• کد خبر: ۴۴۱۰۶
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۱ - : ۱۰:۰۸

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛در شرایطی که سرمایه‌گذاران دارایی‌های نقره، پلاتین و پالادیوم خود را از ترس کاهش تقاضا برای این فلزات صنعتی به‌خاطر رکود احتمالی پایین آورده‌اند، ارزش سرمایه‌های طلا به‌خاطر نقش آن به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا، افزایش‌یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۴۳ سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند در شرایط ترس از رکود بازارهای جهانی، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به‌جای فلزات سفید که کاربرد صنعتی دارند به طلا روی بیاورند.

از طرف دیگر، بانک‌های مرکزی هزینه وام‌گیری را در تلاش برای مهار تورم بالا افزایش داده‌اند که بر تمایل سرمایه‌گذاران به فلزات گران‌بها تاثیر گذشته‌است. جروم پاول، رییس خزانه‌داری آمریکا قول داده قیمت‌ها را در هر شرایطی پائین بیاورد.

با افزایش احتمال رکود اقتصادی، دورنمای فلزات گرانبهایی که کاربرد صنعتی دارند تیره و تارتر می‌شود. از نقره در پنل‌های خورشیدی و صنایع الکترونیک استفاده می‌شود. درحالی‌که پلاتین و پالادیوم در خودروسازی کاربرد دارند. تقاضا برای فلزات گروه پلاتین هم مدت‌هاست به‌خاطر کمبود نیمه‌رساناها در تولید خودرو کاهش یافته‌است. فروش خودرو در چین به‌خاطر قرنطینه‌های کرونایی و تاثیر نگرانی‌های اقتصادی بر حساسیت مصرف‌کنندگان پایین آمده‌است.

تمرکز بازار از کاهش احتمالی عرضه به سقوط تقاضا تغییر کرده‌است.انتظار می‌رود تولید خودرو در ادامه سال جاری میلادی با رفع کمبود ریزتراشه‌ها افزایش یابد. به‌این‌ترتیب، قیمت فلزات گران‌بها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

قیمت نقره امروز با ۳.۳۷ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۶۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۴ درصد کاهش ۸۹۲ دلار و ۷۴ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=44106
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما