• کد خبر: ۴۹۲۲۵
  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۴ - : ۷:۴۹

عربستان خطرناک ترین توطئه علیه ایران بعد از حمله صدام حسین را، کلید زد

اظهارات اخیر نماینده ی “مقتدی صدر” در عراق نشان دهنده زمینه چینی برای اجرای خطرناک ترین توطئه عربستان سعودی علیه ایران در ۴۰ سالِ اخیر، بعد از تجاوز رژیم بعثی “صدام حسین” به خاکِ ایران است.

باز هم همچون دورانِ صدام، قرار است این توطئه توسط عواملِ “عربستان” در عراق و با چراغِ سبز و حمایتِ آمریکا و اسرائیل انجام شود…

اگر در سال ۱۳۵۹، عاملِ تجاوزِ نظامیِ عربستان به ایران، صدام حسین در عراق بود؛ هم اکنون “مقتدی صدر” در عراق مامورِ اجرایِ این پروژه و ماموریتِ ایران ستیزانه است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، چند روز پیش «صالح محمد العراقی»، سخنگوی “مقتدی صدر” با صدور بیانیه ای خواستار خلع سلاحِ “حشدالشعبی و جریانِ مقاومت” در عراق شد.

در این بیانیه ۲ نکته بیش از بقیه موارد حائز اهمیت بوده و دارای خطوطِ نانوشته ای ست که نشانه های قوی از در دست اجرا بودنِ پروژه ای سعودی_صهیونیستی با کارفرمایی و مدیریتِ عربستان سعودی علیه ایران را در خود دارد…

این ۲ نکته که در بیانیه ی نماینده ی “مقتدی صدر” اعلام شده، به شرح زیر است:

الف_ پیشنهاد به مصطفی الکاظمی (نخست وزیر عراق) برای صدور دستوری قاطع در جهت انحلال همه «گروه‌های مسلح مدعیِ مقاومت که مردم عراق را می‌کشند».

ب_ دور کردنِ نیروهای حشدالشعبی (مقاومت در عراق) از پاسگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی چون «کسانی عامدانه با استفاده از آنان برای خشونت و قاچاق و کارهای دیگر موجب تخریب وجهه حشد می‌شوند».

اما واقعیت و ترجمه ی فارسیِ بیانیه ی “مقتدی صدر” چیست؟

در بیانیه ی مقتدی صدر در حالی نیروهای مقاومت در عراق متهم به “کشتن مردم و قاچاق” شده اند؛ که هر ناظر بی طرفی حتی برخی از ژنرال های ارشد آمریکایی و رئیسِ آمریکایی_صهیونیستیِ اقلیم کردستان عراق (مسعود بارزانی) تا کنون چندین بار علنا و در مصاحبه های خود اعتراف کرده اند که این نیروهای مقاومت به رهبری فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” بودند که عراق و مردمِ آنرا از تهاجم داعش حفظ کرده و نجات دادند…

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی

دروغگویی و فرافکنی نیروهای عربستان در عراق (مقتدی صدر) برای چیست؟

در این شرایط این پرسش مهم مطرح است که “مقتدی صدر” به عنوان یک روحانی شیعه، چرا چُنین بر علیه محور مقاومت تبلیغات و فعالیت کرده و به ویژه ۲ خواسته ی یاد شده را در این بیانیه مطرح کرده است!؟

پاسخِ این پرسش به صورت خلاصه و شفاف این است که این خواسته ها، “در راستای زمینه سازی برای آغازِ حمله ی مستقیم خارجی و تجاوز به خاکِ ایران و از بین بردنِ تمامیت ارضی این کُهن سرزمین است”.

در همین رابطه نکات زیر برای امنیت و تمامیت ارضی ایران بسیار مهم است:

۱_ کشور “عراق”، پُل جریان مقاومت برای دسترسی به کشورهای “سوریه و لبنان” است…

خلع سلاحِ حشدالشعبی و مقاومت در عراق یعنی از بین بردنِ این پُل و قطع کردنِ دسترسی ایران به سوریه و لبنان.

در این حالت “جبهه مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا” که دستِ راست و بازوی اصلی دفاعی ایران در برابر دشمنان و ایران ستیزان است؛ از حَیِّزانتفاع ساقط خواهد شد.

۲_ اما از بین بردنِ جریان مقاومت در عراق تازه آغاز ماجرا است…

با حذفِ “عراق” از جبهه ی مقاومت، جریان مقاومت در “سوریه و لبنان” نیز به تدریج ضعیف شده و زمینه برای حمله ی نهایی و از بین بردن مقاومت در این کشورها نیز فراهم خواهد شد…

۳_ در بیانیه ی “مقتدی صدر” همه چیز آشکارا بیان شده است:” دور کردن نیروهای حشدالشعبی از مرزها”!

هم اکنون نیروهای مقاومت در طول مرزهای مشترک با ایران مستقر بوده و امنیت را در مرزهای غربی ایران برقرار کرده اند.

با خروجِ نیروهای مقاومت از مرزهای مشترک با ایران، چه کسانی و گروه هایی جایگزین آنها خواهند شد!؟

پاسخ ساده است: انواع و اقسام تروریست ها و گروه های “ایران ستیز” از داعش تا جبهه النصره و مزدورانِ اجاره ای و چندملیتی.

۴_ با اجرای این پیش زمینه ها، حال وقتِ اجرایِ فازِ آخرِ پروژه و حمله به سرزمینِ اصلی، یعنی “ایران” فرا خواهد رسید…

در صورت موفق شدنِ عربستانِ سعودی در کلید زدنِ خطرناک ترین پروژه اش برعلیه امنیت ملی ایران زمین در ۴۰ سالِ اخیر مبنی بر حذفِ نیروهای مقاومت و حشدالشعبی در عراق و طی شدنِ مراحلِ یاد شده در بالا؛ “روز واقعه” یعنی زمانِ حمله ی نظامی به ایران فرا می رسد.

۵_ در آن صورت در “روز واقعه” شاهدِ پرواز جنگنده بمب افکن های خارجی در ائتلافی با حضور عربستان_اسرائیل_آمریکا بر فراز آسمان ایران و بارش بارانی از موشک و بمب خواهیم بود…

۶_ همزمان ده ها گروهک تروریست و تجزیه طلب نیز در داخل خاک ایران و این کُهن سرزمین فعال شده و مزدوران و جنگحویان چند ملیتی از راه زمین، دریا و آسمان واردِ خاکِ ایران خواهند شد…
در آن شرایط ایران زمین وارد سلسله ای از تجاوز خارجی، جنگ داخلی و خون و خشونت خواهد شد که سال ها پایانی برای آن متصور نخواهد بود.
در این رابطه تجربه کشورهایی همچون سوریه، لیبی و یمن پیش چشم ماست.

پیمانکار (مقتدی صدر) در کنارِ کارفرما

برای مقابله با توطئه عربستان چه باید کرد؟

۱_ در این شرایط از نیروهای سیاسی، امنیتی و نظامی کشور به ویژه “سپاه قدس” انتظار می رود به هر طریق ممکن و به هر قیمتی؛ اجازه ی تعرض به رزمندگان مقاومت و حشدالشعبی در عراق را ندهند.

۲_ از نظر نظم نوین جهانی و عرف بین الملل نیز، ایران دارای عمقِ استراتژیک و منافع حیاتی در خاکِ عراق است و به طور مشروع می تواند از این حقوق و منافع خود دفاع کند؛ به ویژه آنکه یک بار از سوی حاکمیتِ عراق موردِ تجاوز نظامی قرار گرفته است و طبیعتا نمی تواند نسبت به تحولات این کشور و قدرتگیری دوباره ی بعثی ها و ایران ستیزان در همسایه ی غربی خود، ناظر و خاموش باشد.

۳_ در این زمینه و در این موقعیتِ زمانی حساس صراحتا و علنا به منتقدان و دشمنانِ خارجی به ویژه در کشور “عراق” باید یادآوری کرد که نباید توقع داشته باشند “ایران” ی که در بدترین شرایط سیاسی و نظامیِ عراق؛ از خودگذشتگی کرده و منابع مالی و نیروهای انسانیِ خود را هزینه ی دفاع از امنیتِ مردمِ عراق و مبارزه با داعش کرده است؛ حالا و بعد از دادنِ تمامِ هزینه ها، کنار نشسته و اجازه بدهد “متحدانش در عراق” را قربانیِ توطئه های ضدِّایرانی آن هم با هدفِ زمینه سازی برای حمله به امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران بکنند…

۴_ باید به کشورهای “ایران ستیز” فهماند وقتی پرافتخارترین نظامی ایران در چند سال اخیر (قاسم سلیمانی) در عراق به شهادت می رسد؛ همین موضوع نشاندهنده ی اهمیتِ بالای عراق در سیاست خارجی و امنیت ملی ایران بوده و ایران از منافع حیاتی خود چشم پوشی نخواهد کرد.

۵_ باید به “مقتدی صدر”، روحانیِ نفوذی و منحرفِ شیعه و عاملِ عربستان سعودی در عراق پیام داد که اگر بخواهد بیش از این اساسِ شیعه و جریانِ مقاومت را به چالش بکشد؛ با تمامِ دنیای شیعه و مراجع معظمِ آن و جغرافیای مقاومت در ایران و جهان روبرو خواهد بود… در آن صورت عربستان سعودی که هیچ، از آمریکا و اروپا نیز کاری برای او ساخته نخواهد بود.

۶_ فراموش نکنیم که اگر بعد از حمله ی نظامی آمریکا به عراق و سقوط رژیم صدام حسین، با تدبیر و دوراندیشیِ فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” نیروهای متحد ایران در این کشور مُتِشکل نمی شدند و به قدرت نمی رسیدند و بعدها نیروی “حشدالشعبی و مقاومت مردمی عراق” برای مقابله با داعش تشکیل نمی شد؛ هم اکنون قدرت در این همسایه ی غربی تماما در دستِ نیروهای بعثی و متحدانِ وهابی_سعودیِ آن بود و هم اکنون عراق به کانون توطئه و دروازه ی حمله ی نظامی به ایران تبدیل شده بود…

۷_ بنابراین اغراق و گزافه نیست که بگوییم امنیتِ عراق، امنیت ایران است و به هیچ قیمتی نباید اجازه ی به هم خوردنِ ثبات، قانون و نظم در این کشور به نفعِ محور سعودی و صهیونیستی را داد.

 

گزارش های مرتبط زیر را هم بخوانید:

 

حلولِ روحِ صدام حسین در مقتدی صدر/ سقوطِ بغداد، سقوط تهران است

 

نقشِ هلال شیعی در بارش موشک از آسمانِ ایران/ از خدا هم کاری برنمی آید

 

داغی که پَری بُلَنده و فاحشه آمریکایی بر دلِ مردم ایران گذاشتند

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=49225
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. سيد جلال گفت:

    حرف صدری ها درست است تا در عراق دولت قدرت مند مستقر نشود و تمام گروهای نظامی خلع صلاح نشود امنیتی بر پا نخواهد شد باید همه این گروها جمع و نیروهای نظامی انتظامی وپلیس قدرت مند شود تا کسی بهانه ای برای گرفتن سلاح نداشته باشد …

  2. سروش گفت:

    باید به آقای سید جلال بگم که
    از کی تا حالا عراقی که به ایران حمله کرده واسه ما مهم شده
    جالبه برعندازا هم به عراق فحش میدن هم می‌خوان امنیت ملیشون حفظ بشه
    عراق باید پاپت ایران باشه و این وجود گروه های نظامی مختلف رو نیازمنده وگرنه پس جمهوری اسلامی چه نفعی جز برگرداندن سرزمین های از دست رفته می‌تونه داشته باشه ؟

دیدگاه شما