• کد خبر: ۴۸۱۱۲
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱ - : ۱۵:۰۱

جزئیات بیشتر از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی

فرمانده انتظامی پایتخت جزییات بیشتری از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در پایتخت را تشریح کرد

 به گزارش اقتصاد سالم؛ سردار حسین رحیمی درباره جزئیات بیشتر از کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران اظهارکرد: ابتدا باید بگویم که پلیس روزانه ده‌ها و صدها عملیات دارد و این موارد جزو برنامه روزانه پلیس استو همکاران من در پلیس‌های مختلف روزانه با انواع و اقسام تخلفات و مجرمان برخورد می‌کند. یکی از این موارد نیز کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی بود که سودجویان قصد توزیع آن در بازار تهران را داشتند.

وی با اشاره به دستگیری این افراد گفت:‌ وقتی اعضای این باند را که سه نفر بودند، دستگیر کردیم، متوجه شدیم آنها قصد داشتند دلارهای جعلی و تقلبی را در بازار توزیع کنند و البته قصدشان این بود که برای دفعات دست به چنین کاری بزنند. خوشبختانه هوشیاری ماموران پلیس از چنین اقدام مجرمانه‌ای جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت اظهار کرد: با تسلط و پیگیری‌هایی که همکاران بنده در این زمینه داشتند مشخص شد این افراد به روش‌های مختلف و با استفاده از تماس تصویری دلارها را نشان داده و یک گروه دیگر هم آن جا بودند که معامله‌های سنگینی را انجام دهند. به عنوان مثال در یک مورد ارزش معامله‌ای بالغ از ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

رحیمی گفت: در واقع در ماموران ما در هر دو گروه مراقبت‌های لازم اطلاعاتی را انجام دادند که این باند منهدم شد و ۱۰ میلیون دلار تقلبی از آن‌ها کشف شد. با این روش از کلاهبرداری سنگینی که قرار بود از گروه دیگری انجام شود، جلوگیری شد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی نیز اظهارکرد: پلیس امنیت اقتصادی به نسبت پلیس‌های دیگر ما و حتی پلیس فتا، پلیس نسبتا جدیدی محسوب می‌شود. تشکیل این پلیس به دلیل ضرورتی که احساس می‌شد و تخلفات فراوانی که در حوزه اقتصادی در حال شکل گیری بود، لازم بود و سرانجام نیز این پلیس جدید با رویکرد تخصصی در حوزه اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه یا چهار سال است که فعالیت دارد. در تهران نیز به دلیل اینکه بخش اعظمی از عملیات اقتصادی و بانکی کشور در حوزه پایتخت رخ می‌دهد یک پلیس امنیت اقتصادی مقتدر و توانمند با استفاده از کارآگاهان متبحر شکل دادیم.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: شاید برجسته‌ترین اقدامات ما در سه سال گذشته و در اتفاقات تورم زا و فعالیت وحشتناک سوداگران ارز و موضوع سلطان سکه بود که کار پلیس تخصصی ما بود. متعاقب آن با موسسات و بانک‌هایی که تخلف کردند نیز برخورد شد. مثلا از یک موسسه مالی شاید بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد را توانستیم به بانک مرکزی و اموال مردم بازگردانیم که سپرده‌ها خرج یکسری خریدهای غیر قانونی شده بود.

رحیمی در خصوص اقدامات پلیس در حوزه بانک ملی نیز گفت:‌ این اقدام نیز از جهت سرعت عمل و هم از بابت کشف اموال مسروقه در دنیا بی نظیر بود و تقریبا در خصوص سرقت های در این مقیاس رقیبی نداریم. ما به سرعت اقدامات خود را انجام دادیم و اموال مردم را نیز کمتر از یک هفته یا ۱۰ روز به خزانه بانک ملی تحویل دادیم. شنیدم که تحویل  دادن اموال مردم شروع شده است. البته واقعیتش پیگیری نکردم اما از طریق رسانه‌ها شنیدم که نیاز به خوداظهاری مالباختگان داشت که حالا پروسه تحویل اموال مالباختگان آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48112
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما