• کد خبر: ۵۱۹۵۳
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۱ - : ۱۰:۲۸

دلیل ترافیک این روزهای پایتخت چیست؟

ترافیک این روزهای تهران برای برخی رانندگان بسیار زجرآور شده و خیلی از کارمندان روزانه ساعت ها وقت خود را صرف گذر از این ترافیک سنگین می کنند.

 به گزارش اقتصاد سالم؛در ساعات صبح و عصرگاهی در بسیاری از مسیرهای بزرگ‌راهی و معابر پایتخت ترافیک بسیار سنگین است و کارمندان برای رسیدن به محل کار باید وقت زیادی در این مسیرها سپری کنند.

یکی از شهروندان در این باره می گوید: همه ساله در نیمه دوم سال به ویژه از مهر تا پایان سال با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها حجم ترافیک زیاد می شد اما حجم ترافیک این روزها بسیار بیشتر از سال های گذشته است.

وی افزود: حوالی ساعت هفت صبح روز چهارشنبه از میدان آزادی بیش از یک ساعت زمان برد تا خود را به میدان انقلاب رساندم و این حجم ترافیک موجب شده که با تاخیر به محل کار خود برسیم.

طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات تمدید شود

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه از مسئولین می خواهیم با توجه به حجم بالای ترافیک ساعت شناورسازی کارمندان ادارات را تا پایان سال تمدید کنند، گفت: حجم ترافیک بالا است و اگر طرح شناورسازی از آبان ماه لغو شود، با تاخیر به محل کار خود می رسیم.

وی دلیل حجم بالای ترافیک را استفاده زیاد شهروندان از خودروی شخصی عنوان کرد و گفت: من چند بار از مترو و اتوبوس استفاده کردم که بسیار شلوغ و غیرقابل تحمل بود؛ به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند با خودروی خود به محل کار بروند.

 دلیل ترافیک این روزهای پایتخت چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک سنگین این روزهای تهران توضیح داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا درصد افزایش سالیانه ترافیک طی این دو سال مشخص نباشد.

سرهنگ محمد رازقی افزود: شهروندان دو سال افزایش ترافیک سالیانه را به علت تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و شناور شدن ساعات اداری ندیدند تا اینکه افزایش ترافیک عقب افتاده پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امسال و پس از دو سال، به یکباره در مهر ۱۴۰۱ نمایان شد.

به گفته وی، افزایش شیب ترافیک در هر سال نیز مربوط به افزایش تعداد خودروها، مهاجرت به شهر تهران وافزایش جمعیت ‌پایتخت است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه هفته نخست مهر به علت تعطیلی‌های پی در پی، ملاک پایش ترافیک نبود، گفت: از هفته دوم، سوم و چهارم مهر ماه با درنظرگرفتن سایر شرایطی که طی این مدت به وجود آمده است، می توان برای ترافیک مهر ۱۴۰۱ نتیجه گیری کرد.

وی خرابی‌های متعدد خودروها در معابر بزرگراهی و تصادفات را نیز از علل مهم افزایش ترافیک ذکر کرد.

ضروری است که شهروندان تهرانی به ویژه کارمندان و دانش پژوهان تا حد ممکن برای رفت و آمد خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و به نوعی خود شهروندان باید در این زمینه ترافیک را مدیریت کنند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=51953
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما