• کد خبر: ۳۲۹۴۶
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۹ - : ۱۷:۰۰

شرایط واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس

قربانزاده گفت: فروش و عرضه شرکت هلدینگ خلیج فارس در روز‌های آتی، در جلسه ۳۸۱ اُم هیئت واگذاری به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی  گفت: در جلسه ۳۸۱ اُم هیئت واگذاری، فروش و عرضه شرکت هلدینگ خلیج فارس در روزهای آتی، به تصویب رسید. این شرکت در قالب ۳ بلوک عرضه خواهد شد که جزئیات آن به زودی اعلام و اطلاعیه عرضه آن نیز هفته آینده منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: در سال گذشته هلدینگ خلیج فارس میلیارد‌ها دلار صادرات داشته است، بنابراین به دلیل ارزنده بودن پیش بینی می‌کنیم که رقابت خوبی در خصوص مزایده این شرکت شکل بگیرد. تاکنون نیز مذاکراتی صورت گرفته و مشتریان بالقوه‌ای نیز برای شرکت در این مزایده آماده هستند.

قربانزاده گفت: از دیگر مصوبات هیئت واگذاری می‌توان به تعیین قیمت شرکت‌های مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند اشاره کرد.

عرضه پالایشگاه شازند در بورس، منتظر دستور وزیر اقتصاد

او ادامه داد: در مصوبه هیئت وزیران در تیر ماه ۱۴۰۰ به سازمان خصوصی سازی تکلیف شد که بخشی از سهام شرکت‌ها به صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی واگذار شود که بخشی از قیمت گذاری آن‌ها در این جلسه انجام شد. به این ترتیب قیمت انتقال سهام مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) برای این مراجع به تصویب رسید.

او گفت: منتظر دستور وزیر اقتصاد برای عرضه پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در بورس هستیم، تا با ملاحظاتی که در خصوص بازار سرمایه وجود دارد، در فرصت مناسب این عرضه اولیه انجام شود. این پالایشگاه به دلیل پیچیدگی در تکنولوژی و کیفیت بالای بنزین جزء پالایشگاه‌های درجه یک کشور محسوب می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=32946
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما