• کد خبر: ۵۰۱۳۷
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵ - : ۱۱:۲۵

سرزمینِ علی و فاطمه را جز مِهر و رحمت نباید / فاجعه ی مهسا امینی، وهنِ ایران_شیعه است

خبر فاجعه کوتاه و تلخ بود:” دختر جوانی به نام “مهسا امینی” توسط گشت ارشاد به مرکز پلیس منتقل و پس از مدتی به علت سکته قلبی به بیمارستان برده می شود”.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در رابطه با این فاجعه با دلی شکسته و قلمی ناتوان؛ نکاتی هرچند به اختصار حسبِ وظیفه ی حرفه ای، ملی و شرعی بیان می شود:

۱_ “ایران” میراث دار و سرزمینِ “علی ع و فاطمه س” است و شهروندانِ این آب و خاک نباید جز مِهر و محبت از مدیران، دولتمردان و اصحابِ قدرت ببینند.

۲_ فراموش نکنیم که خداوند به رسول الله فرمودند:” أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ”. (با مردمِ خود مهربان باشید و با کفار و دشمنانِ اسلام، سخت و شَدیدُالعِقاب)

۳_ مصداقِ بارزِ این دستور الهی در عصرِ رسول خدا، مولای مان علی ع بود که در گزارشِ ماجرای خارج کردنِ خلخال (زیورآلات) از پایِ زنِ یهودی توسطِ سربازانِ معاویه در سرزمینِ تحتِ حکومتِ او؛ به مردم و سربازانش فرمود اگر از این درد بمیریم رواست…

همین “علی” اما در برخورد و رویارویی با دشمنانِ مردم و دینِ خدا چُنان سخت و استوار بود که با “خوارج” که منحرفان و افراطیونِ دینی بودند چُنان کرد که در تاریخ آمده است…

از پلیس می خواهیم براساس دستورات و فرمایشاتِ مقام معظم رهبری مبنی بر عملِ تمامِ مدیران و مسئولانِ ج.ا‌.ا به سیره ی فرمانده ی شهید و “مکتبِ سلیمانی”؛ دوره های آموزشِ اصول رفتاری و عملیِ ژنرال شهید حاج قاسم سلیمانی را برای تمامِ پرسنل و مامورانِ خود برگزار کند تا دیگر شاهد چُنین فجایعی نباشیم…

۴_ مصداقِ بارزِ این آیه در قرنِ گذشته نیز عالیجناب میرزاتقی خان فراهانی (امیرکبیر) صدراعظم وطن پرست و ایران دوستِ عصر ناصرالدین شاهی بود که با مردم و طبقه ی ضعیف بسیار رئوف و مهربان و محلِ مراجعه و دادخواهیِ بینوایان بود؛ اما با طبقه ی اشراف و شاهزادگان و به ویژه استعمارِ انگلستان چُنان سَرِ ستیز و ناسازگاری داشت که سرانجام جانش را در همین راه داد…

۵_ مصداق بارزِ این دستور الهی در قرن حاضر نیز فرمانده ی شهید ژنرال “قاسم سلیمانی” بود که با توده ی مردمِ ایران از هر قوم و دین و مذهبی؛ بَس مهربان و رئوف بود اما با دشمنانِ ایران چُنان سَر کین و جنگ داشت که همچون او فرمانده ای مادر نَزایید و نخواهد زایید…

۶_ هنوز فراموش نکرده ایم سخنانِ فرمانده ی شهید را که فرمود:” من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست”.

مهسا امینی دخترِ ایران زمین

۷_ بنابراین در سرزمینِ شیعه با این میراث، مکتب و فرهنگِ مترقی و پیشرو؛ وقتی سرنوشتِ دختری از دخترانِ ایران زمین به نامِ “مهسا امینی” به دلیل آنچه احتمالا “بدحجابی” خوانده می شود (که البته باید در دادگاه و از سوی مقام قضایی تایید شود) به هر دلیلی از مرکز پلیس به بیمارستان می کشد، جز درد و افسوس چیزی نمی توان گفت.

۸_ نگارنده ی سطور حسبِ وظیفه ی خود به عنوان یک خبرنگار وطن پرست به مسئولان مربوطه در پلیس یادآوری می کند که طبق آنچه که در بالا گفته شد؛ این فاجعه هیچ سنخیت، رابطه و نشانی با فرهنگ و تمدنِ “ایرانی_شیعی” ندارد…

واکنش جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به فاجعه رُخ داده

۹_ علاوه بر این طبق قانون مسئولیتِ حفظ سلامتِ “مهسا امینی” برعهده ی مامورانی بوده که او را به مرکز پلیس منتقل و در آنجا مسئولِ او بوده اند… در این شرایط پلیس باید برای مردم و افکار عمومی و همچنین مقام قضایی توضیح دهد که این شهروند چرا و تحت چه شرایطی دچارِ سکته ی قلبی شده است.

۱۰_ در این شرایط و لحظات اندوهناک، ناگوار و دردناک، امیدواریم خداوند به خانواده ی “مهسا امینی” صبر عطا نموده و از مقامات مربوطه در پلیس نیز انتظار داریم با خاطیان برخورد و اقداماتِ لازم برای جلوگیری از بروز موارد مشابه را به عمل آورند تا دیگر شاهد چُنین فجایعی نباشیم.

۱۱_ فراموش نکنیم که برخلافِ ارتش و پلیسِ تروریستِ آمریکا و جنایتهایی که از آنها علیهِ مردم دیده می شود؛ نیروهای پلیس در ایران خادم، پاسدار و حافظِ نظم، امنیت و آرامش و آسایشِ شهروندانِ ایرانی هستند و در این رابطه الزامی شدنِ گذراندنِ دوره های آموزشِ مکتب و سیره ی رفتاریِ فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” به نیروهای پلیس، کمک زیادی به تعمیقِ این فرهنگ در کشور خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=50137
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما