• کد خبر: ۴۷۹۳۴
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۰ - : ۷:۴۸

تعیین تکلیف مالیات خانه‌های خالی تا ۱۰ شهریور

معاون درآمدهای سازمان مالیاتی گفت: تا ۱۰ شهریور فهرست نهایی خانه‌های خالی مشمول مالیات آماده می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛محمدتقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی اطلاعات حذفی فهرست ۵۱۵ هزار واحد مسکونی خالی را که برای آن‌ها پرونده مالیاتی تشکیل شده به سازمان مالیاتی می‌دهد و این سازمان برای موارد باقی مانده، برگه مطالبه مالیات صادر می‌کند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در توضیح بیشتر درباره بانک اطلاعاتی مربوط به مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بر اساس اطلاعاتی که به سازمان امور مالیاتی از خانه‌های خالی واصل شده و برای مالکان نیز پیامک مربوط به خانه خالی ارسال شده است، برخی مؤدیان معترض بودند که مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به این اعتراض‌ها در نظر گرفته شد.

وی افزود: از کسانی که عدم پذیرش دارند خواست با ورود به سامانه سازمان مالیاتی، عدم پذیرش را اعلام کنند و در آنجا به سامانه راه و شهرسازی هدایت می‌شوند و در آنجا امکان اصلاح اطلاعات خود را خواهند داشت.

پاکدامن تأکید کرد: برای همه کسانی که پیامک مالیات واحد مسکونی خالی رفته و معترض هستند این امکان هست که از طریق درگاه سازمان، عدم پذیرش بزنند و اطلاعات را در سامانه وزارت راه و شهرسازی به روز رسانی کنند چون بعد از ۱۰ شهریور این امکان نخواهد بود و اعتراضات در فرایند دادرسی بررسی می‌شود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=47934
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما