• کد خبر: ۴۸۰۷۱
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱ - : ۱۰:۳۱

٢ خودروی ایران خودرو وارد بورس کالا می‌شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حوزه عرضه خودرو در بورس با موانعی مواجه بودیم که مشکلات برطرف شد و موفق به عرضه برخی از خودروها در این بازار شدیم و ایران خودرو هم وارد تالار بورس کالا می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛«مجید عشقی» صبح امروز (دوشنبه) در نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه اعلام کرد: بخش زیادی از مباحث مربوط به حوزه بازار سرمایه جزو بحث هایی است که نیاز به کارشناسی دارد و باید چکش‌ کاری هایی از طریق ۴ ارکان بورس صورت پذیرد و بعد از آن به سمت سازمان بورس ورود  کند.

وی اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت سازمان بورس، یکی از مسایل مطرح شده این بود که مباحث اجرایی به بورس ها تفویض شود و سازمان بورس دیگر در مقام اجرایی نباشد.

عشقی افزود: سازمان بورس اکنون به جای نظارت و مقررات گذاری در مقوله اجرا ظاهر شده است که این امر با آسیب هایی همراه شده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همین موضوع که بحث های بورس کالا از طرف اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بازار سرمایه با جزییات مطرح می شود نشان دهنده این است که بورس کالا اکنون جایگاه خوبی را پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت هفت سالی که در حال انجام فعالیت های مربوط به بورس کالا بودم اکنون شاهد رشد و توسعه محسوس این بازار هستم.

عشقی با تاکید بر اینکه اکنون بیش از ٩٠ درصد از محصولات پتروشیمی در بورس کالا در حال معامله است، اظهار داشت: در این بازار کمتر به بحث فلزات اساسی پرداخته شده است اما اکنون این محصول نیز روند توسعه را در پیش گرفته است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: معاملات سیمان از سال گذشته در بورس کالا انجام شد و تاکنون بازخوردهای خوبی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: درخصوص کالاهاو مربوط به پتروشیمی مسایل متعددی را با انجمن ها و عرضه کنندگان داشتیم اما بورس کالا روند خوبی را داشته و این روند هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس گفت: یکی از منافع اصلی این بازار، ایجاد شفافیت در بازار کالاها است که در کنار آن بازار سهام هم می تواند از این شفافیت بهره ببرد.

عشقی ادامه داد: در حوزه عرضه خودرو در بورس با موانعی مواجه بودیم که مشکلات برطرف شد و موفق به عرضه برخی از خودروها در این بازار شدیم و دو محصول ایران خودرو هم بزودی وارد تابلوی بورس کالا می شود.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: یکی از بحث های اصلی که جای خالی آن در بازار به خوبی حس می شود، موضوع استفاده از قبض انبارها و سایر ابزارهایی است که می توان در این حوزه از آنها استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48071
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما