• کد خبر: ۴۸۱۲۲
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱ - : ۱۵:۵۶

حذف تولید خودرو ناقص در ایران‌خودرو دیزل

قائم مقام اجرایی ایران خودرو از توقف تولید خودروی ناقص در ایران خودرو دیزل از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: تنها در سایت تبریز ۸ هزار خودروی ناقص وجود دارد که کمتر از یک ماه نیز این‌میزان کاهش خواهد یافت.

 به گزارش اقتصاد سالم؛کیانوش پور مجیب در آیین رونمایی کامیونت آترین پلاس ایران خودرو دیزل با بیان این خبر گفت: در ایران خودرو به طور سنواتی با عارضه تولید خودروی ناقص و کسری مواجه بودیم که قرار شد این روند پایان یافته و تولید بدون کسری در دستور کار قرار گیرد که براین اساس از اول خرداد تمام خودروها کامل به تولید رسیدند.

وی با بیان این که به طور قطع تولید ناقص خودرو منجر به افت کیفیت نارضایتی مشتری می شود، افزود: در شروع کار مدیریت جدید، بیش از ۸۰ هزار خودروی ناقص در سایت های مختلف وجود داشت که در حال حاضر این خودروها در همه سایت ها به جز سایت تبریز به صفر رسیده و تنها در سایت تبریز ۸ هزار خودروی ناقص وجود دارد که کمتر از یک ماه نیز این‌میزان کاهش خواهد یافت.

پورمجیب از افزایش شمارگان تولید در ایران خودرو خبر داد و اظهار کرد: پیش از این آمار تولید به صورت مکانیکی داده می شد اما هم اکنون تنها به خودروی تجاری و قابل تحویل به مشتری تولید اطلاق می شود.

وی با اشاره به تحویل ۲۳۱ هزار خودرو به مشتریان از ابتدای امسال تصریح کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶۰ هزار دستگاه بود که رشد ۴۶ درصدی داشته است. در در ایران خودرو دیزل نیز ۵۱۴۹ دستگاه به تولید رسیده در حالی که این میزان در سال گذشته ۱۷۰۱ دستگاه بوده که این رشد در بخش کشنده ها ۱۳ درصد بوده است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو از افزایش ۲۵ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تحویل خودروی بیشتر به مشتریان خبر داد و افزود: معوقات نیز از بیش از ۲۰ هزار دستگاه به کمتر از ۵ هزار دستگاه رسیده و در حوزه کیفیت با توقف تولید خودروی ناقص شاهد اثر جهشی بر کیفیت بوده ایم به طوری که تعداد مراجعه ها به شبکه خدمات پس از فروش نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ۲۷۹ پروژه کیفیت با هدف رفع ریشه های بی کیفیتی تعریف و گارانتی محصولات نیز به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است. در این‌میان صنعتی سازی موتور سه سیلندر تا اندازه زیادی پیش رفته که به طور قطع منجر به ارتقای سید محصولات خواهد شد.

پور مجیب با اشاره به طراحی گیربکس اتومات و تحویل گیربکس نیمه اتومات در نیمه دوم سال به مشتریان گفت: گیربکس ۶ سرعته نیز افزایش ظرفیت و تولید خواهد داشت و در همین حال در مقوله صادرات محصولات ایران خودرو در کشورهای همسایه نیز برنامه ریزی برای حضور پررنگ انجام شده که تارا به عنوان‌نخستین محصول در روسیه حضور خواهد داشت.

گفتنی است، کامیونت آترین پلاس، محصول جدید ایران خودرو دیزل مجهز به پیشرانه کامینز با توان ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر بوده و یکی از مواردی که سعی شده در این محصول لحاظ شود فاصله محوری و طول بارخوری‌ است.

وزن این کامیونت یک و نیم تن و دارای صندلی راننده قابلیت تنظیم بوده و گیربکس به کار رفته در این کامیونت ساخت ZF و از نوع دستی است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=48122
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما