• کد خبر: ۴۱۲۲۶
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۱ - : ۱۲:۲۳

کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد و هر کسی ادعایی در این رابطه دارد، به ما مراجعه کند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛محمدرضا بختیاری اظهار داشت: تهران توسط ۵ سد تأمین آب می‌شود و مخازن این سدها ۱ میلیارد متر مکعب هستند و آب تقریباً ۵۰ درصد از غرب و ۵۰ درصد از شرق تهران را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: در تهران ۶۰۰ حلقه چاه وجود دارد که این چاه‌ها ۳۰ درصد آب تهران را تأمین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تهران امسال به شدت در تنش آبی قرار دارد گفت: با این وجود امسال ۱۲۰ مخزن وارد مدار بهره برداری تهران می‌شود تا عقب ماندگی تهران جبران شود.

بختیاری تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار طی سال‌های اخیر سد ماملو وارد مدار شد و آب را به جنوب و جنوب شرق تهران وارد کرد و نگرانی همیشگی تهران مبنی بر استفاده شمال تهران از آب سد جنوب شهر تهران از آب چاه را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به طرح رینگ در تهران تصریح کرد: با اجرای رینگ در تهران تمامی سدها به یکدیگر متصل می‌شوند و در حال حاضر ۶۵ درصد این اقدام کار پیش رفته است.

وی ادامه داد: شاید هیچ فردی در سال‌های اخیر فکر نمی‌کرد بتوان ۱۰۰ کیلومتر خط لوله در تهران ایجاد کرد اما اکنون این امر محقق شده است.

بختیاری با اشاره به مخازن اضطراری تهران گفت: قرار است در ۳۷۴ نقطه تهران مخازن اضطراری ایجاد شود تا در شرایط ضروری برای مدت ۱۰ روز آب را ذخیره کنند تا پایان سال ۱۲۰ مخزن ایجاد می‌شوند و مناقصه ۱۰۰ مخزن هم در نیمه دوم سال انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هر آبی را نمی‌توان به فاضلاب وارد کرد و اگر آب محیط‌های دیگر بتوانند خود را متناسب با فاضلاب انسانی قرار دهند می‌توانند وارد فاضلاب سراسری شوند.

وی با بیان اینکه سالیانه ۸۰۰ میلیون متر مکعب از آب‌های تهران مصرف می‌شوند گفت: این به معنای آن است که ۸۰ درصد آب تهران مصرف می‌شود تهران امکان ذخیره بیش از ۱ میلیارد متر مکعب آب را ندارد و حتماً باید برنامه‌ریزی جدی برای تهران شود زیرا تهران امکان جمعیت پذیری بیشتر از این را ندارد.

بختیاری با اشاره به هدر رفت آب تهران گفت: هدر رفت آب تهران از ۳۰ درصد به ۲۴ درصد رسیده است و تلاش ما این است که این هدر رفت به ۱۵ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: کیفیت آب تهران هیچ مشکلی ندارد و هرکسی ادعا دارد آب تهران از لحاظ کیفیت مشکل دارد به ما مراجعه کند آب آلوده به هیچ عنوان وارد تهران نمی‌شود.

وی با اشاره به میزان نیترات در آب تهران گفت: میزان نیترات آب تهران به ۵۰ رسیده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=41226
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما