• کد خبر: ۵۴۰۸۵
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۸ - : ۱۴:۳۹

رشد ۴.۲ درصدی تولید در سایپا

مجموع تولید گروه سایپا تا ۱۷ آبان ماه سال جاری با رشد ۴.۲ درصدی همراه بوده به نحوی که ۲۷۷ هزار و ۹۴ دستگاه خودرو تولید شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۲۶۵ هزار و ۸۰۹ دستگاه بوده است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال تا ۱۷ آبان ماه با تولید ۲۶۳ هزار و ۱۲۲ خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید ۹۴ هزار و ۹۵۷ دستگاه، توانسته رشد ۱۷۷ درصدی را به دست آورد.

بر اساس این گزارش آمار تولید کلی خودرو در این گروه خودروساز در این مدت با رشد ۴.۲ درصدی همراه بوده در حالی که از خرداد ماه سال جاری سه خودرو پرتیراژ تیبا، تیبا۲ و ساینا از خطوط تولید خارج شده است. این رشد تولید با وجود خروج سه خودرو مذکور، بر اساس برنامه ریزی دقیق و مدون و با افزایش ظرفیت تولید سایر محصولات انجام شد.

علاوه بر این در سال جاری در گروه سایپا تولید خودرو به صورت “عبور مستقیم” با نرخ ۱۰۰ درصد انجام شده که با مقایسه این موضوع در سال گذشته که نرخ “عبور مستقیم” در حدود ۲۳ درصد بوده نشان دهنده افزایش تولید خودرو آماده تحویل بوده است.

شایان ذکر است افزایش تولید ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته بر اساس دستور ابلاغی رئیس جمهور محترم در دستور کار قرار گرفت و برنامه تولید ۶۵۰ هزار دستگاه در حال انجام است که بر این اساس ۱۱ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید انجام شده است.

در خصوص خودروهای تحویل شده در گروه سایپا از ابتدای سال تا کنون نیز ۳۱۳ هزار و ۳۶۸ دستگاه خودرو انجام شده که با رشد ۲۳.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. علاوه بر این در این مدت کاهش ۹۲ درصدی تعهدات معوق نیز محقق شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54085
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما