• کد خبر: ۴۶۴۸۳
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۰ - : ۱۱:۰۰

تسهیلات خانواده شهدای مدافع سلامت چیست؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت تحت پوشش این بنیاد قرار دارند و خانواده آنها مانند دیگر شهدا از بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیلات دریافت می‌کنند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که «وضعیت رسیدگی به پرونده شهدای سلامت به کجا رسیده است؟»،گفت:شهدای کرونا شهید هستند و آیین‌نامه آن تصویب شده است.

وی ادامه داد:‌ اکنون بیش از ۲۰۰ شهید سلامت داریم که خانواده های آنها از ما خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌در وزارت بهداشت کارهای اولیه انجام می‌شود و شهید بودن افرادی که با توجه به آیین‌نامه‌ای که ستاد ملی کرونا تصویب کرده اثبات می‌شود، به ما معرفی می‌کنند و ما آنها را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه «خانواده این شهدا چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟»،افزود: مثل بقیه شهدا؛هر خدمتی که به خانواده شهدا می‌دهیم به اینها هم می‌دهیم و هیچ تفاوتی ندارند.

وی متذکر شد: آنها که در حکم شهید تلقی می‌شوند چه ناشی از انقلاب، ترور، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای سلامت همه یک نوع خدمت می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد:بعضی از این افراد پرونده‌هایشان در نهاد مدعی گیر کرده و مربوط به ما نیست. دبیرخانه‌ای در وزرات بهداشت دارد که باید برخی موضوعات را روشن کنند؛اینکه فرد شهید شده در بالین بیمار بوده، نیروی کادر بوده و… اینها را باید مشخص کنند و کمیته‌ای در این خصوص وجود دارد و بعد برای بنیاد شهید و امور ایثارگران بفرستند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46483
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما