• کد خبر: ۳۶۴۵۴
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۳ - : ۸:۱۶

از سرگیری صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه

وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از روز شنبه، ۱۴ اسفند ماه رسما از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصاد سالم؛ آذرماه امسال بود که روسیه واردات فلفل دلمه ایران را به کشورش ممنوع کرد. ممنوعیتی که مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی علت آن را استفاده از ۴نوع آفت کش در فلفل دلمه های ایران عنوان کردند که در روسیه ثبت نشده بود اما در ایران و اتحادیه اروپا رجیستر شده بود.

این مسئولان همچنین اعلام کردند اینکه واردات محصول یا محموله‌ای در کشور دیگری ممنوعیت پیدا کند، موضوع تازه ای نیست، همیشه وجود داشته، فقط مختص ما نیست، در دنیا هم چنین اتفاقاتی می افتد و نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

حدود یک ماه بعد از آن یعنی در دی ماه سال جاری نیز رییس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد که پس از مذاکرات صورت گرفته قرار است به منظور رفع ممنوعیت صادرات به روسیه یک هیات روسی از تولیدات، گلخانه ها و تولیدکنندگان  و به طور کل بسترهای تولید بازدیدی داشته باشند و پس از آن ممنوعیت برداشت خواهد شد.

روز گذشته اما وزارت جهاد کشاورزی از شروع دوباره صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از ۱۴ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که  با پی‌گیری‌ها و مذاکرات فنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای ایران از سوی روسیه رفع و صادرات این محصول از سر گرفته خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه این تصمیم پس از انجام اقداماتی همچون رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد و هیات همراه به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه طی هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای و آزمایشگاه‌های مرجع در چند استان کشور اتخاذ شد.

در این اطلاعیه آمده است که آتنا پاپوآ – رییس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان روسیه روز گذشته طی نامه‌ای رسما اعلام کرد ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از ۵ مارس ۲۰۲۲ مطابق با ۱۴ اسفند برطرف شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=36454
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما