• کد خبر: ۳۶۸۶۶
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۸ - : ۹:۵۳
/اختصاصی و فوری/

“فریدون قربانیان” دستگیر و روانه ی زندان اوین شد

“فریدون قربانیان مشهدی” _ مالک شبکه بازاریابی بادران و رمزارز کینگ مانی _ دستگیر و روانه زندان اوین شد.

براساس جدیدترین اطلاعات رسیده به پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، فرد یاد شده ۲ روز پیش با حکم مقام قضایی به اتهامِ “کلاهبرداری شبکه ای و کلاهبرداری”؛ دستگیر و با قرار وثیقه ی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی (۱۵۰۰ میلیارد تومان) روانه زندان اوین شده است.

فریدون قربانیان مشهدی و همسرش شهره موسوی؛ مالک شرکت بازاریابی زنجیره ای “بادران” و رمزارز کینگ مانی هستند که مالباختگان زیادی دارند.

نامبردگان پیش از این نیز توسط سربازان گمنام آقا امام زمان برای تحقیقات، بازداشت شده بودند.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” هم در تاریخ هشتم آذرماه امسال گزارشی درباره ی این افراد منتشر کرده بود که می توانید در زیر بخوانید:

با پادشاهِ دزدهای ایران آشنا شوید؛

“فریدون قربانیان” و “شهره موسوی” مفسد فی الارض هستند؟

“فریدون قربانیان” و “شهره موسوی” پادشاه دزدهای ایران هستند؛ دو فردی که رمز ارزِ جعلی “کینگ مانی” (به معنای پادشاه پولها) را اختراع کردند اما نه تنها پولِ آنها “پادشاه” نبود و به کارِ مالباختگان نیامد؛ بلکه به گفته ی سازمان های امنیتی کشور، کلاهبرداران را تبدیل به “شاهِ کلاهبرداران” و یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور کرد!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، وزارت اطلاعات دو ماه پیش (هفتم مهر ۱۴۰۰) با انتشار در بیانیه ای اعلام کرد:”با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت”.

طبق اعلامِ وزارت اطلاعات “این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز ارز مجعولِ «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است”.

طبق اعلام وزارت اطلاعات، “در این عملیات اعضاء این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی است”.

اما دستگیر شدگان توسط وزارت اطلاعات چه کسانی هستند!؟

بررسی های پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نشان می دهد که ۲ فردِ اصلی این باند که توسط سربازان گمنام آقا امام زمان دستگیر شده اند، افرادی با هویت “فریدون قربانیان مشهدی” و “شهره موسوی” هستند.

دو فرد یاد شده مدیرانِ اصلی شرکتی به نامِ “بادران” هستند که مدیریتِ شبکه ی بازاریابی مرتبط با رمز ارز جعلیِ “کینگ مانی” را برعهده داشته اند.

دو فرد یاد شده، زن و شوهر بوده و با یکدیگر باند کلاهبرداری را هدایت کرده اند.

تعداد زیادی از مردم ایران مالباخته ی شرکت بادران و رمزارزِ جعلیِ کینگ مانی بوده و با توجه به تعداد زیاد مالباختگان و همچنین اعلامِ رسمی و عمومیِ وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه این باند یکی از “بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور بوده است”؛ می توان گفت که اتهام “فریدون قربانیان مشهدی” و “شهره موسوی”؛ می تواند اخلال عمده در نظام اقتصاد کشور و افساد فی الارض، با مجازاتِ اعدام و چوبه ی دار، باشد…

در همین زمینه در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مجرمین کلان اقتصادی، به عنوان “مفسد فی الارض” شناخته اند.

آنچه وجه مشترک این قانون با قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور است، مفسد فی الارض شناختنِ مجرمینی است که در حد وسیع و گسترده و با تعدادِ قربانیانِ بالا، اقدام به ارتکاب جرم می کنند؛ دقیقا همان کاری که در پرونده ی شرکت بادران و رمزارز کینگ مانی توسط “فریدون قربانیان مشهدی” و “شهره موسوی”؛ صورت گرفته است.

اما کلاهبرداران چه می کردند!؟

۳ روز پس از اطلاعیه ی وزارت اطلاعات درباره ی ضربه ی اطلاعاتی به باندِ کلاهبرداریِ “کینگ مانی” توسط سربازان گمنام آقا امام زمان؛ در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرگزاری “مهر” درباره ی جزئیات فعالیت این شبکه ی کلاهبرداری گفت:” این کلاهبرداری سازمان‌یافته توسط یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای شناخته شده در سطح کشور (شرکت بادران) و در قالب رمز ارز جعلی «کینگ مانی» (Kingmoney) صورت گرفته است…. این شرکت که از سال ۱۳۹۱ مجوز فعالیت بازاریابی شبکه‌ای را اخذ کرده است، با استفاده از شبکه افراد زیرمجموعه خود نسبت به فروش محصولات مختلف اقدام می‌کرد”.

بادران، شرکت بازاریابی شبکه‌ای که به اعضای خود هم رحم نکرد

این منبع آگاه با بیان اینکه این شرکت با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی تحت اختیار خود، مبادله رمزارز جعلی کینگ‌مانی را به سرعت رواج داد، گفت:” نام کینگ‌مانی به عنوان یک ارز دیجیتال، از اواخر سال ۱۳۹۸ به عنوان وسیله پرداخت پورسانت بازاریاب‌ها، توسط این شرکت معرفی شد”.

این منبع آگاه ادامه داد:” طولی نکشید که عده زیادی از فعالان این شرکت به خرید و فروش این رمز ارز گرایش پیدا کردند. همچنین با هدایت برخی مدیران و لیدرهای شرکت و ترویج در شبکه بازاریابان، وجوه کلانی از اشخاص مختلف در قالب سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، اخذ شده است”.

وی با تشریح نحوه کلاهبرداری توسط این شرکت، اظهار کرد:” گردانندگان کینگ مانی، با ایجاد نوسانات قیمتی به صورت ساختگی و غیرواقعی، اشتیاق و رغبت مضاعفی در اعضای شرکت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این رمزارز جعلی به وجود آوردند به طوریکه قیمت هر واحد کینگ‌مانی در چند ماه به صورت غیرواقعی و تنها در شبکه، از ۴ یورو به چندین هزار یورو، افزایش یافت”.

سوءاستفاده از اعتماد زیر شبکه‌ها، عامل اصلی رواج «کینگ مانی»

این منبع آگاه ادامه داد:” مدیران و سرشبکه‌های شرکت (بادران) با ایجاد اعتماد در بازاریابان و زیرمجموعه‌های خود و ارزش‌گذاری صوری برای این رمز ارز جعلی، مبالغ قابل توجهی از افراد دریافت کردند. متأسفانه شواهد بیانگر آن است که تعدادی از زیرمجموعه‌های این شرکت، نسبت به فروش ملک، خودرو و سایر اموال خود برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز اقدام کرده‌اند”.

وی افزود:” متأسفانه سرمایه‌گذاران از بی‌ارزش بودن این ارز دیجیتال غافل بوده و تنها می‌توانستند آن را در دو صرافی غیر مجاز خرید و فروش کنند. همچنین مالباختگان پس از مدتی، متوجه مشکلات مربوط به پرداخت و تبدیل کینگ‌مانی شدند که در پی آن قیمت این رمز ارز جعلی سقوط کرد و ماهیت کینگ مانی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران آشکار شد”.

پرونده ی کلاهبرداری به ارزش ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان!

در همین زمینه ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جعلی بودن رمزارز کینگ‌مانی گفته است:” به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعال است پشتوانه این رمزارز بوده و اساساً اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به دلیل حمایت این شرکت بوده است”.

این نماینده مجلس همچنین در خبر دیگری که خبرگزاری مهر به نقل از اظهارات وی در “صداوسیما”، منعکس کرده، با بیان اینکه متأسفانه ظهور رمزارزهای جعلی همچون کینگ‌مانی در حالی افزایش است، خبر داده است:” در گذشته نیز شاهد پرونده‌های کلاهبرداری تحت عنوان «توکن» و «ارز دیجیتال» با چندین هزار مالباخته بوده‌ایم، اما پرونده کینگ‌مانی با حجم بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه رمزارزها بوده است”.

نیروهای امنیتی عرصه را بر دزدان، مفسدان و کلاهبرداران تنگ کرده اند…

با ورود نیروهای امنیتی به حوزه ی مبارزه با فساد، عرصه بر دزدانِ بیت المال، مفسدان اقتصادان و کلاهبرداران و ضربه زنندگان به اعتمادِ مردم، تنگ شده است.

در همین یکی دو ماه اخیر شاهدِ رصد، اشراف اطلاعاتی و دستگیری یک معاون وزیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک رئیس اتاق بازرگانی در یک استان بزرگ کشور و همچنین بازداشت مدیران یک شرکت بزرگ کلاهبرداری از مردم (شرکت بادران) توسط سربازان و پاسداران گمنام آقا امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بوده ایم، که امیدها برای احقاق حقوق مردم و بیت المال را افزایش داده است.

در این زمینه رسانه ها نیز باید با افزایش فعالیت های خود در حوزه ی شفافیت سازی و مبارزه با فساد، به وظیفه ی ذاتی خود در زمینه دفاع از حقوق مردم و صیانت از مامِ وطن، عمل کنند.

در همین رابطه پایگاه خبری “اقتصاد سالم” حسب رسالت تاریخی خود برای مبارزه با مُفسِدان و افشای فساد در این برهه ی حساس و تاریخی که مامِ وطن در معرض جنگ اقتصادیِ کشورهای ایران ستیز و توطئه های آنها برای ایجاد آشوب، جنگ داخلی و تجزیه ی این کُهن دیار قرار دارد و در راستای عمل به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری برای دفاع از کشور و مبارزه با فساد؛ همچنان پیگیر پرونده ی کلاهبرداری شرکت “بادران” و رمزارز “کینگ مانی” بوده و اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=36866
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. amin.behnegar2@gmail.com گفت:

    من یکی از اعضای این شرکت بودم و ۵ سال اعتبار و زمان و انرژی گذاشتم که متاسفانه با جلب اعتماد و تبلیغ اغواگرایانه، ما رو به سرمایه گذاری تشویق کردن…
    امیدوارم هر چه زودتر این افراد به جزای اعمالشون برسن و همه مالباخته ها به حق و حقوقشون برسن

  2. سید سعید الماسی از مشهد گفت:

    سلام، من شغلم پیک موتوری بود و با فریب حتی به من که صاحب دو فرزند هستم رحم نکردن سرمایه مالی من کم بود ولی برای من زیاد بود من با ۵میلیون شروع کردم که همش رفت و تقریباً ۲سال وقت گذاشتم ،خدا ازشون نگذره 😡👊✊✊

  3. مجید اکبری گفت:

    ارز کیم مانی مثله همه ارزها بازار با ریسک بالاست
    من که این آدم ها رو نمیشناسم ولی داداش تو که آگاهی نسبت به ارز نداری چرا سرمایه گذاری کردی
    مثله بورس که خیلی ها ضرر کردن الان تو بورس یقه کی رو بگیریم آقای روحانی؟؟
    یه سرمایه گذاری کردی ریخته بیت کوین هم ریخته به اون بنده خدا چه
    توچرا کردی؟؟

  4. ممد گفت:

    بورس ایران ریخت ولی از ارزش نیفتاد کلاه برداری نبود فی نفسه ولی این ارز از اول برای کلاه برداری بوده اینایی که میان میگن چرا خریدین به اون چه اونم مثل شما اینا همونایی هستن که یه زمانی تبلیغشو کردن و فروختن ازش اینا هرچقدر دلت بخواد این ارز رو داشتن با تعداد بی نهایت پولتونو گرفتن جاش یه چیز بی ارزش دادن که توی بلاکچین اصلا جایگاهی نداشت ینی کلا کلاه برداری بوده و کارشناسی شده اثباتش کردن امثال شما این وسط دهنتونو ببندید

  5. جلال گفت:

    من یادمه این ها از مشهد که اومده بودن هیچی نداشتند
    چطور تو یه مدت کوتاه همه کار کردند

  6. نیوشا گفت:

    خدا لعنتشون کنه با چرب زبانیشون از خدا میخام همین بلا سر بچهاشون بیاد .

  7. ناشناس گفت:

    براداران و خواهر گرامی
    یک موردی خدمتتون عرض کنم زیاد گول این سیستم نخورید، اینا زیاد دروغ میگن… الان چند ساله ک وضع اینه، هیچ جای دنیا طرف ی شب ب ثروت نمی رس، فقط اینجا معموله بس. هر موقع از این داستانا دیدید شک کنید

  8. علی میرزایی گفت:

    سلام ، غصه اینا رو نخورید ، الان یا تو مرخصی هستن ، یا بغل زندان اوین تو هتل اوین ،
    کسی که ۴۵۰۰ هزار میلیارد داشته باشه الان یه سلطانه ، چند وقت دیگه با هوش مصنوعی اعدامش رو نشون میدن

  9. سامان اخوان مقدم گفت:

    من مدتها از سال ۱۳۹۵ در این شرکت کار کردم و تیم بزرگی ساختم و خودم و همسرم هم به درآمد بالایی رسیدیم ، اما الان میفهمم که درآمد ما به قیمت نابود شدن زندگی و ازدست رفتن سرمایه انسانهای زیادی شده است.
    نمیدانم چگونه از آنها حلالیت بطلبم ؟
    امیدوارم مراببخشند و حلال کنند

دیدگاه شما