• کد خبر: ۴۴۵۸۷
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۶ - : ۱۳:۳۸

موسسات خیریه معاف از مالیات هستند

معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی بهزیستی تهران گفت: موسسات خیریه که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کار می‌کنند معاف از مالیات هستند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛نورالدین فائقی گفت: حدود ۳ هزار مرکز و موسسه غیردولتی در تهران داریم، همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از خیرین هم بدون مجوز در کنار سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.

او ادامه داد: اکثر خیرین توان مالی خوبی دارند و یا افراد توانمند را برای کمک معرفی می‌کنند اما برخی افراد با نام خَیر در فضای مجازی و حقیقی به جمع آوری کمک مالی به اسم افراد تحت پوشش بهزیستی اقدام می‌کنند، این افراد پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی بهزیستی تهران گفت: متقاضیان سازمان بهزیستی ۲ دسته هستند، متقاضیان حقیقی و حقوقی.

فائقی افزود: دسته اول با داشتن مدرک تخصصی و تجربه کافی می‌توانند فعالیت‌های زیر مجموعه سازمان بهزیستی را انجام دهند و نظارت مستمر توسط سازمان بر این مراکز اعمال می‌شود. دسته دوم موسسات حقوقی یا غیر انتفاعی هستند، که بر اساس پروتکل‌های سازمان بهزیستی نظارت بر آن‌ها انجام خواهد شد.

او گفت: موسسات خیریه که در راستای اهداف سازمان بهزیستی کار می‌کنند معاف از مالیات هستند اما موسساتی که قوانین تجارت و جمهوری اسلامی ایران اعم از ارائه اظهار نامه مالیاتی و عملکرد مالی شفاف و حساب‌های مشارکت مردمی سازمان را اعلام نکنند یا اقدام به پولشویی و تجارت شخصی کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد. در سال‌های اخیر مجوز ۴۰۰ موسسه ابطال یا مجوز آن‌ها تمدید نشده است.

به گفته‌ فائقی، در خصوص مراکز مشاوره و سلامت اجتماعی و مراکز ترک اعتیاد، افرادی که در استان تهران با نام مرکز مشاوره فعالیت داشته باشند و از بهزیستی مجوز نداشته باشند اسامی آن‌ها به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=44587
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما