• کد خبر: ۴۶۲۷۱
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۸ - : ۱۰:۵۸

ردپای جنگ اوکراین در اقتصادهای اروپایی

برآوردهای اولیه نشان داد که تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سه ماهه دوم سال ۱.۱ درصد رشد کرد که بسیار بالاتر از انتظارات بازار ۰.۴ درصد بود و این رقم از ۰.۲ درصد در سه ماه گذشته افزایش یافته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که تولید ناخالص داخلی ۰.۴ درصد در سه ماهه سوم رشد کند و  این در مقایسه با نظرسنجی رویترز که ۵.۵ درصد بود، تولید سالانه ۶.۳ درصد افزایش یافت.

افزایش تقاضای خارجی کاهش تقاضای داخلی را جبران می‌کند و خدمات که حدود نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند، به لطف بهبود گردشگری پس از همه‌گیری و با برداشته شدن همه محدودیت‌ها در رویدادهای عمومی، سریع‌تر از صنعت و ساخت‌وساز گسترش یافتند.

دولت اسپانیا پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۲ را روز سه شنبه با اشاره به فصل گردشگری قوی، ۴.۳ درصد حفظ کرد اما هدف رشد برای سال ۲۰۲۳ را به ۲.۷ درصد کاهش داد زیرا احتمالا جنگ در اوکراین همچنان بر اقتصادهای اروپایی تأثیر می‌گذارد.

با این حال، صندوق بین المللی پول، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی اسپانیا را برای سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد کاهش داده است.

اقتصاد اسپانیا ۰.۲ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ رشد کرده بود که نسبت به نرخ رشد ۲.۲ درصدی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ کاهش یافته بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46271
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما