• کد خبر: ۳۵۸۸۲
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۳ - : ۱۱:۴۷
اقتصاد سالم تبرئه شد؛ منصور یزدی زاده اعتراض کرد

“از تهدیدِ خبرنگارِ افشاگر دست بردارید”

در حالیکه بازپرس، خبرنگار افشاگر و رسانه ضدِّفساد را از ۲ شکایتِ شرکت ذوب آهن اصفهان و منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت تبرئه کرده بود؛ مدیرعامل متخلف به جای جبرانِ مافات و اصلاحِ عملکرد؛ به حکمِ بازپرسِ پرونده اعتراض کرده است!

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” از مهر ماه امسال به دنبال مراجعه و دادخواهیِ تعدادی از پرسنلِ ایثارگر، جانباز و فرزندانِ شهید شاغل در شرکت ذوب آهن اصفهان و مدارک و مستنداتِ ارائه شده از سوی آنها؛ با انتشار سلسله گزارش هایی از بروزِ تخلف هایی در اَبَرکارخانه ی دولتی “ذوب آهن اصفهان” با مدیرعاملی “منصور یزدی زاده” پرده برداشته و خواستار برخورد مسئولانِ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تخلفاتِ صورت گرفته شد.

جناب آقای منصور یزدی زاده / مدیرعاملِ متخلف ذوب آهن اصفهان که با پیگیری ها و توصیه های صورت گرفته درنهایت استعفا داد

به دنبال گزارش های افشاگرانه “اقتصاد سالم” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اما ۲ شکایت قضایی مختلف از این پایگاه خبری و “مجید معتمدی” سردبیرِ اقتصاد سالم به عمل آورده و از سوی دیگر به عوامل خود در روابط عمومی شرکت ذوب آهن دستور داد به هر طریقِ ممکن صدای این رسانه را قطع کنند که در این زمینه آنها از یک سو برای فیلتر کردنِ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” با وزارت ارشاد تماس گرفته و پس از ناکامی در این کار به تطمیعِ سردبیر این رسانه روی آوردند.

در این زمینه در تاریخ ۲۹ آبان ماه امسال (۱۴۰۰) ۲ نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان طی تماس های تلفنی مکرر با سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، خواستار برگزاری جلسه ای حضوری و دیدار با وی شدند.

این جلسه ساعت ۱۱:۴۵ روز ۳۰ آبان ماه با حضور ۳ نفر از عواملِ اعزامی شرکت ذوب آهن اصفهان (با مشخصات آقایان ع ح غ / م ا / ح ع)، به مدت ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه در شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه افراد یاد شده تلاش کردند با تطمیع و دادنِ وعده ی حمایت از پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ سردبیر این رسانه را راضی به حذفِ خبرهای افشاگرانه ی منتشره درباره مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان بکنند.

در این رابطه آنها خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” اظهارات و کُدهایی مبنی بر تطمیع مطرح کردند که برخی از آنها به شرح زیر است:” آقا ما می خواهیم با شما دوست باشیم؛ چه کار باید بکنیم؟… ما برای تعامل و همکاری با سایت اقتصاد سالم آمده ایم… تشریف بیاورید اصفهان، ۲ روز از کارخانه ذوب آهن بازدید کنید… با خانواده تشریف بیاورید اصفهان… چرا دشمنی! چرا دوستی نه!؟… ما از رسانه ها حمایتِ مالی می کنیم…”

اما سردبیر این پایگاه خبری خطاب به عواملِ اعزامیِ شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که افشای فساد و مبارزه با تخلفاتِ مدیرانِ دولتی؛ حسبِ دستوراتِ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر “ضرورت تمرکز این دولت بر مبارزه با فساد و احیای اعتماد مردم به دولت”، صورت می گیرد.

در نهایت با مقاومت سردبیرِ اقتصاد سالم در برابر تطمیع ها و وعده های داده شده از سوی ۳ نفر عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان؛ آنها وارد فاز تهدید شده و عنوان کردند که “در صورت حذف نشدنِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعامل ذوب آهن اصفهان؛ آنها شکایت قضایی صورت گرفته از این پایگاه خبری را تا آخر پیگیری خواهند کرد…”.

تهدیداتِ عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در عزمِ خبرنگاران “اقتصاد سالم” برای ایفای وظیفه ی خود مبنی بر مبارزه با فساد تاثیری نداشت تا اینکه به دنبال افشاگری های صورت گرفته از سوی رسانه های ضدِّفساد؛ سرانجام در تاریخ پنجشنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ “منصور یزدی زاده” مجبور به استعفا و درواقع برکنار شده و به جای او “ایرج رخصتی” سرپرست اَبَرکارخانه دولتی ذوب آهن اصفهان شد.

همچنین در تاریخ نهم بهمن ماه نیز بازپرس محترم دادسرای فرهنگ و رسانه نیز هر ۲ شکایتِ “ذوب آهن اصفهان” و “منصور یزدی زاده” علیه پایگاه خبری اقتصاد سالم و سردبیر آن مجید معتمدی مبنی بر “نشر اکاذیب، توهین و افترا” را ناوارد تشخیص داده و قرار منع تعقیب برای خبرنگار و رسانه ی افشاگر صادر کرد.

با این حال طبق ابلاغیه ای که روز گذشته به دست ما رسید، “منصور یزدی زاده” مدیرعامل مستعفی و “ذوب آهن اصفهان” همچنان بر تحت فشار گذاشتنِ پایگاه خبری افشاگر و خبرنگار ضدِّفساد اصرار داشته و در همین راستا به قرار تبرئه و منع تعقیبِ صادره از سوی بازپرس پرونده، اعتراض کرده اند و به دنبال آن این پرونده برای تجدیدنظر به دادگاه کیفری کارکنان دولت ارسال شده است.

در چنین شرایطی پایگاه خبری “اقتصاد سالم” به تمام مدیرانِ متخلفی که فساد آنها در این پایگاه خبری افشا شده است؛ تاکید می کند که سنگ اندازی ها و اقداماتِ آنها از جمله شکایت قضایی، پرونده سازی، تهدید، ارعاب و… نه تنها هیچ تاثیری بر عزم ما برای دفاع از حقوقِ مردمِ ایران و مبارزه با فساد نخواهد داشت بلکه عزم ما را در این راه، راسخ تر نیز خواهد کرد…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=35882
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. زادهوش گفت:

    سلام. تا وقتی مسببان وضعیت موجود در ذوب آهن مخصوصا آجدانی بی وجدان هنوز سرکار هستند مشکلی حل نخواهدشد.

    صرف تعویض یزدی زاده کافی نیست.
    الان وجود مدیران اجرایی فاسد که در راس آنها آجدانی قرار دارد خطرناکتر از اصل وجود یزدیزاده است

  2. امیر گفت:

    دمت گرم خبرنگار…
    اینا از بس خوردن هار شدن

  3. رییسی گفت:

    خلبانان شهید ارتش دیروز از صندلی هاشون جدا نشدند تا مردم هیچ آسیبی نبینند؛ اما بعضی مدیرا به مردم هر آسیبی میزنن تا از صندلی هاشون جدا نشوند!
    آجدانی شرم بر تو

  4. فرزاد گفت:

    یزدی زاده نه اونیکی بالاخره اینا همشون دستشون تو یه کاسست

  5. سمین گفت:

    ریشه اصلی فساد حزب مشارکت است که با تزریق میلیاردی پول به داخل بیمارستان در هرماه ، پول به حساب آجدانی و افراد وابسته به او میرود.
    جناب رخصتی عزیز لطفا کاری بکنید. جلو این سوراخ بزرگ در ذوب آهن را بگیرید. به اسم کمک به درمان و خدمات اجتماعی پولهای کلانی اختلاس میشود

  6. احمد گفت:

    همه فریادشان از دست آجودانی بلند است و کسی پاسخگو نیست شما را به خدا و به هر کس که میپرستید ای حراست ای بازرسی ای مدیر عامل …. ایا نباید از این همه شاکی پرسید آخر چه شده است چه مرگتان است ؟…..پس وظیفه شما چیست؟ این اقا از پیش خدا آمده که سکوت کرده اید؟ آبروی خانواده شهدا را برده.
    ذوب آهن تا بحال چنین مدیری به خود ندیده . بیمارستان به خاک سیاه نشسته و شما تماشا میکنید!
    بس است بس است شما را به هر چیزی که مقدس میدانید قسم سکوت بس است.

  7. خدمات مالی گفت:

    عزل یزدی زاده بدون عزل مسببین وضع موجود مثل اسفندمند و احمدپور و مخصوصا آجدانی هیچ تاثیری در بهبود روند کار ندارد. ما پرسنل مالی و حسابداری از شدت تزریق پول در بعضی قسمتهای خدماتی از جمله بیمارستان در تعجبیم. درحالیکه اوضاع همین قسمتها روز به روز بدتر میشود. مدیریت افتضاح بیمارستان در قبال این همه پولی که در آن تزریق میشود جای تعجب زیادی دارد. در زمان دکتر کریمی بیمارستان در اوج بود و الان یک بیمارستان ورشکسته و در شرف تعطیلی است. همه این اتفاقات در دوره آجدانی اتفاق افتاده است. چرا که این آقا از اول با نیت خیانت به ذوب آهن و مردم شریف فولادشهر پا به میدان گذاشت و فقط به فکر منافع شخصی و ساخت بیمارستان در قطر است. جناب رخصتی خواهشا اقدام عاجل بفرمایید . بیمارستان در حال تبدیل به یک فاجعه منطقه ای است

  8. میرزایی گفت:

    وضعیت خریدهای کارخانه مناسب نیست. اوضاع مالی روز به روز بهتر میشود اما خریدها به چند برابر قیمت است. هر گزارشی هم به هرکجا میکنیم تودهنیش را میخوریم. من چکهایی را تنظیم میکنم که خودم از خودم متنفر میشم. مهندس رخصتی جلو این دزدیها را بگیرید

  9. عالم با عمل گفت:

    از آجدانی که یک چهره کشوری شده و در جشن روز پرستار هرهر میخندد چه انتظاری دارید؟ آجدانی هیچ جایگاهی در بیمارستان ندارد و همه پزشکان به چشم تحقیر به اون نگاه میکنند.
    تنفر از آجدانی بین پرسنل عادی شده. الان که پویش درمان منحل شده در تلاشند که با هیئت امنایی کردن بیمارستان همون نقش پویش را ایفا کنند.

  10. یادگاری گفت:

    سلام
    خدا را شکر که آقای شتربانی رفت و آقای رخصتی از مدیران عملیاتی و مرد میدان های توسعه، تولید و تامین مدیر عامل شدند و برخلاف یزدی زاده که فردی خود شیفته و متکبر بود فردی مدیرعامل شدند که محبوب کارکنان و کارگران است

دیدگاه شما