• کد خبر: ۴۷۹۴۸
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۰ - : ۱۰:۰۵

قیمت ارزهای دیجیتالی در ۳۰ مرداد

ارزش بیت‌کوین دوباره توسط عوامل مختلفی به چالش کشیده شده است. یکی از تحلیلگران می‌گوید: سرمای تازه‌ای بر بازار مستولی شده است و زمستان ارزهای دیجیتال هیچ نشانه‌ای از پایان نشان نمی‌دهد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک کل شروع به بروز نشانه‌هایی از ضعف کرده است و جای تعجب نیست که خروج سرمایه، دستاوردهای اخیر را از بین می‌برد. به همین دلیل بیت‌کوین در تلاش برای حفظ قیمت بالای ۲۰هزار دلار تحت فشار شدید فروش قرار گرفته است.

بیت‌کوین در جمعه شب فروش قابل‌توجهی داشت و زیر ۲۱ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شد و ارزش آن در ۲۴ ساعت گذشته نیز تقریبا ۱۰ درصد کاهش یافته است. بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار طی هفته گذشته ۱۴ درصد کاهش ثبت کرده است.

کاهش قیمت بیت‌کوین بلافاصله پس از پاسخ به افزایش سهام ایالات‌متحده رخ داد زمانی که پرطرفدارترین دارایی کریپتو در جهان برای اولین بار از ژوئن به ۲۵ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین پیشتاز فروش بازار است

ارقام کوین گلس نشان می‌دهد که در مواجهه با اقدام نزولی قیمت، بیش از ۵۳۸ میلیون دلار از ۱۵۶هزار ۱۵۶ معامله‌گر در ۲۴ ساعت گذشته در بازار ارزهای دیجیتال نقد شده است.

تعداد زیاد فروش در دو ارز دیجیتال بزرگ ناشی از پوزیشن‌های طولانی‌مدت است که به‌طور ناگهانی از بازار خارج شده‌اند. قیمت بیت‌کوین با ۲۰۲ میلیون دلار در صدر نقدینگی و پس از آن اتریوم با ۱۳۳ میلیون دلار قرار دارد.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ تا ۱۹ آگوست، ارزش کل بازار کریپتو در سراسر جهان به ۱.۰۵ تریلیون دلار رسید که ۷۰ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به ارزش ۱.۱۲ تریلیون دلاری آن در روز گذشته کاهش یافته است.

معاملات آتی مرتبط با  نزدک ۱۰۰ بیش از یک درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص دلار به اوج یک ماهه ۱۰۷.۷۸ رسید و منعکس‌کننده ریسک نزولی است همچنین سهام مرتبط با رمزارز مانند ماینرها و صرافی رمزارز کوین بیس کاهش یافت.

تورم آلمان قیمت بیت‌کوین را پایین می‌آورد؟

تجزیه و تحلیل اولیه نشان می‌دهد که کاهش قیمت بیت‌کوین در معاملات شبانه روز جمعه آغاز شد که با آمار تورم غیرمعمول آلمان مرتبط است. در ماه جولای، تورم سالانه تولیدکننده در این کشور به بالاترین حد خود یعنی ۳۷ درصد رسید که در مقایسه با پیش‌بینی‌ها ۳۲ درصدی بود.

سوزانا استریتر، تحلیلگر ارشد سرمایه‌گذاری و بازار توضیح می‌دهد که این سرمای تازه به دنبال ترس از این است که بازار به سمت زمستان ارزهای دیجیتال پیش می‌رود. اگرچه بیت‌کوین با قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ دلار هنوز فاصله قابل‌توجهی بالاتر از پایین‌ترین قیمت ژوئن خود یعنی زیر ۱۹ هزار دلار است، اما نوسانات بازار بار دیگر ویران کننده خواهد بود.»

در همین حال، حرکت نامطلوب قیمت بازار احتمالا به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه آینده و کاهش فعالیت دیفای (DeFi) مربوط می‌شود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، جیمز بولارد، رئیس بانک مرکزی سنت لوئیس، خواهان افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره تا پایان ماه است.

رویترز گزارش کرد که مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز به افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در ماه آینده اشاره کرده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۰ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۰.۱۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۳۹ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲.۷۰ میلیارد دلار است که ۱۹.۷۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۱۱ میلیارد دلار است که ۷.۰۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۶.۴۹ میلیارد دلار است که ۱۰۵.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۳ صبح به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۱ هزار و ۲۵۲.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۹۳.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۲۷ درصد کاهش

 ۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۸۵.۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۵ درصد افزایش

۶-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۴۴ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۳۳۸۳دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۳۴ درصد کاهش

۸-  سولانا

قیمت: ۳۵.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد کاهش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۹۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد کاهش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۷.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۳ درصد کاهش

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=47948
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما