• کد خبر: ۴۲۱۹۱
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۶ - : ۸:۴۸

آیا شاهزاده “رضا پهلوی” وطن پرست است

شاهزاده “رضا پهلوی” ساکن آمریکا بوده و رهبری یکی از جریانهای مخالف ج.ا.ا را با شعارِ “عشق به تمدنِ ایران باستان و وطن پرستی”، برعهده دارد.

اما شاهزاده تا چه حد، وطن پرست است و آینده ی ایران و این کُهن سرزمین چقدر برایش اهمیت دارد؟

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، کارشناسانِ مسائل سیاسی و امنیتی در جهان _ چه آنهایی که موافق ج.ا‌.ا هستند و چه مخالفانش _ مدتهاست می دانند که هدف آمریکا و هم پیمانانش از دهه ها تحریمِ اقتصادیِ ایران؛ تضعیفِ تدریجیِ این کشور با هدفِ “فروپاشی از درون و ضربه ی نهایی از بیرون” بوده است…

آمریکایی ها حداقل صد سال است که پی برده اند کشوری به نامِ “ایران و سرزمین پارس” فارغ از حکومت و نظامِ حاکم در آن (پادشاهی، جمهوری اسلامی و…) به دلیل موقعیت ژئوپلتیک و حساسِ منطقه ای اش، وسعتِ سرزمینی و جغرافیاییِ بسیار بالا، برخورداری از منابع سرشارِ انرژی اعم از نفت و گاز و همچنین داشتنِ انواع معادن و منابع طبیعی رو زمینی و زیر زمینی همچون جنگل، معادن سنگ آهن، مس، ذغال سنگ و… به طور بالفعل قدرت اول منطقه ی خاورمیانه بوده و می تواند به سرعت به یکی از قدرتهای بزرگ در قاره آسیا تبدیل شود…
این واقعیتی ست که برای جهانِ غرب و به ویژه آمریکا مطلوب نیست چرا که “گردانندگانِ جهان” تمایل ندارند هیچ کشوری با توان و پتانسیل ملی و مستقلِ خود، در نظمِ فعلیِ نظامِ بین الملل ظهور کند.

بنابراین چه آمریکا و چه دیگر قدرتهای جهانی حتی روسیه و چین؛ همواره به کشورهای دیگر تا حدِ مشخصی اجازه ی رشد داده و فناوری ها و تکنولوژی های حساس و جدید را در اختیارشان قرار می دهند.

شاهزاده رضا پهلوی

قدرتِ “سرزمین پارس” نباید بازیابی شود

تا جایی که حتی در زمانِ حکومتِ طولانی “محمدرضا شاه” پدرِ شاهزاده “رضا پهلوی” نیز علی رغم روابط بسیار حسنه ی ایران و آمریکا؛ کشورهای غربی از دادن برخی تکنولوژی های نوین و حساسِ آن زمان حتی در حدِ ذوب آهن و تولید فولاد نیز به ایران، خودداری می کردند و ایران در زمان پهلوی دوم اولین کارخانه ی ذوب آهن و فولادسازیِ خود را با مشارکت روس ها احداث کرد. (شرکت ذوب آهن اصفهان)

یا در مثالی دیگر، ایران در زمانِ پهلوی دوم (محمدرضا شاه) اگرچه در حال احداث نیروگاه هسته ای بوشهر با مشارکتِ اروپایی ها بود اما اجازه ی غنی سازیِ اورانیوم را در خاکِ خود از سوی هم پیمانانِ غربی اش به ویژه آمریکایی ها، دریافت نکرد و قرار بود سوخت مورد نیاز نیروگاه را به طورِ دائم از خارج وارد کند.

بنابراین حداقل صد (۱۰۰) سال است که آمریکا و جهان غرب به این نتیجه رسیده اند که جغرافیا و کشوری به نامِ “ایران” به دلیلِ پتانسیل های گفته شده؛ خطرناک بوده و باید به چند خُرده کشورِ کوچک و قابل کنترل، تجزیه و تقسیم شود.

تقسیم ایران به ۵ خُرده کشور / دریافت ویزا برای سفر از تهران به تبریز

در این زمینه هم شنیده می شود که برنامه ی آنها برای ایران؛ تقسیم این کُهن سرزمین به ۵ کشور در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، شرق و مرکز ایران است.

در صورتِ تحققِ چنین پروژه ای به عنوانِ مثال ایرانیان برای تردد از “تهران به تبریز” و دیدارِ اقوام خود؛ نیازمند حضور در سفارت کشورِ جدیدالتاسیس و اخذ ویزا خواهند بود!

اما گذشته از آمریکا، رقبا و دشمنانِ منطقه ای ایران به ویژه “اسرائیل و عربستان سعودی” نیز به چیزی کمتر از تجزیه ی ایران رضایت نخواهند داد.

اگر فردا (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) ج.ا‌.ا قدرت را به رضا پهلوی تحویل دهد چه می شود؟

درواقع اگر همین فردا (سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱) ج.ا.ا حکومت را رسما به شاهزاده “رضا پهلوی” تحویل دهد؛ این انتقالِ قدرت به دلیلِ از بین رفتنِ ساختار دفاعیِ فعلی کشور و فروپاشیِ حکومتِ مرکزی، تازه شروعِ بروزِ آشوب های داخلی و ناآرامی های شهری و فعال شدن ۱۰ ها و صدها گروه تجزیه طلبِ داخلی همچون پان ترک ها، پان کردها، پان عرب ها، پان بلوچ ها و دیگر پان ها با تحریک و پشتیبانیِ مستقیمِ “عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا” خواهد بود…

در آن صورت به چند هفته نخواهد کشید که هزاران مزدور و جنگجوی اجاره ایِ خارجی از کشورهایی همچون لیبی و سوریه و افغانستان و… با ملیت های مختلف به ایران سرازیر خواهند شد.

عربستان “پول”، اسرائیل “اسلحه” و آمریکا “اطلاعات و لجستیکِ” حمله به ایران را فراهم می کنند

تامین مالیِ این گروه ها با عربستان سعودی خواهد بود و اسرائیل وظیفه ی پشتیبانیِ تسلیحاتی از این تروریست ها را برعهده خواهد داشت…

آمریکایی ها نیز از زمین و آسمان و دریا از انواع روش های حمل و نقل نیرو همچون هلی بُرن هوایی و حمل و نقل زمینی و دریایی؛ جابجایی این نیروها به داخل تا اعماقِ سرزمینی ایران را انجام داده و از آنها حمایت اطلاعاتی خواهند کرد.

این جنگجویان و مزدوران اجاره ای با سرمایه ها و تسلیحات و اطلاعاتِ خارجی، آن بر سر ایران و ایرانی خواهند آورد که پیش از این و در همین چند سالِ اخیر؛ بر سرِ کشورهایی همچون لیبی و سوریه و یمن آورده اند و در قرن ۲۱ و عصرِ هوش مصنوعی و نانو تکنولوژی و اندام های مصنوعی، این کشورها را به دهه ها قبل پرتاب کرده اند…

این برنامه و اصطلاحا “پلنی” است که کشورهای مخالف و ایران ستیز؛ برای ایران طراحی کرده اند و ربطی نیز به این ندارد که چه نظامی در ایران بر روی کار باشد، شاهزاده رضا پهلوی یا جمهوری اسلامی یا هر کس و جریان دیگری!

آنها تنها به دنبالِ مجال و فرصتی برای تضعیفِ حکومت مرکزی ایران و از کار افتادنِ بازوهای دفاعی آن (توان موشکی و جبهه مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا) هستند تا برنامه ی خود را برای تجزیه ی خاک و جغرافیای “ایران”، عملی کنند.

شاهزاده رضا پهلوی از برنامه ی ایران ستیزان خبر دارد؟

در چنین شرایطی بسیار بعید و البته محال است که شاهزاده “رضا پهلوی” از برنامه و پلنِ کشورها و گروه های مخالف و براندازِ جمهوری اسلامی ایران برای جغرافیایی به نامِ “ایران و سرزمین پارس”، آگاه نباشد؛ پس چرا وی در شطرنج سیاسی ایران، در زمینِ این گروه ها و کشورها بازی می کند!؟

این پرسش یک پاسخ بیشتر ندارد و آن این است که شاهزاده “رضا پهلوی” برخلافِ آنچه می گوید و مدعیِ آن است؛ علاقه ای به میهن و سرزمین مادریِ خود ندارد و “وطن پرست” نیست بلکه صرفا یک “قدرت طلب” است.

شاهزاده اگر وطن پرست بود با کشورها و گروه هایی که به دنبال ایجادِ ناآرامی های شهری و جنگ داخلی و تجزیه ی ایران هستند؛ همراهی نمی کرد و اساسا حقوق بگیرِ آنها نبود.

آرزوی حکومت بر کشوری به وسعت تهران و چند شهرِ اطراف!؟

این وضعیت نشان می دهد که شاهزاده “رضا پهلوی”، برخلاف آنچه که از آن دم می زند، از “کوروش کبیر” می گوید و تلاش می کند از بزرگان و مدافعانِ ایران زمین در طولِ تاریخِ بزرگ و پرافتخارش، برای خود اعتبار کسب کند؛ تنها به دنبالِ کسبِ تختِ پادشاهی در کشوری حتی به وسعتِ “تهران و چند شهر اطراف همچون کرج و قزوین” است و برایش مهم نیست که در صورتِ تحققِ برنامه ی کشورهای ایران ستیز و رسیدنش به قدرت؛ حداکثر بر کشوری به وسعت یک پنجم ایران فعلی حکومت خواهد کرد، آن هم کشوری که غرق در آشوب و جنگ داخلی و خارجی و خون و کشتار است…

شاهزاده “رضا پهلوی” اگر واقعا “وطن پرست” بود و به سرزمینِ مادری اش عشق می ورزید و به فکر ایران و ایرانی بود؛ برای حفظِ این کُهن سرزمین و گوهر تمدنی آن که هم اکنون در یک برهه ی حساس تاریخی قرار گرفته است، صفِ خود را از کشورهای “ایران ستیز” که به دنبالِ ایجادِ جنگ داخلی و تجزیه ی این کُهن دیار هستند جدا می کرد و در جای دیگری از صفحه ی شطرنج سیاسی ایران قرار می گرفت.

هنوز هم دیر نیست…

هنوز هم دیر نیست و شاهزاده می تواند صفِ خود را از “ایران ستیزان، تجزیه طلبان و براندازان” جدا کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=42191
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. امید گفت:

    رضا پهلوی اگر واقعا قصد حمایت از مردم ایران رو داره اون ثروت عظیمی (اعترافات فرح و سازمانهای بین‌المللی) که پدر و مادرش دزدیدن رو به حساب مردم ایران واریز کنه
    تا حالا هرچی خوردن نوش جونشون

  2. منصور گفت:

    باسلام. باید اضافه کرد که رضا پهلوی، سیاستمدار نیست ولی چون شاهزاده است، اپوزسیون ایران ستیز و همچنین جیره خواران محور عبری،عربی،غربی با تطمیع کردن آن با پول عربستان، باعث ماندگاری وی در عرصه سیاست شده اند.
    والا به محض تبری جستن از مخالفین ایران عزیز، وی را حذف فیزیکی کرده و گردن جمهوری اسلامی می اندازند… مانند فریدون فرخزاد.
    گروههای مخالف جمهوری اسلامی اعم از سلطنت طلبها، تجزیه طلبها و محور عبری عربی غربی به هیچ کس رحم نکرده و به کمتر از تجزیه ایران رضایت نمیدهند.

  3. داش گفت:

    از نظر من تنها این حکومت یارای مقابله با زیاده خواهی غرب را دارد.

  4. علی گفت:

    این خواب غربیها هرگز محقق نمیشه…
    حداقل تا بچه های حیدرکرار زنده ان

  5. علی گفت:

    با تحلیل شما موافقم به نظر بنده ایشون به هیچ وجه صلاحیت و توان کشور داری رو نداره .در صحبتهای اخیری که داشتن کلی گویی و ابهام موج میزد و مشخص است که فاقد صلاحیت لازم هستند و طبیعتاً بهتر از پدرش نخواهد بود که پول مردم ایران رو صرف خوشگذرونی خودش میکرد.امیدوارم با اصلاحات اساسی در کشور شرایط به شکل مطلوبی تغییر کنه و کفتار صفتهایی مثل عربستان و اسراییل و آمریکا و غرب حتی تصور استثمار ایران رو به خودشون راه ندن .درود بر ایران

  6. Hesamarena گفت:

    رضا دیبا توعمرش کار نکرده نه سیاسی ونه اقتصادی حتی عرضه جمع کردن هیچ گروه دسته و اپوزیسیونی رو در زیر مجموعه ش نداره فقط میاد یه انشایی که مامانش یا دوساای مامان فرحش نوشتن رو میخونه و میره تا بیانیه ی بعدی دنبال عیاشی خودش و خانوادش اگر محمدرضا شاه یک درصد دروجود این مملکت داری میدید مثل رضا شاه خودش میرفت و این مشنگ رو به عنوان پادشاه مملکت انتخاب میکرد منتها این رو زودتر از خودش فرستاد یوقت توشلوغی گم نشه یازیر دست و پا له نشه

  7. غلامرضا حمیدی گفت:

    شاهزاده؟؟؟!!!
    این … هم نیست، شاهزاده؟!

  8. میلاد گفت:

    خاندانش بدون پشتوانه مردمی با کودتا و نیروی استخدامی غرب راس کار آمدند و مخالفانشان را کشتند . حتی جرات حرف زدن در مورد جزایر سه گانه و تکلیف مساجد و حوزه و گروه های تجزیه طلب را ندارد و حتی به صراحت می‌گوید با اعراب صحبت کردم گفتم شما نفع خودتون را می‌برید.
    کسی که هیچ اجماعی با مخالفین خودش و اپوزوسیون و اندیشکده های معتبر و غیر معتبر ندارد مثلا می‌خواهد بعد حکومت با رجوی چه کند ؟
    در هیچ کتاب داخلی و خارجی نمی‌گویند مردم خود اپوزوسیون هستند.
    ایشان فقط یک آدم حراف است که بازیچه دست پرسنل شبکه منوتو شده تا بواسطه او از سعودی و اماراتی پول بگیرند و ارتزاق کنند .
    حتی توانایی ندارد ۱۰ نفر را پرورش دهد تا برای اهداف او و جان او جان بدهند . بی شک یک بی وطن هست که خودش می‌داند راهی برای او نیست ولی خواهان شورش و هرج و مرج و تحریم و جنگ و کشته شدن ایرانیان است تا کمی سرگرم باشد

  9. میلاد گفت:

    این آدم به شدت خودخواه و قدرت طلب و رویاپرداز، از تحریم مردم حمایت می‌کند و خود را ترجیح می دهد…

    ایشان در زمین کسانی بازی می‌کند و بودجه و برنامه می‌گیرد که کارهای زیر را انجام داده اند:
    بحرین و افغانستان و پاکستان و امارات و یمن و کویت و تالش و .. را چه کشوری جدا کرد یا دخالت در طراحی جداسازی مثل قفقاز؟
    پدر بزرگش را چه کشوری آورد؟
    پدربزرگش را چه کشوری به جزیره بی نام و نشان برد و ایرانی را تحقیر کردند که شاهشان را تبعید کردند؟
    پدرش را چه کشوری آورد؟
    چه کشوری جنگ عراق را با تجهیز و ارسال سلاح و بمب شیمیایی طراحی کرد؟
    جنگی که در آن میلیونها ایرانی کشته شدند و جانباز و داغدیده و جنگ زده و افسردگی بعد جنگ ملت جنگ زده
    چه کشوری از تجزیه طلبان ایران و اعراب حامی خلیج عربی و جزایر سه گانه حمایت می‌کند؟
    چه کشوری مردم ایران را با شدیدترین تحریم‌ها و دارو به نسل کشی مدرن دست زده است؟
    چه کشوری با فرهنگ و هویت ایران مشکل دارد؟

    این وطن فروش اگر بیاید به همه نفری ۵۰۰ میلیون تومان حقوق می‌دهد و یک پنت هاوس در فرشته تهران؟
    دیگر کسی برای داداش خود شغل پیدا نمی‌کند؟
    دیگر دزد از بین می‌رود؟

    او یک وطن فروش است که از این آب فقط بدنبال ارتزاق از سعودی ها میباشد.

  10. شاهین گفت:

    این آدم مثلا می‌خواهد اگر بیاید به هر ایرانی پانصد میلیون حقوق و پنت هاوس در فرشته بدهد ؟

    آخه کسی که با کشوری که پدرش را برای معالجه هم راه نمی‌داد و مردم ایران را با بمب شیمیایی کشت و میلیونها خانواده را داغدار و جنگ زده و ملتی را با انواع بیماری های افسردگی بعد جنگ روبرو کرد و در حال حاضر برای تجزیه ایران با بیشترین تحریم ها مردم را هدف گرفته تا نسل کشی مدرن طبق دکترین مارتین کرامر و برنارد لوئیس کند همدست شده
    می‌تواند خود را وطن پرست خطاب کند .

    یادش نیست که پدر بزرگش را با چه خفتی تبعید کردند . ما که ایرانی هستیم این تبعید شاه ایران را برای خود ننگ و تحقیر ایرانی می‌دانیم. این حقوق بگیر اعراب حاشیه خلیج فارس چطور خود را وطن پرست می‌داند.
    به گفته خودش ۶۲ میلیون دلار برده اند . این اختلاس و دزدی نیست ؟

    بی برنامه و بی هویت ترین آدم که خود اعراب هم می‌دانند این توانایی ندارد ولی حتی برای کوچکترین اغتشاش و درگیری و عقب انداختن حکومت غنیمت است برایشان این وطن فروش زن باره

  11. شاهین گفت:

    کودتاچی زاده را توقعی نیست که نا… را هم بدهد تا کمی در صحنه باشد و اندکی کسب درآمد کند

  12. مصطفی دژبان خان گفت:

    سلام اقای پهلوی .یه سوال مهم دارم .ایا همه دنیا با دشمن فرضی میجنگند یا فقط عادت ایرانیهاست که پشت خاکریز نقشه میکشند درروبرو رفیق ودوستند.
    میشه شما یا مابقی ایرانیهای باغیرتی که در اونسر ینگه دنیا هستند لطف کنند از ناموس بنده یا حال واحوال بپرسند به بنده هم برسونند که انشاله خوبند .چون مادر این گوشه جهان از خطوط تلفن کابلی استفاده میکنیم و سیم متری ۵۰ تومن تا کانادا خیلی گرون درمیاد .سپاسگزارم

  13. ناهید گفت:

    بعنوان یک تجزیه طلب هم با این متن و هم نظراتی که دوستان اینجا گفتند کاملا موافق هستم ، خیلی منطقی و به دور از هیجان و تعصب نظراتشان را گفتند ، تمام جنگ هایی که در طول تاریخ انجام گرفته صرفا سر نژاد و قومیت و مذهب بوده ،کشور ما فارس محور است همه مجبورن زبان مادری شان را توی مستراح بندازن و فارسی صحبت کنن کتابهای تاریخی تمام تلاشش را بکار برده تورک و عرب را بد و شیطان و فارس را فرشته معرفی کنه ، ما با ایران و ملت فارس دشمن نیستیم خواهان ایران بسیار قوی و قدرتمند هم هستیم ولی استقلال خودمان اولویت اول ماست زبان مادری ما خط قرمز ماست که متاسفانه هم ج ا هم پهلوی هردو خط قرمز ما را رد کرده اند

  14. محمد گفت:

    لینک اشتباهه

  15. شاهرخ گفت:

    ننها گزینه ای که قدرتهای جهانی را در واقع راضی میکند تجزیه ایران به چند ایرانستان شمالی، جنوبی، شرقی، غربی، مستقل با قوانین متفاوت است تا افراد بتوانند برحسب قوانین مورد توجه به آنها برای همیشه مهاجرت کنند!
    راه دیگر هم جنگ و فروپاشی و تصرف و ویرانی ایران برای همیشه و پاک شدنش از صفحه روزگار است، وگرنه این حکومت فعلی نگهدارنده ایران برای ابد که نیست!!

  16. ناشناس گفت:

    به نظرم این آدم نه برای سلطنت خوبه نه برای رئیس جمهوری نه یکی مثه رجوی
    ما افراد بی سواد نمی خواهیم
    ایکاش واقعا رشته ای به اسم ریاست جمهوری تا هر بشری خودش کاندید نمی کرد یا اگه میکرد هر خنگی نمی اومد به عالم و آدم رای بده !
    ما که دوره ی اسب و کالسکه نیستیم که !

دیدگاه شما