• کد خبر: ۴۶۰۸۳
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۵ - : ۱۲:۲۶

برداشت ۵۷۰ هزار بشکه نفت از آزادگان

وزیر نفت گفت: ظرف چند سال آینده به برداشت ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی آزادگان می‌رسیم،در حال حاضر روزانه ۱۹۰ هزار بشکه برداشت می‌کنیم.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در چهار ماهه اول امسال وصول مطالبات نسبت به ۴ ماهه سال گذشته صعودی بود و ۵۵درصد رشد وصول و فروش نفت، میعانات گازی و صادرات گاز داشتیم.

وی ادامه داد: در همین چهار ماه حدود ۴ میلیارد دلار وصول از صادرات گاز داشتیم که معادل کل صادرات گاز در ۱۴۰۰ بود.

وزیر نفت با اشاره به مصوبه امروز دولت در جذب سرمایه گذاری زیر ۲۰درصد گفت: برای این کار مصوب شد تا قرارداد میعانات گازی و نفتی را داشته باشیم و دولت اجازه دادتا سرمایه گذاران به ضریب زیر ۲۰ درصد ورود کرده و بیش از ۳۵درصد افزایش یابد.

اوجی خاطرنشان کرد: سه هفته قبل بحث میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی مشترک با عراق مطرح شد که بیش از ۷ میلیارد دلار  با استفاده از ظرفیت داخل کشور که ۶ بانک و ۶ هلدینگ داخلی مشارکت می کنند و سهامدار می شوند.

وی تصریح کرد: ظرف چند سال آینده به برداشت ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی آزادگان می‌رسیم،در حال حاضر روزانه ۱۹۰ هزار بشکه برداشت می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46083
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما