• کد خبر: ۳۹۹۵۲
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۷ - : ۱۳:۲۶
پرسش هایی از فرماندهی انتظامی کشور:

آیا پای عملیاتی تروریستی در میان بوده است؟

به دنبال انتشار فیلمی از خشونت یک مامور برای دستگیری و سوار کردن یک بانوی ایرانی به خودروی پلیس در منطقه سد لتیان؛ پرسش های زیر از فرماندهی انتظامی کشور مطرح است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اگرچه به دنبال این رویداد فرماندهی انتظامی از بررسیِ ویژه این موضوع خبر داده است اما انتظار می رود موارد زیر مدنظر و شفاف سازی قرار گیرد:

۱_ جرم بانوی دیده شده در فیلم چه بوده است؟

۲_ آیا این جرم در حدی بوده که نیاز به این سطح از خشونت مامور انتظامی آن هم در حد زیر پا گذاشتن اصول شرعی و اخلاقی مبنی بر حرمت دست زدن مرد نامحرم به زن نامحرم داشته باشد!؟

۳_ پاسخ این است که تنها متهمان و مجرمان اقدامات تروریستی و برخلاف امنیت ملی و همچنین اراذل و اوباش و قمه کشان به دلیل نوع جرم و ضربه ای که ممکن است در همان لحظه به جان و مال و ناموس مردم وارد کنند؛ می توانند مورد چنین برخوردی قرار گیرند.

۴_ بعید است بانوی مربوطه عامل تروریستی یا قمه کش و اراذل و اوباش بوده باشد بنابراین حتی اگر بانوی دیده شده در فیلم اقدام به قتل هم کرده بود باید توسط دستبند مهار و از فرار وی جلوگیری می شد تا حداقل برای دستگیری و انتقال وی ماموران زن انتظامی برسند تا آن صحنه ها خلق نمی شد.

۶_ ما هر روزه شاهد خشونت های غیرانسانی ماموران پلیس در آمریکا هستیم که برگرفته از فرهنگ و ذاتِ این نیرو و ارتش تروریستی آمریکا است که ناگفته پیداست در فرهنگِ ایرانی_شیعیِ ما این اقدامات مذموم و حرام است و خدای نکرده نباید جلوه هایی از این خشونت هرچند ناچیز در ایران دیده شود.

۷_ فراموش نکنیم مکتب و سیره فرمانده ی شهید قاسم سلیمانی را که به قاطعیت و صلابت در برخورد با ایران ستیزان و تروریست ها معروف بود اما در برابر شهروندان و ایرانیان با هر سلیقه و عقیده و دین و مذهبی؛ تجلیِ رحمت و مهرِ ایرانی_علوی بود.

۸_ شهروندان ایرانی به ویژه بانوان؛ حتی در صورت ارتکاب جرم و تخلف نیز حقوقی دارند که باید رعایت شود.

۹_ انتظار می رود نیروی انتظامی اتهام بانوی مربوطه که منجر به ورود مامورین انتظامی شده را اعلام و همچنین کارشناسانِ این نیرو؛ نوع برخورد مامور انتظامیِ دیده شده در فیلم و تناسب بین این اتهام و برخورد مامور انتظامی را بررسی و اعلام نظر و با متخلفین برخورد کنند.

۱۰_ بروز خطاهای اینچنینی دستاوردهای پلیس و زحمات ماموران انتظامی که در برخورد با اراذل و اوباش و مخلان امنیت مردم در اقصی نقاط کشور؛ جانِ شیرین خود را به خطر می اندازند و قهرمانان این مردم هستند را تحت الشعاع قرار داده و تاثیرات نامناسبی بر افکار عمومی دارد.

۱۱_ فراموش نکنیم هرگونه کاهش اقتدار و جایگاه پلیس در جامعه منجر به قدرت گیریِ اراذل و اوباش، زورگیران، قمه بدستان و آسیب زنندگان به امنیت اجتماعی و جان و مال و ناموس شهروندان خواهد شد؛ بنابراین حفظ شان و جایگاه پلیس یک وظیفه ی ۲ طرفه بین شهروندان و ماموران انتظامی است که باید از سوی ۲ طرف به جدیت رعایت شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=39952
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما