• کد خبر: ۴۴۰۹۹
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۱ - : ۱۰:۰۴
یک دیپلمه در بزرگترین خودروساز خاورمیانه معاون شد!

نیروهای امنیتی دست راستِ مدیرعامل ایران خودرو را بازداشت کردند

براساس جدیدترین اطلاعات رسیده، دست راستِ مدیرعامل ایران خودرو توسط یک نهاد امنیتی و نظارتی بازداشت شده است.

در خبری دیگر فردی با مدرک تحصیلی “دیپلم” در ایران خودرو استخدام و به عنوانِ معاونِ یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین بخش‌های گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شده است!

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، هنوز ۵ ماه بیشتر از انتصابِ “مهدی خطیبی” به مدیرعاملیِ گروه صنعتی ایران خودرو نگذشته است (بهمن ماه ۱۴۰۰)؛ با این حال در همین مدت کوتاه انواع “حواشی و سوء مدیریت‌ها” گریبانگیرِ بزرگترین خودروساز خاورمیانه شده است.

از برخی حواشیِ غیرقابل تصور و باور که در کمالِ تاسف اتفاق افتاده است فعلا می‌گذریم اما…

جناب آقای دکتر مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو؛ به جای گذاشتنِ عکس فرمانده ی شهید بر روی میز کارتان، به “مکتبِ سلیمانی” عمل کنید…
آیا برخی از تصمیماتِ شما در اداره گروه صنعتی ایران خودرو که ذکر آن می رود؛ کوچکترین تناسبی با مکتب و سیره ی حاج قاسم سلیمانی دارد!؟
آیا انتصابِ فردی به عنوانِ مقامِ دومِ ایران خودرو، با ویژگی ها و شخصیتی که تنها ۵ ماه پس از انتصاب توسط مهمترین نهاد امنیتی کشور بازداشت می‌شود؛ عمل به “مکتب سلیمانی” است؟!
شما چنین مدیرانی در اطرافِ فرمانده شهیدمان سراغ دارید؟! ما که سربازانِ و هم رَزمانِ فرمانده را تنها در میانِ خون و آتش و پس از شهادت و جانفشانی برای مردم ایران شناختیم، مدیرانِ شما را اما چطور بشناسیم؟!
آیا دَهَن کَجی به قانون و انجام اقدامات غیرقانونی همچون انتصاب بازنشسته‌ها و دیپلمه‌ها به پست‌های کلیدی، قرابتی با سیره سلیمانی دارد؟!
استخدام و پست دِهی به “دیپلمه”‌ها درحالیکه تعداد زیادی نیروی توانمند با مدارک تحصیلی عالیه در همین حوزه وجود دارند، چطور!؟
آقای مدیرعامل! آیا خانواده قاسم سلیمانی نیز اینگونه زیسته‌اند که خبرهایش از شما، به گوشِ ما می‌رسد!؟
پس آن عکس و تصویرِ مقدس روی میزِ کارتان، چه می‌کند و چه کارکردی دارد؟ پس دستورات و رهنمودهای مقام معظم رهبری چه می‌شود؟
آقای مهدی خطیبی!
آن عکسِ رویِ میز را باور کنیم یا آنچه از شما و مدیریتِ شما به گوش می‌رسد؟
اما این را بدانید که ما سربازانِ مکتبِ سلیمانی، اجازه نمی‌دهیم عکس و تصویرِ فرمانده شهیدمان را روی میزِ کارتان بگذارید و بعد برخلافِ مکتبِ سلیمانی (که خدمت به مردم و وطن بود) عمل کنید.
این مسیر ادامه دارد، منتظر اطلاع‌رسانی‌های بعدی باشید…

دست راستِ آقای مدیرعامل در زندان است

هفته گذشته مقامِ دومِ گروه صنعتی ایران خودرو؛ توسط مهمترین نهاد امنیتی و نظارتی کشور، بازداشت شده است.

مقام بازداشت شده اولین کسی بود که “مهدی خطیبی” پس از انتصاب به مدیر‌عاملی گروه صنعتی ایران خودرو در بهمن ماه سال گذشته (۱۴۰۰)، برای وی حکم انتصاب صادر کرده و او را به عنوان دستِ راستِ خود منصوب کرد.

با این حال به دنبالِ تخلفات صورت گرفته وی هفته گذشته توسط یک نهادِ مهم امنیتی و نظارتی بازداشت شد و به دنبال آن “مهدی خطیبی” مدیرعامل ایران خودرو نیز در ششم تیرماه معاون مالی این شرکت را با حفظِ سمت، به عنوان سرپرستِ حوزه مدیرِ بازداشت شده منصوب کرد.

یک دیپلمه را در ایران خودرو جذب و معاون کردند!

اما از بازداشتِ دست راست و مهمترین فرد نزدیک به مهدی خطیبی از سوی مهمترین نهاد امنیتی و نظارتی کشور هم که بگذریم، در جدیدترین مصداق از سوء مدیریت‌ها در این شرکت؛ خبر رسیده که فردی با مدرک تحصیلی “دیپلم” در ایران خودرو استخدام و به عنوانِ معاونت یک بخش مهم و راهبردی در این شرکت معرفی شده است!

گذشته از سطح دانش و مدرک تحصیلی، فرد یاد شده حتی ۱ روز هم سابقه ی کارمندی و خدمت در دولت حتی در سطحِ کارمندی و کارشناسی را هم نداشته است، با این حال یک دفعه در گروه صنعتی ایران خودرو به عنوانِ یک اَبَرخودروسازِ دولتی استخدام و به یک مقام و پستِ مهمِ “مدیریتی” هم منصوب شده است…

نکته مهم دیگر این است که مدیریت یاد شده دارای بودجه ای ۱۰ ها میلیارد تومانی ست که می طلبد فردی با سوابق و تواناییِ علمی و تحصیلی و همچنین تجربیِ لازم و مرتبط در این سِمَت قرار گیرد تا بتواند مدیریتِ “درست و کارامد” بر این بودجه ی ۱۰ ها میلیارد تومانی که متعلق به بیت المال است، داشته باشد.

در چنین شرایطی پرسش اساسی از “مهدی خطیبی” _ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو _ این است که آیا وی با بکارگیری چنین مدیرانی می‌خواهد به شعارِ امسال (تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان) عمل کرده و دغدغه ها و دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصادِ “دانش بنیان” در صنعت خودرو را اجرایی کند!؟

آیا مملکت قحط الرجال است؟

آیا با وجود بسیاری از افراد توانمند در این حوزه که دانشگاه رفته و مدارج عالی تحصیلی و دانشگاهی را طی کرده اند و می توانند به کمک ایران خودرو بیایند؛ بکارگیری و انتصابِ یک فردِ دیپلمه بدونِ هیچگونه سابقه ی کارشناسی و مدیریتی در دولت آن هم در چنین جایگاهِ حساس و مهمی با در اختیار داشتن این بودجه ی کلان و ۱۰ ها میلیارد تومانی، بی توجهی به تمامِ اصول و عقب گرد به ۱۰۰ سالِ قبل و نادیده گرفتن جایگاهِ علم و دانش در یک شرکت بزرگ صنعتی آن هم در عصرِ نانوتکنولوژی و دانش بنیان ها نیست!؟

آیا در این حد دچارِ قحط الرجال شده ایم که گروه صنعتی ایران خودرو برای رتق و فتق امور و انجامِ دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای جایگاه و کیفیت صنعت خودرو؛ فردی توانمندتر از یک “دیپلمه” در این مملکت نیافته است؟ یا اینکه پای مسائل دیگری در میان است؟!

مدیرعاملِ گروه صنعتی ایران خودرو توضیح دهد که مصلحت و ضرورتِ منطقی و قانونیِ استخدام و معرفیِ یک فرد با سطحِ تحصیلیِ “دیپلم” برای انتصاب در جایگاهی حساس و تخصصی و علمی در بزرگترین خودروسازِ خاورمیانه چیست!؟ آیا در چنین استخدام‌ها و انتصاب‌هایی، مصلحتِ کشور و مردم در نظر گرفته شده است؟ یا همان رفاقتِ قدیمی برای اتخاذ چنین تصمیماتی کافی‌ست؟

انتصابِ غیرقانونیِ بازنشسته‌ها به پست های کلیدی

اما این تمام ماجرا و حواشیِ ناشی از انتصاباتِ “مهدی خطیبی” در گروه صنعتی ایران خودرو نیست و اخباری نیز از انتصابِ غیر قانونیِ چند فردِ “بازنشسته” از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به چند پستِ حساس و کلیدی در این شرکت به گوش می‌رسد، که به زودی درباره آنها نیز به طور کامل اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به هر حال مدیرعاملِ ایران خودرو باید پاسخ دهد که آیا وی با مدیرانِ “دیپلمه و بازنشسته” می‌خواهد به مطالباتِ مقام معظم رهبری و مردم از صنعت خودروی کشور پاسخ دهد؟!

آیا بهتر نیست آقای مدیرعامل به انتصابات خود بیشتر بیاندیشد تا شاهد اتفاقاتی همچون دستگیریِ دست راستِ وی در عرض تنها ۵ ماه پس از انتصاب از سوی مهمترین نهاد امنیتی و نظارتی کشور نباشیم؟ و رفقای “دیپلمه و بازنشسته” با پولِ بیت المال راهیِ بزرگترین خودروساز خاورمیانه نشوند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت به دادِ ایران خودرو برسد

در همین رابطه از سیدرضا فاطمی امین _ وزیر محترم صمت _ که اخیرا به دلیلِ معضلات و مشکلات صنعت خودرو تا پای استیضاح در مجلس هم رفت؛ درخواست می‌کنیم بازرسان این وزارتخانه را به گروه صنعتی ایران خودرو بفرستد و بررسی کند که در بزرگترین خودروساز خاورمیانه به عنوانِ اموال مردم و بیت المال، چه می‌گذرد؟!

نمایندگان مجلس از ایران خودرو صیانت کنند

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز تقاضامندیم، به عنوانِ چشم و گوش مردم؛ به این مسائل ورود کرده و از گروه صنعتی ایران خودرو به عنوانِ بیت المال، صیانت کنند.

در همین رابطه پایگاه خبری “اقتصاد سالم” نیز حسبِ فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری به افسران جبهه جنگ نرم مبنی بر مبارزه با فساد و دفاع از منافع ملی؛ به زودی با انتشار سلسله گزارش‌هایی نسبت به شفاف‌سازی در رابطه با مسائل مطرح شده و وضعیت موجود در گروه صنعتی ایران خودرو اقدام خواهد کرد.

“مهدی خطیبی” اینگونه به “مکتبِ سلیمانی” عمل می‌کند؟

مطمئنا همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: تمام مسئولین موظفند به مکتب و سیره “سلیمانی” در اداره کشور عمل کنند و نمونه‌های یاد شده در بالا مطمئنا قرابتی با مکتب سلیمانی ندارد.

باید به این مدیران یادآور شد عمل به “مکتبِ سلیمانی”، نه در نصبِ عکسِ فرمانده ی شهید در اتاق کارشان؛ بلکه در عملِ به مکتب و سیره ی رفتاری و عملکردی آن شهید در خدمت به مردم و ج.ا.ا است.

در مکتب “سلیمانی”، بیت‌المال و اموال عمومی همچون “گروه صنعتی ایران خودرو”؛ امانتی در دستِ مدیرانِ دولتی همچون “مهدی خطیبی” است و آنها باید در برابر تک تک تصمیمات، رفتارها، انتصابات‌شان در این شرکت‌ها باید پاسخگو باشند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=44099
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. Karim Abdolvand گفت:

    ناکارآمدی یعنی وجود این موجودات …
    جا دارد دولت سریعا این ‌ها را از بدنه خود خارج و قوه قضائیه نه تنها به مشکل فرد منصوب شده، بلکه به موضوع خود خطیبی هم وارد شود.

  2. همایون گفت:

    وقتی طرف برای چنین پستی ماهها لابی میکنه معلوم وقتی نشست پشت میز مدیرعاملی باید به همونایی که بردنش بالا امتیاز بده
    کاش قبل از انتخاب افراد به این پستهای مهم کمی در خصوص تجارب و وابستگیهای سیاسی افراد هم تحقیق میشد

  3. امید گفت:

    باسلام بهتر است نگویید بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه، ایران خودرو خودروساز نیست…
    ایران خودرو ایران خودرو ساز نیست… باید بگویید بزرگترین شرکت مونتاژ کار خاورمیانه با یک مشت سهامدار و مدیر نالایق چون اگر یک جو معرفت و انسانیت در وجود آنها بود، ما امروز شاهد چنین خودروهای بی کیفیتی که با جان ملت شریف ایران بازی می کنند نبودیم
    خودروسازی در ایران یعنی مافیا_نفوذ_رانت_فساد_و…..

  4. اسداله محمدی گفت:

    متاسفانه بعضی از خودروهای داخلی ایمنی کامل ندارند که هیچ،،تمامی قطعات یا چینی یا از جنس نامرغوب هستن
    خواهشن با جان مردم بازی نکنید
    آمار تلفات بس جای تامله
    تاکی باید صبر کنیم تا مدیران بی کفایت از منصب خود کنار بروند

  5. مهدی گفت:

    سلام.واقعا دستمریزاد…
    خدا به بچه های اطلاعات سلامتی بده، ولی کاشکی قوه قضاییه هم برخورد مناسبی بکنه، الان آقای مهدی نیکفر با اون همه دزدی که سال های اخیر انجام داد، مجددا وارد ایرانخودرو و در جایگاه تصمیم گیری نشسته!!!

  6. ناشناس گفت:

    کاش زودتر از این می‌فهمیدم دزدان با ریا کاری و سو استفاده از نماد ها و حساسیت های مذهبی و جدیدا ملی هم به کار لطمه میزنند هم به نماد و ارزش مربوطه هر جا دیدیم کاسه داغ تر از آش شدند و در مورد ظاهر قضیه زیادی تندروی و تبلیغ کردند باید شک کرد و بیشتر دقت نمود.
    شریعتی استاندار سابق خوزستان نماد و مثال این افراد میتوان اشاره کرد که دایم الذکر بود و دایم الخرابکاری

  7. محمود گفت:

    سلام تو را بخدا اینها را تسویه کنید
    خون هر چه شهید را پایمال کردن
    اینها بر ضد سلیمانی کار میکنند
    پاکسازی اینها جزو واجبات است
    اینها با عکس شهید سلیمانی خون ملت را به شیشه میکنند
    ببینید رهبر از دست اینها چه میکشد
    خدا لعنت کند به مدیری که همه چیزش شده پول به جیب خودش

  8. امین گفت:

    چرا منتشرکننده ی خبر از جایگاه مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی استفاده نموده!!! احتمالا منافع کاتب بخطر افتاده!!!
    اسفندِ روی تابه اینجوری بالا و پائین نمیشه

  9. پروانه گفت:

    طرف یک رکعت نماز به کمرش نمیزده
    یه روز روزه نگرفته، ولی ماه رمضان امسال هتل گرفته برای نور چشماش افطاری داده از بیت المال
    چفیه مینداخت میرفت زیارت شهدای گمنام برای رد گم کنی
    با سابقه ی زندان و هزار دزدی و کثافت کاری چطور رفت شد مدیر ارشد ایران خودرو!؟
    الان باید اونی که این آدم انسان نما رو پشتیبانی کرده جوابگو باشه
    اما این همه انسان لایق چطور اونا نمیتونن خودشون رو بکشن بالا
    آقایانی که از مدیران فاسد در ایران خودرو حمایت کردید جوابگو باشید

  10. مجتبی گفت:

    این مملکت شده جای آدمهای منافق و ظاهر ساز که از مسلمونی فقط ظاهرسازی و عوام فریبی بلدن و اسلام را خراب کردن

  11. ایرانی گفت:

    مدیران عامل با رانت فامیل هاشون رو استخدام میکنن، بدون داشتن سواد مشکلی که الان در همه موارد گریبان گیر جامعه شده کاملا اینو نشون میده

  12. حسین گفت:

    با سلام فساد حضرات محدود به اینجا نیست لطفا بررسی بفرمایید در شرکت سازه و ساختمان ایرانیان (وابسه به ایران خودرو) که شرکتی ساختمانی می باشد انتصاب یک فرد با سابقه با لیسانس حقوق چه توجیهی دارد؟؟! ورود باند اخراجی های شهرداری تهران به ایران خودرو چه دلیلی دارد!

  13. داود گفت:

    یه جوری میگید انگار مدیرعامل ایران خودرو …

  14. مجتبی گفت:

    خیلی ها هستند دیپلم ان ولی از دکترش بیشتر تخصص دارند
    مدرک ربطی به تخصص نداره آموزش هم فقط تو دانشگاه نیست
    مزخرف نگیم و بیشتر تفکر کنیم

  15. اسی گفت:

    گند کاری های روشن بر کسی پوشیده نیست .از لابی با یکسری امثال خودش جهت تصدی مدیر حوزه مدیر عامل و صدور دوازده حکم درون سازمانی برای گرفتن حقوق نجومی تا بکار گماردن نیروهای تحت امر و بی کفایتش در شرکت قبلی (آپکو)در ایران خودرو و حتی گماردن کارگر تعمیرگاهی با مدرک دیپلم به سمت مدیر عاملی شرکت آپکو.لطفا نهادهای نظارتی بررسی نمایند تا این افراد لابی باز به جایگاه اصلی خود برگردند

  16. محمد گفت:

    آقا دیپلم پیشکش
    طرف سابقه و به قول شما تخصص هم نداشته
    قابل دفاع نیست ،شما متن رو بخون بعد بیا توهین کن

  17. بیخیال بابا. خبر آمد مدیر حقوقی دعاوی ایران خودرو که دست نشانده همان باند مخرب هست به نام ر.قنبری سابقا متهم ردیف دوم اختلاس ۶۸۷ میلیلردی بانک سرمایه بوده.

  18. مهدی کرج گفت:

    من با ۲۳ سال سن مدرک دیپلم کارت پایان خدمت ۳ سال سابقه کار و بیمه همه چی اوکی و کاملا سالم یهویی رد کردن. اونوقت معاونشون دیپلمه اس ‌ینی این کاری ک ایران خودرو بامن کرد کل زندگیم نابود کرد همه ذوق شوقم کور شد افسردگی گرفتم نمی بخشمتون .هزار جور تست و ازمایش و رادیولوژی گرفتید اخرشم بهم زنگ نزدید حتی شغل قبلیمم از دست دادم و الان دوماهه افسردگی شدید گرفتم

  19. محمدی گفت:

    از زمانیکه درایران خودرو این اتفاقات افتاده شرکت های تابعه بدون هیچ نظارتی هرکاری که دوست دارن سلیقه ای انجام میدن . بدون هیچ محدودیتی نفرات زیادی استخدام شده و در هرقسمتی که دوست دارن بکارگیری میکنن . جابجایی های زیاد برای خالی شده پست و استخدام آشنایان از بیرون و گماردن اطرافیان خود در انواع پست ها انجام شده . تمامی پرسنل قدیمی و با سابقه در معرض خطر و جابجایی قرار دارن . سری به شرکت مهرکام پارس بزنید ببینید چه خبره . تاکی بی عدالتی تاکی با نون زن و بچه دیگران بازی کردن . نمی‌دانم چه کسی باید ‌پاسخگو باشه . قسمت های نظارتی هم از ترس جابجایی و از دست دادن پست گرایش به سیاست مزدوران داشته و کاملا بی تفاوت هستند . آیا کسی هست که مرا کمک کند

  20. یارمحمدی گفت:

    در طول سی سال کار ندیدم که ادم سالمی را در یک پست مهم بگذارند . یکی از شاخص های گرفتن پست این است که باید یک پرونده کثافت کاری و رانت و فساد و خرابکاری داشته باشی تا پست بگیری . به ادم سالم و توانمند و متخصص به هیچ وجه پست نخواهند داد . وقتی در ایران خودرو یک کارگر ، معاون شرکت می شود . معلوم است که از چه طریقی ……. بالا رفته است . چیزهای زیادی هست که نمی شود نوشت . باید گفت . باید از فسادهای اخلاقی و…… آنهایی که مجددا پست گرفته اند . باید از فساد ……

  21. کوروش مقدم گفت:

    باسلام مدیریت محترم اینجانب کوروش مقدم با۶۷ماه حضوردرجنگ حق علیه باطل و۷۰/جانبازی خواهان ۱۰دقیقه ملاقات با شماچنانچه قابل بدونید چون چندین بار آمدم جهت
    دیدارموفق به دیدار نشده ام مدیرایثارگران شماهم در جریان آمد و رفت من هستند ومن الله التوفیق

  22. مرتضی احترامی گفت:

    باسلام وعرض ادب
    درودبه شرف انسانهای باوجدان وهوشیار.

    تبریک به جناب آقای دکتر علیمردانی عظیمی که خودرنج دفاع ازوطن را تجربه نموده ودرود به جانبازانی که باسواد خود،
    هوشیارانه حواس شان به وطن فروشان واموال کشور هست ونمیگذارند ثروت کشوررا به تاراج ببرند.

  23. مرتضی احترامی گفت:

    باسلام وعرض ادب

    نمی خواهم بجای تبریک به جناب آقای دکتر علیمردان عظیمی

    ازشکوائیه ها سخن بگویم

    مدارک ایثارگری ،داوطلب دردفاع مقدس و…. درپرونده بنده وتعدادی قدیم توسط دستور مدیران درشرکتهای تابع اعمال نگردید ، متاسفم که ازحق وحقوق خودمان وفرزندانمان خجالت زده شدیم .براحتی ازرسمی بودن خارج نمودن بدون اینکه مابخواهیم
    شرکت خدمات پس ازفروش تعمیرگاه مرکزی یک

  24. محمود گفت:

    مهدی خطیبی خارج از فرایند فروش ایران خودرو از در پشتی خودروها را میفروخت و عکس سردار سلیمانی جلوی میزش بود و بعد از فروش هزاران خودرو و سود نجومی دستگیر شد و یکی نبود بررسی کند چطور تایید و مطرح شده و سوابقش منفی یا مثبت بود و گزارش نمیداد که این مرغ چند تا و کجا تخم گذاشته و تولیداتش کجا فروش میرود…

  25. اسی خسته گفت:

    سلام تو این مملکت کجا کار دست کاردانه که تو این ابرشرکت باشه.

دیدگاه شما