• کد خبر: ۳۵۴۸۹
  • ۱۴۰۰-۱۱-۲۷ - : ۸:۵۳
نیروهای امنیتی ورود کنند؛

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان، به مردمِ ایران اِهانت کرد

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نامه ای به شورای شهر این شهر؛ نامگذاری خیابانی به نامِ دکتر “حسین فاطمی” را غیرضرور و شاید برخلاف ارزش های اسلام و انقلاب دانسته است.

با توجه به جایگاهِ شهید دکتر حسین فاطمی در مبارزات و نهضت ملی مردم ایران برعلیهِ استبداد محمدرضا شاهی و استثمار انگلستان؛ باید گفت که فرد یاد شده یا نسبت به تاریخ و واقعیت های این سرزمین “ناآگاه و جاهل” است و یا در غیراین صورت؛ “خائن و نفوذی دشمن” است…

در هر صورت نیروهای امنیتی و حافظِ منافع ملی کشور باید به موضوع ورود کرده و بررسی کنند که فرد یاد شده براساس کدام منطق، وظیفه، مسئولیت و اجازه ی شرعی و قانونی؛ چنین اقدامی برعلیهِ یکی از فرزندانِ راستینِ ایران زمین که با توجه به جایگاهش در نهضت آزادی خواهانه ی مردم ایران؛ بعد از پیروزی انقلاب نیز یکی از مهمترین خیابانهای پایتخت به نامش مزین شد، به عمل آورده است!؟

توهین و جَفا به هر ۱ از جان فَداها و شهدای مردم ایران در راهِ استقلال، آزادی و امنیتِ این سرزمین از حسین فاطمی تا قاسم سلیمانی ها؛ خیانت به این دین و مُلک و ملت ایران است و بدون پاسخ نباید بماند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، شاید کسی پیدا نشود که در ایران درس خوانده و دیپلم گرفته باشد اما دکتر “حسین فاطمی” و نقش و جایگاه اش در تاریخ معاصر ایران را نشناسد.

شهید “حسین فاطمی” چه به عنوان یک روزنامه نگارِ آزادی خواه و ضدِّ دیکتاتوری و چه به عنوان دست راست و وزیر خارجه ی دولت مردمی دکتر “محمد مصدق” در همان مدت عمر کوتاه ۳۴ ساله اش چُنان خدمتی به این مرزوبوم کرده که نیازی به شرح و تفسیر ندارد…

“احمد عبداللهی” _ دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان

در چنین شرایطی اما اخیرا در برخی شبکه های اجتماعی خبر آمد که فردی به نام احمد عبداللهی _ دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان _ با ارسال نامه ای به شورای شهر اصفهان، از شورای این شهر خواسته تا نام خیابان‌های آیت‌الله طاهری و شهید فاطمی را تغییر دهند.

وی در بخشی از این نامه نوشته است:” همان طور که مستحضرید شورای شهر قبلی اقدام به تغییر نام خیابانها و اماکن عمومی کردند که در بعضی موارد ضرورتی نداشت و حتی در بعضی موارد خلاف ارزش های اسلام و انقلاب بود. لذا انتظار می رود در جهت اصلاح آن موارد که از جمله آنها خیابان دکتر فاطمی و خیابان آیت الله طاهری است اقدام شایسته و عاجل صورت پذیرد”.

از بیت المال مردم پول می گیرید که برعلیهِ فرزندان و شهدای این مردم اقدام کنید!؟

اما برای اینکه بدانیم سخنانِ دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان درباره ی دکتر حسین فاطمی، تا چه حد “پَرت” و از واقعیت های تاریخیِ این کُهن سرزمین به دور است؛ در زیر به روایتی از آخرین روزهای منتهی به اعدام وی اشاره می کنیم.

این مرد به غلط کردن نیفتاد

روایتی که از برادرزاده دکتر حسین فاطمی درباره آخرین دیدارش با وی در زندان شاهنشاهی قبل از اعدامش، منتشر شده بسیار قابل تامل و برای هر ایرانی مایه ی غرور و افتخار است.

 دکتر حسین فاطمی _ روزنامه نگار وطن پرست و آزادی خواه ایرانی _ ۱۹ آبان ۱۳۳۳ در ۳۴ سالگی و یک سال پس از کودتای سیاهِ آمریکایی_انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به دستور شخصِ محمدرضا شاه در پادگان لشگر ۲ زرهی ارتش تیرباران شد…

چندی پیش فیلمی منتشر شد که در آن شاهین فاطمی _ برادرزاده دکتر حسین فاطمی _ از آخرین گفت و گویش با وی در زندان قبل از تیرباران و درخواستش از او برای طلبِ عفو و بخشش از محمدرضاشاه برای نجات جانش می گوید:

به گفته این فردِ بسیار نزدیک به دکتر فاطمی “آرزوی شاه و دستگاه این بود که ۲ کلمه مثل مهندس رضوی و شایگان (توبه نامه) بنویسد”.

وی در روایت خود می گوید:” آخرین باری که در زندان ایشون رو دیدم، گفت شاهین می دونم برای چی اومدی. گفتم درسته. گفتم رحم کنید به پسرتون. به سیروس (که هنوز ۲ سالش نشده بود). حرفی که به من زد گفت اگر من امروز استغفار بکنم، دیگر هیچ کس تو این مملکت حرف هیچ کس را باور نمی کند. جواب جوانهای مملکت را در آینده تاریخ چه کسی خواهد داد!؟ میگن حتی حسین فاطمی هم وقتی پای جونش افتاد، (کلمه ای که او خودش به کار برد) به گُه خوردن افتاد.”.

۲ فرزند و جان فَدای مردم ایران…
این چه دردی ست که مدیرانی از جمهوری اسلامی به شهدای این مردم اهانت می کنند!؟
روزی معاون وزیر نفت زبان به دُشنام “قاسم سلیمانی” می گشاید و روز دیگر دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر “حسین فاطمی” را تخطئه می کند…

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، مهمترین جرم دکتر حسین فاطمی در نظام شاهنشاهی پهلوی؛ بستن سفارت انگلستان در زمان تصدی وزارت امور خارجه در دولت دکتر محمد مصدق و دیگری مطرح کردن ایده تغییر نظام شاهنشاهی به جمهوری، بود…

وی در ۳ روز فاصله ی بین کودتای شکست خورده ۲۵ مرداد تا کودتای منحوسِ ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ۳ مقاله آتشین در روزنامه باختر امروز منتشر کرد که کینه شدید محمدرضاشاه را به دنبال داشت.

دکتر فاطمی روزنامه نگار چیره دست ایرانی برای مقاله اول خود تیترِ

“این دربار شاهنشاهی روی دربار ملک فاروق را سفید کرد” را انتخاب کرد.

در مقاله دومش از شاه به عنوان “فراری بغداد” نام برد

و در مقاله سوم یادآوری کرد که “فراری بغداد، نوکری و بردگی انگلیس را بر پادشاهی ملت ترجیح داد”.

این مقاله به فرار شاه و خانواده سلطنتی از نوشهر به بغداد پس از شکست کودتای شکست خورده ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ اشاره می کرد.

دکتر حسین فاطمی در دادگاه محمدرضا شاهی

همه اینها باعث شد “حسین فاطمی” در صدر لیست افراد مغضوبِ شاه و تحت تعقیب حکومت پس از کودتا قرار بگیرد و پس از دستگیری نیز در مسیر انتقال به شهربانی مورد ضرب و شتم و ضربات چاقوی اراذل و اوباش وابسته به دربار به سرکردگی شعبون بی مخ (ملقب به تاج بَخش!) قرار گرفت.

کینه ی محمدرضاشاه نسبت به دکتر حسین فاطمی، در حدی بود که سفیر وقت انگلیس در ایران نیز در یادداشتهای خود به آن اشاره کرده است…

با این حال وی تا آخرین لحظه ی عمرش به آرمانها و ارزشهایش وفادار ماند؛ برخلاف دیگر هم دادگاهی هایش از جبهه ملی (احمد رضوی و علی شایگان) که با اظهارِ ندامت به محضر محمدرضا شاه و تقاضای عفو از او؛ حکم اعدامشان ابتدا به حبس ابد و بعد ۱۰ سال حبس، تخفیف یافت و بعدها آزاد شدند…

روزنامه نگارِ استقلال طلب و آزادی خواهِ ایران اما به ۴ بار اعدام محکوم شد و سحرگاهان ۱۹ آبان ۱۳۳۳ در حالیکه از شدت عفونتِ جراحات ناشی از ضرب و شتم و شکنجه مداوم، دچار تب ۴۰ درجه بود؛ با برانکادر به پای جوخه اعدام منتقل و با دستورِ شخصِ محمدرضا شاه، تیرباران شد…

جان فَدای مردم ایران در حال زیارتِ حرم مولا و سرورش امام حسین ع

حال در چنین شرایطی پرسش بنده از دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان این است که وی چرا از نامگذاری خیابانی به نامِ دکتر “حسین فاطمی” ناراحت و خشمگین شده است!؟ از آن مهمتر وی براساس کدام منطق، این نامگذاری را برخلاف ارزشهای انقلاب و اسلام دانسته است!؟

با توجه به شناختی که از دکتر حسین فاطمی و نقشش در تاریخ ایرانِ معاصر داریم، طبیعتا سلطنت طلبان و دیگر ایران ستیزان به رهبریِ شاهزاده “رضا پهلوی” باید از نامگذاریِ خیابانی در اصفهان به نامِ روزنامه نگاری که به دستِ پدرش (محمدرضا شاه) تیرباران شد ناراحت باشند نه یک مسئول در جمهوری اسلامی ایران!

این پرسش و ابهام بسیار مهمی ست که امیدواریم نیروهای امنیتی کشور به آن ورود کرده و مشخص کنند که آیا اقدام دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان؛ به جهل و ناآگاهی او از تاریخ ایران بازمی گردد و یا نامبرده از مصادیق نفوذ است؟

اگر ناشی از جهل است که آگاهش کنند و خطای رفته را جبران کند اما اگر از مصادیقِ نفوذ است که اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=35489
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. سید کاظم گفت:

    امثال این آقا کم نیستن در بدنه دولت ایران…
    امثال دکتر فاطمی و حاج قاسم سلیمانی سلحشوران و سربازان اصلی وطن هستن

  2. مهدی گفت:

    اون حتی نمی دونه دکتر فاطمی کی بوده… ولش کنید …

  3. صالح گفت:

    امیدواریم نیروهای امنیتی غیرت کنن و دم از صلاح و مصلحت نزنن و ر و پوست کنده، این شخص کذایی رو مورد مواخده قرار بدن. امیدواریم!

  4. حسن گفت:

    نقدتان بجا
    ولی ادله اون آقا رو ذکر نکردید
    ویکطرفه به قاضی رفتید
    اگر این شخص بدون دلیل ویا ادله ناکافی این کاررا کرده باشد علاوه برعزل باید هم جوابگو باشد وهم تنبیه
    اما ادبیاتتان را در متن تصحیح کنید
    ما کسی را به شاهنشاه یا شاهزاده نمی‌شناسیم
    چرا وبه چه انگیزه ای کسی را شاهزاده میدانید؟!

  5. رمضانی گفت:

    فضای مجازی صرفاً مسئولیت و ماموریتش از سوی عوامل عربستان و اسرائیل و امریکا وارونه نشان دادن واقعیت ایرانست. مثل کرکس بدنبال لاشه متعفن می گردند.
    نمایانگر مشکلات بود و نبود ایرانند.تا از این طریق
    غرور ملی و خود باوری ملت ایران را خدشه دار کنند.
    لطفا به اخلال گران اقتصاد که حساب کتاب قیامت را باور ندارند بیشتر توجه شود.

  6. مهدی گفت:

    آیت الله طاهری هم امام جمعه اصفهان و از رهبران انقلاب در اصفهان و پدر شهید بوده اند و قطعا از سر عناد های خطی چنین جفایی کرده است

  7. محمود گفت:

    خیلی هم درست گفتند، اسم اینها نباید روی خیابانهای این کشور باشه.
    فاطمی وزیر شاه بود،
    طاهری هم ضد انقلاب از دنیا رفت.

  8. امیر گفت:

    سلام علیکم
    نگارنده یا بیسواد است یا مغرض و متعصب …!, چرا که هم فاطمی از اعضای جبهه ملی بود که جلوی آیت الله کاشانی ایستاد و به مراد خود آمریکا اعتماد کرد و نتیجه آن را دید و هم طاهری هم که با خارج از شدن ریل انقلاب با نامه توهین آمیز خود به رهبر انقلاب و حضرت امام و دیگر اقدامات ضد نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدا هر دو در دوره شورای اسلامی (کاملاً ضد اسلامی) قبل روی خیابان های اصفهان نامگذاری شدند که شدیداً خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و مردم متدین و عالمان دینی اصفهان را به خشم در آورد و اعتراض کردند که متأسفانه دولت کثیف روحانی و شهردار افساد طلب مانع اعتراض انقلابی شدند و دهن کجی کردند…علی ایحال حال که دولت تغییر کرده است انقلابیون از زبان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقاضای تغییر اسامی منحوس خائنین را نموده اند…لازم به ذکر است لطفاً افراد خائن را در کنار نام مقدس سردار قلب‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی قرار ندهید و سعی در عوض کردن جایگاه جلاد و شهید را نکنید…در ضمن کمی از منابع معتبر و ضد استبدادی مطالعه بفرمایید. با سپاس فراوان

  9. سید صالحی گفت:

    سلام
    حیف واقعا؟!
    امر به معروف و نهی از منکر رو چقدر محدود کردن؟
    دبیر امر به معروف و نهی از منکر داره گیر میده به اسم خیابون.
    آخه حیف اون لباسی که تنت کردی.
    حالا میشه فهمید چرا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده.

دیدگاه شما