• کد خبر: ۵۴۲۸۴
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۱ - : ۱۳:۳۶

شاخص بورس ۱۱ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۷میلیارد و ۹۷۹میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۱۲۶میلیارد تومان در بیش از ۴۰۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۱هزار و ۷۳۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶هزار و ۹۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی شازند، بانک ملت و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۲۹۹میلیون ورقه به ارزش ۶هزار و ۹۸میلیارد تومان در ۲۱۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۴۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی تخت جمشید، پالالش نقت لاوان و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=54284
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما