• کد خبر: ۴۲۷۰۹
  • ۱۴۰۱-۰۳-۲۳ - : ۷:۰۷

قیمت نفتکش ساخت ایران برای ونزوئلا چند؟

قیمت نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس که به ونزوئلا تحویل داده شد ۶۲ میلیون یورو بوده است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛سازنده نفکش افراماکس رقم هر کدام از نفتکش‌های سفارش داده شده از سوی کشور ونزوئلا را, ۶۲ میلیون یورو اعلام کرد که در مجموع، چهار نفتکش سفارش داده شده, ۲۴۸ میلیون یورو می‌شود..

بر اساس این گزارش، در سال ۸۶ پروژه‌ای میان دولت ایران و ونزوئلا برای ساخت چهار فروند نفتکش تعریف شد که بر اساس طرح اولیه قرار بود تانکر این نفتکش‌ها با ظرفیت ۹۴ هزار تن ساخته شود، اما با توجه به تغییرات انجام شده و اعلام نیاز طرف ونزوئلایی، ظرفیت آن‌ها در نهایت به ۱۱۳ هزار تن افزایش یافت و همه ابعاد و مشخصات کشتی نیز تغییر کرد.
اواخر زمستان ۱۳۸۷ طرح نهایی ساخت چهار فروند نفتکش با ظرفیت ۱۱۳ هزار تن نفت خام، به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر، با ارتفاع ۲۱ متر در وسط کشتی و با سرعت ۱۲ گره دریایی تعریف و قرار شد موتوری با قدرت ۲۱ هزار اسب در داخل کشتی نصب شود.
عرشه این نفتکش‌ها ۲.۵ برابر زمین فوتبال است و ۱۲۵ کیلومتر کابل کشی در این نفتکش‌ها انجام شده است ضمن آن که دو بویلر، بخار مورد نیاز برای به حرکت درآوردن پمپ‌ها با هدف انتقال نفت خام از داخل کشتی به بندرگاه را تامین می‌کنند.
لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=42709
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما