• کد خبر: ۴۶۹۶۷
  • ۱۴۰۱-۰۵-۱۸ - : ۱۷:۳۷

بی توجهی به یک رابطه کار دست کیفیت خودرو داد

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس معتفد است ریشه اصلی بی کیفیتی خودرو در قطعه سازی است.

به گزارش اقتصاد سالم؛روح الله ایزدخواده گفت وزرای صنعت اغلب با فشار رانتی از دو خودروساز حمایت می‌کنند در حالی که باید رابطه خودروسازی با قطعه سازی را تنظیم کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد صنعت خودرو یک زنجیره بهم پیوسته است و دومین حلقه مهم این زنجیره را قطعه سازان تشکیل می دهند چنانچه امروز شاهد هستیم که کیفیت خودروهای تولیدی پایین است دلیل اصلی این مساله را باید در شرکت های قطعه ساز جست و جو کرد.

نماینده تهران در مجلس تاکید می کند بررسی روابط میان خودروسازان و قطعه سازان نشان می دهد رابطه درستی میان آنها چه به لحاظ قراردادی، حقوقی و مالی بر قرار نیست.

به نظر ایزدخواه چنانچه مثلث نوآوری میان خودروسازی، قطعه سازی و مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان ایجاد می شد شرایط کیفی محصولات خودروسازان بهتر بود.

عضو کمیسیون صنایع تصریح می کند انتقاد اصلی به وزارت صمت وارد است که تنها تمرکز خود را روی خودروسازی قرار داده در حالیکه خودروسازی یک زنجیره است و سایر حلقه های آن مانند قطعه سازی، خدمات پس از فروش، نشان‌های تجاری و تحقیق و توسعه مورد بی توجهی سیاست گذار خودرویی قرار گرفته است.

منبع: اکو ایران

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=46967
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما