• کد خبر: ۴۲۱۰۱
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۲ - : ۱۲:۳۵

اختیارات ویژه ارزی سران قوا به بانک مرکزی

براساس مصوبات جدید سران قوا به بانک مرکزی، اختیارات این بانک برای مداخله در بازار ارز افزایش یافته ضمن اینکه معاملات فردایی طلا و سکه نیز ممنوع شده است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛خبرهای رسیده بیانگر آن است که با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود اختیارات ویژه ارزی به بانک مرکزی داده می شود. برهمین اساس نیز شب گذشته به منظور کمک به بانک مرکزی در اجرای مصوبات جدید ارزی، تعدادی از صراف‌های منتخب در ساختان بانک مرکزی با مدیران ارزی این بانک جلسه داشتند.

از دیگر خبرهای مهم “ممنوعیت معاملات فردایی طلا” است، آنهم زمانی که بازار طلا و سکه در روزهای اخیر با نوسان زیادی همراه بوده و رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است.

بنابراین با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می گیرند.  گفته می شود همزمان با آغاز اجرای مصوبات جدید ارزی و طلایی در بازار، صبح امروز دو نفر از دلال های بزرگ طلا و ارز به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=42101
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما