• کد خبر: ۵۴۱۶۶
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۹ - : ۱۵:۳۵

نتایج عینی طرح جهش کیفیت محصولات ایران‌خودرو

در نشست مدیران کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو با رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو، فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها تشریح شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛رحیم خادمی، مدیر تضمین کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به این‌که تدوین طرح تحول کیفیت از بهمن ماه سال گذشته آغاز و در اسفندماه به تمامی واحدها ابلاغ شده است، گفت: این طرح دارای سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید بر اساس نقشه راه توسعه محصولات جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی سازی محصولات تولیدی است.
وی افزود: بر اساس این سه محور، ۲۷۹ پروژه و برنامه تعریف شد که شامل هفت پروژه توسعه محصولی، ۷۳ پروژه بهبود محصولی و ۱۹۹ برنامه بهبود زیرساختی است که تاکنون بیش از ۷۳ درصد از این پروژه ها محقق شده است.
وی با بیان این که هدف نهایی ما بهبود شاخص‌های بیرونی و مشتری‌محور است، به پروژه‌های مصوب محصولات جدید در حوزه توسعه محصول اشاره و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل تولید خودروی TF21، انطباق موتور EF7 پلاس بر روی محصولات فعلی، پروژه تولید محصول آریسان دو، پروژه تولید ری‌را و محصول هایما ۸S و ۷X و به‌سازی پلتفرم P۲۰۰ (پانوراما، سقف دو رنگ، گیربکس اتوماتیک) می‌شود.
وی در تعریف کلی از فرایند تولید خودرو در ایران خودرو، گفت: مشخصه‌های کیفی تعریف شده در هر یک از سالن‌های تولیدی، مانند بدنه، رنگ و مونتاژ توسط نفرات کیفیت مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید، خودرو در هر سالن تجاری سازی و آماده تحویل به مشتریان می‌شود.
خادمی افزود: در مرحله بعد، خودرو توسط ارزیاب‌های کیفیت، نمونه‌برداری می‌شود، به این صورت که به براساس استانداردهای تعریف شده نمونه‌های انتخاب شده از خودروهای تولیدی به سالن ارزشیابی منتقل شده و سپس بر اساس استاندارد تعریف شده، ارزشیابی می‌شود.
وی ادامه داد: در سالن آدیت، خودرو براساس استانداردهای مربوط به صورت استاتیک و دینامیک (آزمون ۵۰ کیلومتر در بیرون از شرکت) گام به گام بررسی شده و در انتها، بر اساس ایرادات مشاهده شده نمره‌دهی می‌شود.
مدیر تضمین کیفیت ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: تمامی ایرادات مشاهده شده در مراحل آزمون، در قالب گزارش در جلسات روزانه کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو مطرح می‌شود تا در راستای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.
همچنین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) محصولات تولیدی ایران خودرو را روزانه نمونه‌برداری و مورد ارزشیابی قرار می‌دهد و براساس آخرین ارزشیابی انجام شده توسط شرکت ISQI (منتشر شده در مهرماه ۱۴۰۱) در سبد کلی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو ۱۷ درصد بهبود نسبت به میانگین تولیدات سال ۱۴۰۰ گزارش شده است.
وی با اشاره به مزایای تولید خودرو با سیستم فرمان برقی و حذف هزینه‌های تعمیرات، نگهداری و سهولت کنترل خودرو توسط سرنشین در سرعت‌های مختلف نسبت به فرمان‌های هیدرولیک، در خصوص بهبود کیفی سیستم فرمان خودرو تارا، بیان کرد: با اعمال ویرایش نرم افزاری، توانستیم فرمان برقی خودروی تارا اتومات را بهبود بخشیده و نسبت به قبل تقویت کنیم.
وی با اشاره به بهبود و ارتقای کیفیت قطعات تامینی، گفت: از طریق آدیت سازندگان، تعریف و اجرای پروژه‌های کیفی، به‌روزآوری و استقرار سیستم‌ها و ابزارهای کیفی و ضد خطاسازی فرایندهای تولید سازندگان، در حال دستیابی به استمرار تامین قطعات با کیفیت مورد انتظار و یک‌نواخت هستیم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54166
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما