• کد خبر: ۳۳۹۸۳
  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۴ - : ۷:۳۰

اُفت ۲ میلیون تومانی قیمت هر کیلو زعفران

عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت هر کیلو زعفران نسبت به هفته‌های گذشته ناشی از کاهش تقاضا یک تا ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد سالم؛میری گفت: با توجه به تعطیلی بازار اروپا و چین و کاهش خرید و فروش، قیمت هر کیلو زعفران یک تا ۲ میلیون تومان ارزان شده و قیمت هر کیلو زعفران دسته ۲۱ میلیون تومان، پوشال ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان و نگین ۳۲ تا ۳۸ میلیون تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: خشکسالی و کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل از علل اصلی گرانی زعفران نسبت به ابتدای فصل محسوب می شود، هر چند نسبت به هفته های اخیر کاهش داشته است.

میری گفت: با توجه به کمبود نقدینگی، واحدهای بسته بندی، بنکداران و صادرکنندگان بر حسب سفارش زعفران خریداری می‌کنند که این امر منجر به رکود بازار شده است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که با رکود حاکم بر بازار قیمت هر کیلو زعفران نسبت به هفته‌های اخیر روند نزولی به خود گرفته، هر چند برخی مغازه‌ها همچنان با قیمت‌های قبلی عرضه می‌کنند. قبل از فصل برداشت قیمت حداقل هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۶ میلیون تومان بوده است.

قیمت کنونی هر مثقال زعفران دسته ۱۴۰ هزار تومان، زعفران سرگل ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و نگین ۲۰۰ هزار تومان است. گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر مثقال زعفران ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، در حالی که بنابر گفته شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر مثقال زعفران در بازار باید ۱۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۷۰ هزار تومان باشد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=33983
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما