• کد خبر: ۳۳۷۹۰
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۱ - : ۱۱:۳۰

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد سالم؛در حالی که افزایش حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران شروع به برداشت سود در بازار کنند، قیمت نفت که این هفته به بالاترین رقم های ۷ سال گذشته رسیده بود امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افت به ۸۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و از نفت برنت بالاتر رفت.

روز پنجشنبه و زمانی که قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات روزانه اندکی کاهش را تجربه کردند، روند رشد چند جلسه اخیر به پایان رسید. قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون و به دلیل محدودیت ها در عرضه شاهد رشد بیش از ده درصدی بوده است.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز گفت: «افزایش حجم ذخایر انرژی در آمریکا در آستانه تعطیلات آخر هفته موجب افت قیمت ها شده است.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، حجم ذخایر بنزین این کشور با ۵.۹ میلیون بشکه افزایش به بالاترین رقم از فوریه ۲۰۲۱ رسیده است. همچنین حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر ۵۱۵ هزار بشکه رشد داشته است.

در حالی که سرمایه گذاران نگران افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان جهت مقابله با نرخ تورم هستند، افت شاخص ها در بازارهای بورس نیز در کاهش قیمت نفت موثر بوده است. شاخص سهام نزدک با ۱.۳ درصد افت مواجه بوده و شاخص نیکی ژاپن کاهش ۱.۷ درصدی را تجربه کرده است.

آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد، عرضه نفت به زودی از میزان تقاضا پیشی خواهد گرفت و همین موضوع تا حدود زیادی خیال سرمایه گذاران را در مورد کمبود عرضه راحت کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=33790
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما