندین میلیاردی خودشان با امریکا را به خاطر تجارت با ایران به خطر نمی اندازن. تحریم های ایران از کره شمالی هم بدتره و تنها راه برای حل مشکل دیپلماسی نیست بلکه راهی هست که پاکستان رفت و بعد جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخت.

  10. رامین گفت:

    به نظرم تحلیل شما تا حدودی حق و خوب است ولی تا حدودی هم بجا است
    اگر با تولید سلاح هسته ای ایران مقابل دنیا قرار بگیرد
    پس چرا این قاعده در مورد اسرائیل و پاکستان و هند و آمریکا و چین و روسیه و غیره صدق نمی کند؟؟

    یعنی باید کل قوانین دنیا روی ایران اجرا شود ولی بقیه مستثنی باشند؟؟
    خیر داداش از قضا ایران بخاطر داشتن دشمن اتمی باید سلاح اتمی داشته باشد
    واین را مردم حق جو درک خواهند کرد

  11. ژتمس گفت:

    بمب رو الان نباید ساخت تا بهانه دست دنیا نباشد برای فشار بیشتر….هر چند اگر دراینده جنگی رخ بده و شروع کننده آنها باشند و اگر آن زمان ایران نیاز داشته باشه باید ساخته شه…پس دانشش و رسیدن سریع به غلظت بالا باید حفظ شه…علم باشه اما عمل نکنید فعلآ

  12. نهایت گفت:

    وقتی دانش هسته ای داشته باشی در واقع بمب را هروقت دلت خواست میسازی.. تحلیل ب این نکتع اشاره نمی‌کند ک دنیا با ایران قدرتمند مشکل دارد ن ایران هسته ای… و بحث بمب اتم ی بازی هست برای عقب انداختن ایران. این بازی ۲۰ سال طول کشید و دنیا اکنون ک ایران در آستانه دستیابی ب سلاح اتمی شده نگران هست… دنیا از یک یا چند بمب اتم ایران هراسی ندارد چون هیچ کشوری جرئت استفاده ندارد.. آمریکا بوسیله اسرائیل باج می‌گیرد و چین توسط کره شمالی و روسیه توسط ایران. انگلیس و فرانسه هم عین سگ نگهبان دنبال ی تیکه از استخوان قربانی. ۵ کشور حق وتو دنیا ب هیچ وجه تحمل کشور قدرتمند دیگری در جهان ندارند مخصوصا در ۴ راه انرژی.. ما نیاز ب بمب اتم داریم و نیاز ب هر سلاح مخوف تر..قدرت ب همراه خودش ثروت میاره. کاش دولتمردان باهوش ما بجای تهدید ب نابودی اسرائیل تهدید ب نابود توان هسته ای اسرائیل میکردن.. کاش کنفرانسی در تهران برای خلع سلاح اتمی اسرائیل با همسایگان و قدرت های برتر می‌گذاشتند و مانند خودشان بازی می‌کردند.. چی بهتر از رابطه خوب با همسایگان و تامین امنیت آنها..

    ۱۰ سال آینده جنگ بر سر آب است و غذا.. بر سر انرژی نیست..

    ادرس غلط ندهید.. نظم نوین جهانی یعنی فرار آمریکا از منطقه واگر قدرتمند نباشیم هندو پاکستان و ی جوجه فکلی مانند الهام و عردوقان دم در میارن..

  13. امیر گفت:

    سلام، در هر رابطه ای ،چه رابطه های کوچک فردی و یا کمی بزرگتر مثلا دوستان ،و یا باز هم بزرگتر مثلا بین دو شهر و همینطور بزرگتر،کسی یا گروهی که خودش را بدلیل طبعیت از قانون و یا احیانا سرسپردگی به موازین اخلاقی ،در هر سطحی محدود کند،قطعا بازنده است،قطعا،صد درصد، وقتی که طرف مقابل شما به همان قوانین و موازین اخلاقی پایبند نباشد،این را همه ما در زندگی شخصی درک کرده ایم،پس لب کلام ایران یا بمب اتم دارد و باید کاملا واضح و شفاف رونمایی کند،یا اگر ندارد بسیار اشتباه کرده است و باید هر چه سریعتر تولید انبوه کند،و حتی به فکر قویتر از اتم هم باشد،در غیر أین صورت حریف تا مدتها ی نا معلوم شما را ضعیف و بیمار و مریض و خسته و ناامید نگه خواهد داشت،و در موقعیت مناسب کلک شما را خواهد کند،نویسنده مقاله بالا از نظر بچه محل های ما ….. بحساب می آید که ترسو هست،و جرات داشتن قدرت را ندارد،و از ریسک قلدر بودن می ترسد،و در نهایت هیچ راهکار عملی شفاف ارایه نداد،و در اوج ترس از شکست و از دست رفتن همان توان اندک چند جمله کلیشه ای بی ارزش بیان نمود،این افراد به درد حکومت و یا احیانا اطاق تفکر حکومتی نمیخورند، حکومت به یک فرد قلدر سیاستمدار خوش اخلاق چرب زبان،و در موقع ضرورت زبان نفهم نیاز دارد، ان العزه ل لله جمیعا

  14. فواد گفت:

    زمان جنگ میگفتن:موشک جواب موشک
    الان هم باید گفت:بمب اتم جواب بمب اتم

  15. ناشناس گفت:

    آمریکا و اسرائیل و اروپا و خیلی از کشورهای دیگر بمب اتم دارند. ما هم باید داشته باشیم. وگرنه در مقابل آمریکا در موضع ضعف قرار داریم. یا هیچ کشوری نباید بمب اتم داشته باشد. یا همه کشورها باید داشته باشند این وضعیت اقتصادی کشور هم به راحتی قابل حل است. تخصص و پاک بودن و وطن دوست بودن می خواهد که برخی از مسولان کشور ما ندارند

  16. رحیم تیموری گفت:

    فقط سلاح اتمی نیست که اقتداریک کشوررابه جهان نشان میدهد، تاسایرکشورها انرابه رسمیت بشناسند، گزینه های زیادی وجود دارد، مثل سلاح های فرکانسی، نظیر هارپ، لیزر، میکرو ویوفضایی که روی همه نوع ماهواره ها نصب میشه وازفضا هرنقطه ای رامیشه کباب یابرشته کرد، یاسونار میتونه زلزله سونامی بوجود بیاره یا التراسونیک میتونه هرنقطه از دنیا را طوفان یاسیل راه انداخت مثل ویبرتورارث کویک که فرکانس زمین لرزه ساز معروف است، حتی امریکا درکردستان ایران امانزدیک مرزازداخل خاک عراق زلزله تولیدکرد وکلی هم وطنان مان درفصل زمستان ودراوج سرماجان شان راازدست دادند، اینهایی که گفتم، علمی تخیلی نیست واقعی است که اکثرکشورهای پیشرفته دارند، اینها سلاح های ابتدایی ساده ای هستند که راحت درداخل کشورمیتوانیم بسازیم، هم تکنولوژی هم ابزارش درمملکت مان موجوده، مهم بودجه ساخت وبالاترازان موافقت مسعولان کشورمی باشد که بایدازهفت خان رستم گذشت،

  17. علی گفت:

    برو قوی شو گر راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است

  18. حسین گفت:

    یک تحلیل ابکی ناشی از ترس،اولا مشکلات اقتصادی کشور بدلیل اقتصاد دولتی و رانتی و همچنین مدیران نالایق و فاسد هست ثانیا نیروی هوایی ایران تجهیزاتی با قدمت ۵۰ سال پیش استفاده میکنه و در برابر جنگنده های جدید کشور های همسایه کارایی نداره بدنه اصلی نیروی زمینی ایران هم از تانکهای قدیمی تی ۷۲ تشکیل شده که در برابر تانکهای پیشرفته کشور های همسایه کا رایی چندانی ندارند ثالثا تحریم هایی که بر ایران اعمال شده از تحریم های کره شمالی هم بیشتره پس حالا که تحریم هستیم چرا لا اقل سلاح اتمی نسازیم تا برای همیشه از تهدیدات خارجی مصون باشیم و چهارم اینکه همه کشور های همسایه ایران یا سلاح اتمی دارند و یا برنامه ساخت سلاح اتمی ،اگر روزی پاکستان چشم طمع به خاک ایران داشت چه کنیم و یا اگر ترکیه با اون سابقه شرارت در منطقه منافع حیاطی ایران رو به خطر انداخت چی؟همین حالا چینی ها در عربستان مشغول ساخت کار خانه ساخت کیک زرد و موشک های میان برد هستند ، اگر سعودی ها با کینه ای که از ما دارند ایران رو تهدید کنند چی؟همین افغانستان در کنار ما ذخایر معدن اورانیومی به مراتب بیشتر از ایران داره و جدیدا سازمان انرژی اتمی تاسیس کرده ،اگر روزی طالبان با اون سابقه شرارت و با روابطی که با گروههای افراطی پاکستان دارند به سلاح اتمی دسترسی پیدا کنند ایران چه باید بکنه ؟خلاصه کلام مخالفان ساخت سلاح اتمی از دوحال خارج نیستند یا ترسو هستند و یا نفوذی سازمان های جاسوسی بیگانه .

  19. امیرحسین گفت:

    طبق فرمایش مهم رهبرفرزانه ایران امام خامنه ای عزیز ایران هیچ وقت نیاز به بمب اتم ندارد قدرت اتم ما ایمان و اراده ماست برای ساختن ایرانی آباد برای همه ایرانیان سالهاست اروپاییان خصوصا عن گلیس بانفوذ اختلاف افکنی موذیانه درحکومت های ایران هرچند سال یک قسمت ازخاک ایران را به بهانه های مختلف جداکرده اندوانقلاب ایران وجمهوری اسلامی تیری شده بر روح وقلب شان و دیگر ادامه این رویا را بگورخواهند برد ومانع اصلی این افکارشیطانی اینها فقط رهبرفرزانه و سپاه پاسداران مقتدروباصلابت وایثارگربوده معلومه
    بدجوری سپاه پوزه انگلیس را به خاک مذلت کشانده
    درود برسپاه پاسداران انقلاب اسلامی

  20. يک ایرانی گفت:

    قدم اول آقا بودن در دنیاى امروزى داشتن بمب اتمه، فقط داشته باش استفاده نکردى هم نکردى. با داشتن بمب اتم امنیت کشور تضمینه، امنیت هم تضمین باشه رشد اقتصادى قطعیه. (اى کاش که فتواى رهبرى تعدیل بشه اى کاش وصد اى کاش).

دیدگاه شما