• کد خبر: ۴۰۹۰۰
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۸ - : ۹:۰۴

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید‌.

 به گزارش اقتصاد سالم؛افزایش خرده‌فروشی در آمریکا و انتظار بالا رفتن شدید نرخ بهره باعث کاهش ارزش طلا شده‌است. البته پایین آمدن ارزش دلار مانع کاهش بیشتر از حد ارزش این فلز گران‌بها می‌شود.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید‌.
خرده‌فروشی در آمریکا افزایش قابل‌توجهی در آوریل داشت که حاکی از تقاضای بالا علی‌رغم افزایش تورم و ترس از رکود اقتصادی است.
تحلیلگران عقیده دارند این اطلاعات اقتصادی طلا را تحت فشار قرار داده‌است.
طبق گفته‌ رایان‌مک‌کی، استراتژیست کالا در تی‌دی‌سکیوریتیز، فضای بازار فلزات گران‌بها بدبینانه‌تر شده‌است. افزایش نقدینگی در بازار هم خبر خوبی برای طلا نیست، مخصوصاً در شرایطی که فدرال رزرو به سخت‌گیری‌های خود ادامه می‌دهد.
جروم پاول، رییس خزانه‌داری آمریکا گفت بانک مرکزی این کشور به سیاست سخت‌گیرانه خورد تا زمان اطمینان از کاهش تورم ادامه می‌دهد.
طلا معمولاً یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم به حساب می‌آید، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده‌است.
دراین‌بین ارزش دلار کمی کاهش یافته و طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.
ارزش نقره در معاملات امروز با ۰.۸۰ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش ۹۵۱ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=40900
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما